גבר טרנס הוצא מהסאונה בתל אביב: "התקבלו תלונות"

לפי עדות אחד המבלים, המנהל ניגש אליהם והסביר להם שהכניסה לנשים וטרנסים אסורה. מהסאונה טרם נמסרה תגובה רשמית

התכתבות עם מפעילי עמוד הפייסבוק של הסאונה בתל אביב
התכתבות עם מפעילי עמוד הפייסבוק של הסאונה בתל אביב
20 ביוני 2019

שבוע אחרי שזכתה לתמיכה אוהדת מהקהילה הגאה (עקב הפשיטה המשטרתית על המקום), הסאונה בתל אביב חוטפת אש צולבת: ביום שבת האחרון הוציא אחד המנהלים גבר מהמקום בטענה כי הנוהל אוסר על כניסת טרנסים. בסאונה טענו כי התקבלו תלונות ממבלים, וכי הם מקיימים ערבים מעורבים שאליהם כולם מוזמנים.

הסיפור מתחיל באחת בלילה, יום שבת. "אני ועוד שני חברים הגענו לסאונה, שילמנו לקופאית וקיבלנו שלושה צמידים ומגבות. אחד העובדים נכח בשלב הזה", סיפר ל־Time Out מתן לנדאו מפלורנטין, שהגיע למקום עם החבר שהתבקש לצאת החוצה. "היינו בסאונה, בג'קוזי, אנשים תיקשרו איתנו והכל היה בסדר. תוך כדי שאנחנו רוקדים – אחרי 45 דקות או שעה שאנחנו שם – ניגש אלינו המנהל וביקש שנצא".

פורסם על ידי ‏‎GenderTuck Magazine‎‏ ב- יום חמישי, 20 ביוני 2019

 

מהנקודה הזו החלו חילופי הדברים החריפים שבגללם קוראים כעת בקהילה להחרים את המקום. "שאלתי אותו למה הוא מוציא אותנו, והוא הצביע על חבר שלי ואמר: 'הוא אישה'. אמרתי לו, הוא גבר טרנס והוא איתי. המנהל המשיך להתעקש ואמר במפורש שהם לא מכניסים נשים וטרנסים".

לדברי לנדאו, כאן הטונים התחילו לעלות. הוא התווכח עם המנהל, ביקש מכתב חתום המעיד על הדרישה שייצאו, צעק שזה לא חוקי. "הוא התעקש, מסביבנו היו אנשים וזה היה לא נעים. החלטנו ללכת, אבל כשהלכנו להתלבש המנהל ממש לא נתן לנו מרחב וזה היה מטריד. כשחזרתי גילינו מי התלונן – אחד הלקוחות המבוגרים שעכשיו הסביר לחבר שלי בלשון נקבה 'שהגוף שלה מפריע לו בעין'. אף אחד לא התערב אז צעקתי גם על הלקוח. יצאנו והחזירו לנו את הכסף".

תגובת המקום על פרשת סילוק הטרנס מהסאונה בתל אביב.(נלקח מהפוסט של תומו חן)בושה!

פורסם על ידי ‏‎GenderTuck Magazine‎‏ ב- יום חמישי, 20 ביוני 2019

 

בזמן שהייתם שם הרגשתם חוסר נוחות סביבכם?
"זהו, שלא. רוב הקהל היה בעדנו, דיברו איתנו כשרקדנו והכל היה בסדר. בסאונה בחרו להפעיל נוהל עבור אנשים מעטים שזה הפריע להם. זאת פעם ראשונה שלי שם. בסאונות קוויריות בחו"ל בכלל אין את הבעיה הזאת".

מהסאונה טרם התקבלה הודעה רשמית.