הקומיקאית הגדולה נגד הקמפוסים בארה"ב: "אין ג'נוסייד בקולג'ים"

טיפאני האדיש (צילום: פרייזר האריסון/גטי אימג'ס)
טיפאני האדיש (צילום: פרייזר האריסון/גטי אימג'ס)

הקומיקאית המוערכת טיפאני האדיש, שנחשבת לאחת הנשים החזקות בהוליווד, ניצלה את הבמה בפסטיבל הקומדיה של נטפליקס כדי להיכנס חזיתית בסטודנטים המפגינים בקמפוסים ברחבי ארצות הברית: "זוכרות את ה-11 בספטמבר, ביץ'? מה דה פאק עשינו אז? הלכנו דה פאק לאפגניסטן וזיינו להם את התחת, לא ככה?"

ההפגנות הפרו-פלסטיניות בקמפוסים ברחבי ארצות הברית ממשיכות להרעיד את סדר היום האמריקאי, ולמרות שעל פי כל הסקרים רוב עצום מהציבור האמריקאי תומך עדיין בישראל, מעטים הם אנשי הציבור שהעזו לצאת פומבית נגד אירועי המחאה שלפחות בחלק מהמקרים נושאים גוון אנטישמי מובהק (ולא רק אנטי-ישראלי). את השתיקה הזאת שברה אתמול אחת מהקומיקאיות הגדולות והמוערכות, טיפאני האדיש, שניצלה את במת מופע הסטנדאפ שלה במסגרת פסטיבל הקומדיה של נטפליקס בלוס אנג'לס כדי להיכנס בסטודנטים בכל הכוח.

>>

"אני לא שמה זין על השיט הזה", אמרה האדיש מעל הבמה באל.איי במונולוג שוצף שנתפס במצלמות ועלה לטיקטוק, "אף פעם לא הלכתי לקולג', למה שיהיה אכפת לי מהקולג'ים? אין ג'נוסייד בקולג'. איכפת לי ממה שקורה בצד השני של העולם, אבל למה שיהיה פאקינג אכפת לי מהקולג'? זה השיט שאני מדברת עליו, טיפשים מזוינים בקולג' שלא עבדו יום אחד בחיים שלהם. את זוכרת את ה-11 בספטמבר, ביץ'? מה דה פאק עשינו אז, אמריקה? הלכנו דה פאק לאפגניסטן וזיינו להם את התחת, לא ככה?".

@tomasmier

Replying to @????Cristoffer46362???? tiffany haddish went on a rent about the college protests about palestine #NetflixIsAJoke #tiffanyhaddish #tiffanyhaddishcomedy #israelpalestine

♬ original sound – tomás mier

בעקבות הסערה המיידית שעוררו דבריה, סירבה האדיש לחזור בה והסבירה לאתר הרכילות הפופולרי TMZ ש"אם הם מפגינים על מקום אחד שלטענתם מתרחש בו ג'נוסייד, הם צריכים למחות נגד כל המקומות שבהם מתרחש ג'נוסייד. כמה שחורים צריכים למות לפני שהם ימחו על זה? ואם הם רוצים להפגין? שיפגינו. אבל אם הם רוצים להיות אפקטיביים ולחולל שינוי, שיפגינו מול המחוקקים, מול הנבחרים שלהם, שילכו לקונגרס, שילכו לאנשים שיכולים לחולל שינוי במציאות. זה יהיה הרבה יותר אפקטיבי".

כוכבת ענק. טיפאני האדיש (במרכז) בסדרה "האפטר פארטי" (צילום: פוסטר הסדרה)
כוכבת ענק. טיפאני האדיש (במרכז) בסדרה "האפטר פארטי" (צילום: פוסטר הסדרה)

האדיש נחשבת לאחת הנשים החזקות בהוליווד ונבחרה על ידי המגזין "טיים" כאחת מ-100 האנשים המשפיעים ביותר בעולם, ועל ידי ה"הוליווד ריפורטר" כאחת מ-100 האנשים המשפיעים ביותר בהוליווד. היא זכתה בפרס הגראמי על אלבום הסטנדאפ שלה "Black Mitzvah" ובפרס האמי כמנחה אורחת של "סאטרדיי נייט לייב", וכיכבה לאחרונה בתפקיד הראשי בסדרה המצליחה "האפטר-פארטי" של אפל TV+; אביה של האדיש, שעזב את הבית כשהייתה בת שלוש, הוא יהודי אריתראי. עם פרוץ המלחמה בשבעה באוקטובר הייתה האדיש מהאמנים ההוליוודים הבולטים שהתייצבו לצד ישראל באופן חד משמעי.