משהו מתוק וטוב: חנות המתוקים החדשה שמרימה את שוק לוינסקי

הנשק הסודי במלחמה על הדופאמין. טסה (צילום: יעקב בלומנטל)
הנשק הסודי במלחמה על הדופאמין. טסה (צילום: יעקב בלומנטל)

אכילה רגשית? אנחנו? מה פתאום! זה רק הסניף הראשון של "טסה" שגרם לנו לאכול כל כך הרבה דונאטים ברצף. ובאמת יש פה הכל - משקה בטעם חרדל (כן!) ובירה בייקון (כן!!), עוגות קוקי פאי כפי שנראו בטיקטוק, ומשקאות דמויי פראפצ'ינו בטעמים מתוקים. מישהו זקוק לשוגר ראש? כי מצאנו את ספינת האם

30 באוקטובר 2023

אוהבי ממתקים מושבעים אולי מכירים את טסה שוקולד, רשת חנויות ממתקים גדולה וצבעונית עם סניפים בחולון, רעננה, אשדוד, ראשל"צ וכפר סבא. ועכשיו – גם ממש אצלנו. בימים שכולנו זקוקים מאוד לאכילה רגשית, טסה פותחים סניף תל אביבי בשלהי שוק לוינסקי, ממש על המפגש עם הרצל, שנקרא "טסה פלוס". על שם מה הפלוס? על שם בונוס שווה במיוחד- ויטרינת קינוחים שמציעה דונאטס מטריפים, עוגות מושחתות ומשקאות שיזכירו לכם את סטרארבקס (מינוס קבוצות עובדים אנטישמיות). יצאנו לזלול, להתנחם ולאכול את הרגשות שלנו.

טסה. צילום: יעקב בלומנטל
טסה. צילום: יעקב בלומנטל

חנות הממתקים המטריפה מציעה מכל הבא ליד, ופייר גם במחירים נוחים, הודות לעובדה שהם שבטסה מייבאים את הממתקים בעצמם. העובדה הזו גם מובילה אותם לייבא ממתקים ומהדורות ייחודיות שלא תראו בשום מקום אחר, ותאמינו לנו – אנחנו בדקנו. כך למשל אפשר למצוא שוקולד מילקה מסוג שטרם ראינו (אפילו לא בדיוטי פרי), סוכריות גומי האריבו בצורות מפתיעות (וגם במחיר הכי זול שמצאנו, 11.90 ש"ח לחבילה), עוגיות אוריאו בטעמים שונים במחיר באמת שובר – שוק 4.90 לחבילה גדולה. יש גם מדף אסייתי שכולל ממתקים יפניים מסקרנים, מדף משקאות שכולל גם משקה בטעם חרדל (כן!) ובירה בייקון (כן!!) ועוד משקאות מעוררי השתאות.

אבל עם כל הכבוד לביזאר, עכשיו מגיע החלק החשוב – ויטרינת הקינוחים, בה תמצאו מבחר דונאטס שלא נראה בישראל בעבר. וסוף סוף, רבותיי, יש דונאטס טוב באמת בתל אביב, כזה שמזכיר את דנקן דונאטס, בדיוק מה שפיללנו לו (יחד עם שלום עולמי, אבל על זה ויתרנו) מחכים שם בויטרינה בעגלגלותו המושלמת, ובזיגוגים מפתים. דונאט שוקולד קרמל במלוי קרם קרמל ואייסינג וניל עם שוקולד חלב, דונאט ספרינקלס קלאסי ללא מילוי לאוהבי הז'אנר, אחד עם מילוי שוקולד לבן וצפוי שוקולד חלב, אחד קלאסי עם זיגוג סוכר בלבד, וגם דונאט אוריאו שקשה לעמוד בפניו. אמאל'ה, אבאל'ה.

יש דונאטס טוב באמת בתל אביב. טסה (צילום: יעקב בלומנטל)
יש דונאטס טוב באמת בתל אביב. טסה (צילום: יעקב בלומנטל)

אנחנו בחרנו בדונאט צ'יזקייק רד וולט, ואנחנו ממש לא מביטים בחרטה לאחור – מדובר בדונאט במילוי קרם עוגת גבינה, אייסינג וניל שעליו קראמבל רד וולט חלומי. טעמנו טיגון מדויק שלא חוטא בשמנוניות יתרה, מתיקות עזה אך בדיוק במידה הנכונה, וביס פשוט מושלם. ותאמינו לנו שאנחנו לא מתפשרים על הדונאטס שלנו. הדונאטס מגיעים באחד מהמחירים הכי הוגנים שראינו בתל אביב – 11 ש"ח ליחידה – גם דומה לדאנקן דונאטס, במיוחד אחרי שהדולר עלה. נו טוב.

ויש גם עוגה… בתוך עוגה?! טסה. צילום: יעקב בלומנטל
ויש גם עוגה… בתוך עוגה?! טסה. צילום: יעקב בלומנטל

מלבד הדונאטס יש עוגות שנקראות קוקי פאי, טרנד מעולמות הטיקטוק שאנחנו סוף סוף זוכים לטעום. עוגה בתוך עוגה – מה כבר יכול להשתבש? כלום. זה טעים, זה מושחת, זה אהבנו. הפאי למעשה מורכב ממעטה חיצוני של עוגיית שוקולד צ'יפס, כשבתוכה מסתתרת עוגה אחרת – למשל, אחת ממולאת בשוקולד צ'יפס לבן, לוטוס, אוריאו ושוקולד לבן; יש גם אחת ממולאת בקרם שוקולד לבן ואצבעות קינדר; או כזו עם קרם קינדר בואנו אגוזי – ואפילו יש טבעונית, עם שוקולד מריר, קרם אגוזים, לוטוס ואוראו. במחיר של 35 ש"ח ליחידה, תקבלו מתיקות מזוקקת.

ועוד לא סיימנו, כי יש גם סדרת משקאות העונה לשם בלנדי – משקה מושחת ומהנה שמזכיר פראפצ׳ינו. מעין אייס בטעמים שונים עם רוטב לבחירה וקצפת במתיקות מתונה מלמעלה. יש בלנדי על בסיס אייס קפה אספרסו עם רוטב קרמל מלוח וקצפת מלמעלה, או בלנדי נוטצ׳לה עם שוקולד מילקה וקצפת, בלנדי עוגת גבינה ותותים, וגם בלנדי טבעוני עם קרמל/לוטוס/וניל וקצפת צמחית. כוס תעלה לכם 25 ש״ח וביקור אצל רופא כלשהו. זה ברור שבטסה התלבטו אם לפתוח עכשיו, אבל אנחנו אומרים להם תודה על המענה לאכילה הרגשית שלנו. זה בול מה שהיינו צריכים.
הרצל 31, א'-ה' 9:00-22:00, ו' 9:00-15:00