"יש ניצנים של מרד אזרחים, וזה רק יילך ויחריף. אין אמון בממשלה"

יאיא כהן אהרונוב (צילום: יובל כהן אהרונוב)
יאיא כהן אהרונוב (צילום: יובל כהן אהרונוב)

יאיא כהן אהרונוב מהדג נחש חושב שהמחאה הנוכחית כבר לא קשורה לימין או שמאל, ויש לו כמה הצעות פשוטות להצלת עולם התרבות. "יש חוסר אמון בהכל. אף אחד לא סופר אותנו"

15 ביולי 2020

בוקר טוב, יאיא. מה אתה מעולל בימים אלה?
"אני מבלה הרבה שעות באולפן, ביצירה בעיקר. ספציפית היום אני והלהקה מצטלמים ל'בובה של לילה', אז כיף לפגוש אותם".

"זמן להתעורר" שלכם הופך לפסקול של המחאה, בזמן שאמנים רבים מפחדים לדבר.
"אף פעם לא פחדתי להגיד את הדעה שלי, גם בדג נחש תמיד אמרנו מה שיש לנו להגיד. אני מחובר לאמת שלי בכל מה שאני עושה וכותב מה שאני מרגיש. הרבה פעמים זה נוגע לאנשים והם מתחברים לזה, זה נותן כוח, עידוד. זה חשוב בתקופה הזאת דווקא כן לחזק אחד את השני ולתת רוח גבית כי למעלה לא דואגים לנו במיוחד".

חוסר הסולידריות מצד הקולגות מתסכל אותך?
"אני דווקא רואה יותר ויותר אנשים שכן מדברים ושנמאס להם, לא קשור לימין או שמאל. אנשים שזועקים את הזעקה של הציבור. אבל אני גם לא שופט, זה מצב די משוגע מה שקורה, כל אחד מתמודד אחרת. גם לי יש פתאום גלים של עצבים, פתאום באסה, פתאום סבבה. אני לא שופט אף אחד עם איך שהוא מגיב לזה".

ויודעים שזו ספירה לאחור עד הפיצוץ

פורסם על ידי ‏‎Yaya Cohen Harounoff‎‏ ב- יום ראשון, 5 ביולי 2020

"יש איזו אכזבה כללית, חוסר אמון בהכל. בימין ובשמאל, במוסדות של המדינה, בביטוח לאומי. זה לא קשור בכלל לראש הממשלה. יש תחושה שאף אחד לא סופר אותנו"

אז אתה מסכים עם הניסיון למסגר את המחאה כא-פוליטית?
"הייתי בהפגנה ביום שבת בכיכר רבין ודווקא אהבתי את זה שמביאים כל מיני סיפורים של כל מיני אנשים, שאפשר להתחבר אליהם מתוך המצוקה האישית. אבל אני חושב שאפשר לחזק את הצעקה של המחאה. הרגשתי שזו הייתה הפעם הראשונה שבאמת כל העצמאים התאחדו למפגן עוצמתי, ושזו הייתה רק ההתחלה".

הכל טוב ויפה, אבל על הבמה עמדו נואמים מנומסים שלא הזכירו את נתניהו, בעוד שבקהל התרחש ההיפך הגמור. לא נראה שהם ייצגו את רוח המחאה.
"אני חושב שיש איזו אכזבה כללית, חוסר אמון בהכל. בימין ובשמאל, במוסדות של המדינה, בביטוח לאומי. זה לא קשור בכלל לראש הממשלה. יש תחושה שאף אחד לא סופר אותנו. ובגלל זה אני מרגיש שזה היה פחות הקטע. זה היה יותר קטע של 'בואו תראו אותנו, לא קשור מה הצבענו, תשרתו את האזרחים רגע'".

כתבת בפייסבוק שאנחנו מתקרבים למצב של מרי אזרחי. אתה חושב שהישראלים מסוגלים לא לשלם מיסים? לא להישמע להנחיות הקורונה? הרי ישר מורידים עליהם פטיש.
"כשאני פותח את האוזניים אני רואה ושומע יותר ויותר אנשים שאומרים 'אני לא משלם עכשיו מיסים', או חדרי כושר שאומרים 'אנחנו פותחים למרות הכל'. אלו ניצנים, זו התחלה של איזשהו מרד במקבלי ההחלטות. זה נובע מחוסר אמון. וזה רק יילך ויחריף אם לא יטפלו וישקמו את האמון".

View this post on Instagram

יומולדת קורונה ???????? אז יומולדת זה תמיד בשבילי מין יום כזה עם איזה פוקוס פנימי, התבוננות פנימית, למרק את המחוגים של המצפן ופתאום השנה זה פוגש תקופה כזאת של התבוננות פנימית עולמית ואז זה כבר משהו אחר. משהו שעוד לא חוויתי. מצד אחד בבדיקה השנתית שלי עם עצמי עולה שלמרות חוסר היציבות, ולמרות הקצב המטורף והתקופות העמוסות אני מאוד אוהב את מה שאני עושה, יותר מזה ,אני מרגיש ויודע שאני מקיים את המהות שלי או את הייעוד איך שתקראו לזה. לחשוב שרק לפני חודש הייתי על במה במועדון מלא אנשים אמיתיים ומימשתי את זה וואלה, זה נראה כמו לפני נצח, ולדמיין את הפעם הבאה שזה יקרה ,זה גם נראה כמו בעוד נצח וואלה זאת חתיכת כאפה, בטח כל אחד חוטף את הכאפה מכיוון אחר. מצד שני פתאום יש הרבה זמן להיות עם המשפחה האהובה ולטייל קצת בשדות של המושב שאני גר בו ולהגיד תודה על זה בכל יום שעובר אז הצליח להיות לי בסוף אחלה יומולדת בזכות אהובתי והאהובים שלי ובזכות המוני האיחולים והאהבה שהרעפתם עלי בכל סוגי הקומוניקיציות (המותרות על פי ההגבלות) גרמתם להרגיש ולהיזכר שאומנם אנחנו בסגר, אבל הלב עודו פתוח שאומנם יש סוג של בידוד, אבל אני לא לבד . ואני מאמין שמכל הדבר הזה שאנחנו עוברים יצמח משהו טוב בסוף, רק הבעיה שבני מזל טלה לא ניחנים בסבלנות גדולה.. אתם יודעים המקצוע שבחרתי הוא הדבר הכי רחוק משגרה ולשיגרה הזאת אני מאוד מתגעגע אז ברשותכם השנה אשמח להמיר את ברכות המזל טוב, לחזלש מהיר ויצירה פורה. חיבוק ותודה גדולה לכולכם וכולכן ????????

A post shared by Yaya Cohen harounoff (@yaya.c.h) on

"למה לא פותחים דרייב אין? למה לא עושים הופעות בקפסולות בפארק הירקון? למה לא מייצרים פתרונות שיתנו לאנשים עבודה ותקווה וחזון?"

יש לך קו טלפון פתוח לביבי. מה אתה אומר לו?
"אני אומר לו שהעצמאים זה גוף שמאוד מאוד נפגע ובעיקר לא יודע מה יהיה איתו. ואני חושב שהתוכנית שהם הציגו היא התחלה של משהו, אבל יש בה הרבה חורים והרבה בעיות, בעיקר צריך להציג איזשהו חזון. זה לא רק העניין של כסף. תעשיית התרבות לדוגמה – יש הרבה פתרונות שאפשר לעשות חוץ מלסגור. למה לא פותחים דרייב אין? למה לא עושים הופעות בקפסולות בפארק הירקון? למה לא תחת כיפת השמיים? למה לא מייצרים פתרונות שיתנו לאנשים עבודה ותקווה וחזון? כולם בחשכה, לא יודעים מה יהיה ומתי ייפתח. צריך להציג תוכניות פעולה ותוכנית יציאה חוץ מלסגור ולהגיד 'אוקיי, נשלם לכם את הקניות בסופר', זה לא העניין. אנשים רוצים לצרוך תרבות, לייצר תרבות, צריכים חזון. וזו רק דוגמה אחת מהעולם שלי".

אנחנו נראה אלבום מחאה מהדבר הזה?
"לא יודע אם אלבום מחאה, אבל מה שקורה בטוח ייכנס לתוך היצירה. אני לא יודע עדיין באיזה מובן, אבל זה נוכח בכל הרבדים".