עד שהשמים ייפתחו: אבי ביטון משתלט על יאסו ומביא את יוון לת"א

האביב בפתח, הקורונה בדעיכה - והשף המוערך יוביל את הטברנה היוונית הכי שמחה בעיר. בתפריט תצפו לכל החשודים המידיים, עם אינטרפרטציה אישית. יאסו!

יאסו אבי ביטון (צילום: יח"צ)
יאסו אבי ביטון (צילום: יח"צ)
21 במרץ 2021

כל הדיבורים בתקשורת על פתיחת השמיים בכלל וליוון בפרט (שבעינינו נראים כספין בחירות לכל דבר), רק מגבירים את החשק לחופשה בחו"ל. ואם ההר לא יבוא אל מוחמד, אבי ביטון מביא את אתונה לתל אביב ולוקח פיקוד על מסעדת יאסו הוותיקה. "אני מאוד אוהב את יאסו. יש שם אוכל טוב, אוזו, מוזיקה יוונית ודברים שעושים לי כיף, ואפילו חגגתי שם יום הולדת כמה פעמים. השותפים שלי בקפה פופולר הם בעלי יאסו, וכשקבוצת מסה ואביב משה יצאו הם באופן טבעי פנו אלי. להוסיף עוד אחות קטנה למשפחה זה תמיד טוב", הוא מסביר.

החלפת הבעלות באה לידי ביטוי בראש ובראשונה בתפריט. כל החשודים המיידיים נמצאים כאן, ובביצוע שמצליח להישאר נאמן לטעמים המקוריים: מזאטים של איקרה עם בצל סגול, צזיקי, ממולאים וכדורי זוקיני ופטה (28-32 ש"ח), סלט יווני (56 ש"ח) ואפילו גירוס הכי יווני שטעמנו בארץ (88 ש"ח), אפילו שהוא עשוי מטלה ומוגש עם צזיקי טחינה. לצדם מגיש ביטון אינטרפרטציות על נושא, למשל סביצ'ה לסבוס מבר ים נא עם שמיר ובצל סגול על פיתה יוונית (64 ש"ח), שרימפס אוזו עם עגבניות מיובשות ברוטב שאי אפשר להפסיק לנגב עד שנגמר (72 ש"ח) וסופלאקי פרגית עם סלט משווייה (98 ש"ח). "ישראלים אוהבים אוכל יווני ומחוברים אליו כי הוא בדי.אן.איי שלנו. גבינה מלוחה, שמן זית, חצילים, דגים וכבש הם דברים שאנחנו מחוברים אליהם מינקות. בניתי תפריט יווני עדכני שהוא גם מקומי עם חומרי גלם שלנו כמו אבן יוגורט, שהיא הפרמז'ן המזרח תיכוני, ומנות יווניות קלאסיות. משהו מאוד שמח חף ממניירות ונכון בעיניי".

אתונה בתל אביב. יאסו (צילום: אפיק גבאי)
אתונה בתל אביב. יאסו (צילום: אפיק גבאי)

סגנון הבישול שלך מובחן מאוד. איך ניגשת לבשל אוכל יווני?
"כמו שאשתי אומרת, 'בסוף רואים שזה האוכל שלך'. איך שלא נהפוך את זה גם בסוליקה וגם בפופולר ועכשיו גם ביאסו, הטאץ' תמיד יהיה הטאץ' הישראלי. אני לעולם לא אבשל עם ג'ינג'ר ויוזו. זה לא אני. אפשר לגמרי למצוא נקודות השקה בין פופולר וסוליקה ובין יאסו".

התפריט והמרפסת הפונה לים הם קדימון לאווירת הטברנה שיאסו מספקת ללקוחותיה כבר שנים. בתחילת הערב ובאפריטיבו, דיל חדש של 30 אחוז הנחה על כל התפריט בשעות 18:00-20:00, הבילוי נחשב לרגוע בקנה מידה יווני. בשעות המאוחרות העניינים מתחממים בעזרת די ג'יי או הרכב שמנגן מוזיקה יוונית. ביטון מסתובב בפלור בחיוך רחב ועושה צ'ייסרים, אך ברגע של רצינות הוא מגלה שההנאה של האורחים היא עבורו עבודה קשה.

מהים לצלחת. יאסו (צילום: אפיק גבאי)
מהים לצלחת. יאסו (צילום: אפיק גבאי)

לא מלחיץ לפתוח מסעדה בעיצומו של משבר כלכלי?
"זו התקופה הטובה ביותר לפתוח מסעדה חדשה. הקהל צמא לאכול במסעדות והוא סובלני. אנשים מחפשים חוויה שהם לא חוו שנה שלמה וגם ההגבלות עובדות לטובתנו ומאפשרות לעבוד עם כמות אורחים מוגבלת. זה בסדר לעבוד על סרוויסים רגועים כדי שכשההגבלות יוסרו נוכל לרוץ קדימה".

יאסו, הירקון 105 תל אביב, 03-6031719 ,ראשון-חמישי 19:00 עד 01:00; שישי 13:00 – 17:00, 19:30 עד 01:00; שבת 17:30 – 01:00