לראשונה: ראש הממשלה ישתתף באירוע רשמי של קהילת הלהט"ב

יאיר לפיד (אז עדיין שר החוץ) במצעד הגאווה 2022 (צילום: אלכסיי רוזנפלד/גטי אימג'ס)
יאיר לפיד (אז עדיין שר החוץ) במצעד הגאווה 2022 (צילום: אלכסיי רוזנפלד/גטי אימג'ס)

חגיגות 20 השנה לארגון הנוער הגאה איגי יערכו במוצ"ש הקרוב במשכן האופרה, עם קונצרט מחווה מיוחד ומבטיח לדנה אינטרנשיונל בהשתתפות תזמורת מזרח מערב, אילנית, גלי עטרי, קורין אלאל, זהבה בן, נונו, אנה זק ועוד. הגעתו של רה"מ לפיד תהיה ציון דרך היסטורי בתולדות הקהילה

21 באוגוסט 2022

בשבת הקרובה יחגוג ארגון הנוער הגאה איגי 20 שנה להיווסדו, בערב גאלה מיוחד במשכן האופרה ובמרכזו קונצרט רב משתתפים.ות לוהטים.ות בסימן מחווה למלכתנו הבלתי מעורערת דנה אינטרנשיונל. במהלך הערב תתרחש היסטוריה מרגשת: לראשונה בתולדות המדינה ישתתף ראש ממשלה מכהן באירוע רשמי של קהילת הלהט"ב, עת יתייצב במקום ראש הממשלה יאיר לפיד ויסמן ציון דרך היסטורי בתולדות הקהילה.

ראש הממשלה לפיד כבר נכח בעבר באירועי הקהילה הגאה והביע תמיכה מלאה בשוויון זכויות ללהט"בים ביותר מהזדמנות אחת (לאחרונה במצעד הגאווה שנערך לפני חודשיים, אז היה עדיין שר החוץ), אך התייצבותו באירוע שיתקיים במוצ"ש מסמנת את מחויבתו המוחלטת לסוגיה גם כשהוא ניצב בתפקיד הבכיר ביותר בפוליטיקה הישראלית. "ככה עושים היסטוריה. במעשים", אמר מנכ"ל איגי עופר נוימן בתגובה. "הגעתו של ראש הממשלה לפיד לאירוע שמסמל שוויון, הכלה, גאווה וביטחון לכולן וכולם היא צעד שיהדהד עד לביתה של כל משפחה בישראל, לתוך כל ארון חשוך בו נער או נערה נמצאים, ולתוך הלבבות של רבים מאד בקהילה הגאה בארץ ובעולם".

האירוע עצמו, כאמור, יציג במרכזו קונצרט ייחודי ובו תזמורת ירושלים מזרח ומערב תנגן עיבודים חדשים משיריה של דנה אינטרנשיונל, בביצוען של אילנית, גלי עטרי, קורין אלאל, נונו, אנה זק, זהבה בן, ואלרי חמאתי, אורנה דץ, שרון חזיז, דפנה דקל, ואיגי וקסמן. את המופע מביים משה קפטן ומפיק שמעון שירזי האחד והיחיד. בארגון איגי החליטו לחגוג את תחילת העשור השלישי לפעילותו בפוקוס על הזמרת פורצת הדרך שנתנה השראה ואומץ לרבבות ישראלים וישראליות צעירים ושינתה את פני התרבות המקומית.

איגי נוסד בשנת 2002 ומפעיל כיום מעל 120 קבוצות ומועדוני נוער לצעירים ונוער להט"ב ברחבי הארץ מקרית שמונה ועד אילת, בהן מתמודדים עם סוגיות של נוער וצעירים בסיכון, מאבק בלהט"בופוביה במערכת החינוך, ועבודה למען להט"בים מהחברה החרדית, הערבית והקהילה הטרנסית. כרטיסים לאירוע החגיגי יעלו החל מ-230 שקלים ועד כרטיסי תרומה מיוחד ב-1,000 שקלים. רכישת כרטיסים ופרטים נוספים על האירוע כאן.