טיסה נעימה? זה תלוי בכם

איך מזמינים טיסה? איפה כדאי לשבת? איך מביסים את הג'ט-לג? ואיך נראים כמו מליון דולר לאחר 12 שעות טיסה? לנו יש את התשובות

(צילום: shutterstock)
(צילום: shutterstock)

נסיעה לחו"ל היא דבר משמח, אתם אורזים מזוודה ונוסעים לכמה ימים של כיף. רק שברב המקרים הכיף מתחיל אחרי שהתאוששתם מהטיסה, דבר שעלול לקחת קצת יותר משטיפת פנים מהירה בשירותים שבשדה, ועלול לבזבז זמן יקר מהחופשה שכל כך ציפיתם לה, ואם לא פעלתם נכון, אז הטיסה גם עלולה לבזבז לכם יותר כסף. איך תפעלו נכון מהרגע של הזמנת הטיסה ועד הרגע שתהיו מוכנים להסתער על העיר – התשובות כאן.

להזמנת טיסה»

בחרו את היעד, התאריכים וסוג הטיסה מראש

זה לא סוד שבישראל אוהבים לחכות לדקה האחרונה ולהזמין טיסה ימים ספורים (ולפעמים גם שעות) לפני מועד הנסיעה, מתוך מחשבה שהדבר יוזיל משמעותית את מחיר הכרטיס. לא תמיד המציאות היא כזו רודה ואתם יכולים למצוא עצמכם עוברים מחיסכון משמעותי להוצאה גדולה יותר (ומיותרת) על מחיר הכרטיס. לכן, מומלץ לבחור יעד מוגדר מראש ובאותה נשימה לסגור כרטיס טיסה לאותם התאריכים וכן לבחור את סוג הטיסה: טיסה סדירה או טיסת שכר. בחירה בכל אחד מהקריטריונים תמקד אתכם ותעזור לכם לבחור את הטיסה הכי מתאימה לכם. לא תמיד צריך לבחור את הטיסה הזולה ביותר אלא אפשר להסתפק בטיסה המשתלמת ביותר לאותם תאריכים.

טיפים נוספים: טיסות של הרגע האחרון זה נחמד, אך יש לקחת בחשבון תקופות נסיעה ויעדים כדי שלא תמצאו את עצמכם משלמים יותר על כרטיס למרות שהטיסה היא עוד 24 שעות, עקב ביקוש רב. התקופות העמוסות הן חגים וחופשים, תקופות עונתיות (בקיץ טסים יותר) ויעדים טרנדיים וחמים לאותה התקופה. גם לסוג הטיסה יש להתייחס – לא כל טיסת שכר משתלמת יותר מטיסה סדירה. נכון, טיסה סדירה יקרה יותר ברב המקרים מטיסת שכר אך לפעמים, היא עדיפה על טיסות שכר שכן בטיסת שכר אתם לוקחים הימור, כזה שיכול להשאיר אתכם ביעד כמה שעות טובות ולגרום לכם לפספס יום עבודה (שמשמעותו איבוד כסף), אירוע חשוב וסתם לעצבים מיותרים. לכן, כשאתם בוחרים את האופציה של טיסות שכר (ובצדק) תבדקו טוב את החברות שמוצעות לכם, את ההיסטוריה שלהם בעמידה בזמנים ואת רמת הבטיחות שלהם.

חלון או מעבר?

אחרי שבחרתם יעד, תאריכים וחברת תעופה תתפנו לשאלה החשובה מכל: חלון או מעבר? האינסטינקט כמובן יכוון אתכם לעבר החלון, כי מי לא רוצה לראות עננים במשך כמה שעות טובות ובכל זאת, כדאי לחשוב טוב לפני הבחירה במקום הישיבה, שכן צריך לקחת בחשבון פרמטרים כמו שעות טיסה, מצב השלפוחית והפרטנרים שאיתם אתה חולק את שורת המושבים 1ABC. אם אתם טסים ליעד קרוב כמו ברלין, והשלפוחית שלכם יכולה להכיל את הנמצא בה במשך שלוש שעות הטיסה לשם, אז הבחירה במקום ליד החלון היא מצוינת, אך אם אתם טסים לבקר בתפוח הגדול, ניו יורק, אולי כדאי שתשקלו שוב את הבחירה הפחות סקסית אך מחושבת יותר, המעבר. בטיסות ארוכות חשוב מאוד להזיז את חלקי הגוף ולא לבלות את כל הטיסה בישיבה, ולכן, הבחירה במעבר היא מצוינת – אתם יכולים להקים את עצמכם לטיול קצר במעבר ולבצע מתיחות קלות (כאשר הסימן על חגירת חגורה לא דולק והדיילים מסכימים לכך). בנוסף, חשוב להתפנות במהלך הטיסה ולא לאגור את הצרכים עד שמגיעים ליעד – מה שמקל את הגישה לשירותים כשיושבים במעבר ומונע עצבים ואנחות לעבריכם מחבריכם לספסל המטוס כאשר אתם מבקשים לעבור ויתרה מכך, מונע דילוגים מוזרים מעליהם אם הם ישנים ואתם לא רוצים להעירם.

חלון או מעבר? (צילום: shutterstock)
חלון או מעבר? (צילום: shutterstock)

מביסים את האויב: איך גוברים על הג'ט-לג

אתם בטוח מכירים את זה, אתם יורדים מהמטוס אחרי טיסה ארוכה, מתכננים להסתער על העיר, ואז, בלי שום התראה מוקדמת, הוא מגיע ומשתלט עליכם – הג'ט-לג. ההשפעות שלו לא כל כך נחמדות ובשונה מהמהירות שהוא מגיע, להיעלם לוקח לו קצת יותר זמן. אז מה תעשו כדי להימנע מהתופעה? אתם יכולים ללכת על הגרסה המוגזמת של לחימה בתופעה (הכוללת דיאטה מיוחדת לפני טיסות ושינה מתוזמנת ומתוכננת) ואתם יכולים ללכת על הפעולות הפשוטות (והזורמות) יותר כמו חשיפה לשמש, להימנע משינה ישר שנוחתים, פעילות גופנית, לשתות הרבה (ולא אלכוהול) ולטוס בשעות היום ולא הלילה.

(צילום: shutterstock)
(צילום: shutterstock)

הבל החן, שקר היופי: איך להישאר (להיראות לפחות) רעננים גם אחרי שעות במטוס דחוס וללא שינה?  

אתם נוסעים לבקר משפחה, חברים או לצורכי עבודה ולמרות למטוס עליתם רעננים, אחרי מקלחת טובה וצחצחתם שיניים טוב טוב, רק שמה? הרבה מים עברו בנהר עד הרגע שנחתם, ועכשיו, אתם נראים כמו מישהו שבעטו אותו מהמיטה באמצע הלילה ומעדיף לטרוף איזה המבורגר מאשר לטרוף את העיר. אז מה עושים כדי להיראות כאילו נסיעות כאלה הן עניין שבשגרה או לחילופין לגרום לאנשים לחשוב שאתם נראים טוב איך שאתם מתעוררים מהשינה (ויותר חשוב מזה, מריחים מעולה)? בראש ובראשונה, הקפידו לשתות הרבה במהלך הטיסה. במטוס האוויר יבש מאוד, מה שגורם לעור שלנו לאבד מהברק שלו ולהחליפו במראה יבש ועצוב. המים מחזירים לגוף שלנו ויטמינים שאנחנו מאבדים במצב של טיסה וגורמים לנו למראה בריא יותר. למתאפרות ביניכן, אל תרבו באיפור לפני הטיסה. הוא חוסם את האוויר שאמור לחדור לעור וכתוצאה מכך, העור נראה יבש עוד יותר. במקום זה, השתמשו באיפור עדין אותו תרעננו כשתרדו מהמטוס – כך גם העור שלכן ינשום טוב יותר וגם תיראו במיטבכן אחרי 12 שעות טיסה.

להזמנת טיסה»