מסעדת יא-פאן נסגרת בסוף החודש

הביסטרו היפני של יובל בן נריה ייסגר בסוף מרץ. ביוני תיפתח מסעדת a שעליה עובד השף כבר תקופה ארוכה במגדלי שרונה

יא-פאן: להתראות (צילום: עמית גירון)
יא-פאן: להתראות (צילום: עמית גירון)

מהפך במערך המסעדות של שף יובל בן נריה: יא פאן נסגרת, a נפתחת.

בראיון שערכנו עמו לאחר טקס פרסי האוכל, כשטאיזו זכתה בתואר המסעדה הטובה ביותר בפעם השישית ברציפות, סיפר שף יובל בן נריה על תכנון לפתוח מסעדה חדשה. ובכן עכשיו זה רשמי – a במגדל עזריאלי שרונה נפתחת, ויא פאן נסגרת.

יובל בן נריה (צילום: איליה מלניקוב)
יובל בן נריה (צילום: איליה מלניקוב)

הסגירה מתוכננת לסוף חודש מרץ. הסיבה הרשמית היא סיום חוזה עם בעלי המבנה, שמיועד בעתיד להריסה. "הרגשות מעורבים. אף פעם לא קל להגיע להחלטה לסגור מקום מצליח", מודה בן נריה. "אם לא הייתה לנו את הפתיחה המתוכננת כנראה שהיינו מחזיקים עד סוף החוזה בחודש יולי, ואולי חושבים מה לעשות הלאה. יא פאן שונה מהז'אנר שאני מורגל בו, מקום קטן עם מטבח שהוא עשירית מהגודל של טאיזו. בגלל הנכס החוויה קצת פחות מושלמת ממה שאנחנו יודעים לתת, אבל עדיין הצלחנו ליצור אוכל מעניין ושונה". הוא מוסיף שהוא אוהב את הקונספט הקז'ואלי של יא פאן, שיש בו משהו פחות מחייב, ואת האוכל הקליל יותר. "ברגע שנירגע מהפתיחה של המסעדה החדשה נשקול פתיחה של יא פאן בלוקיישן אחר. בינתיים אנחנו עסוקים בלסיים יפה את הפרק המאוד משמעותי שיא פאן הייתה ולהתרכז בפרויקט החדש".

יא פאן, נתגעגע גם להמבורגר. צילום: יפית שמחה
יא פאן, נתגעגע גם להמבורגר. צילום: יפית שמחה

a ("מאחורי השם יש פילוסופיה שלמה שמייצגת מינימליזם מסוים") תיפתח בחודש יוני. בן נריה עובד כבר שלושה חודשים על התפריט, וכרגע הוא מוכן רק לומר שלמסעדה "תהיה תשתית יפנית, אבל היא לא תהיה יפנית". לפי הנתונים היבשים a שייכת לז'אנר מסעדות ענק שכמעט נעלם מהנוף המקומי: בהקמתה הושקעו 15 מיליון ש"ח והיא משתרעת על 650 מ"ר, עם 120 מקומות ישיבה. על התכנון חתומים משרדי פיצו קדם וברנוביץ'-גולדברג, מהמובילים בתחום והצוות הקבוע של בן נריה. למרות ידיעות שהתפרסמו על ריבוי קניונים וקניבליזציה מסחרית באזור, הוא אינו מודאג. "קצת כמו טאיזו המסעדה החדשה תהיה דסטיניישן, מקום שמחנים את המכונית ועולים למעלה לחלל שמציע אסקפיזם מסוים. אין לה שום קשר לקומה המסחרית. מעבר לכך, קומות המשרדים מאוישות לחלוטין ובמגדל עובדים כעשרת אלפים איש מפייסבוק, אמזון, גוגל וכל המי ומי. מיותר להסביר כמה הקהל הזה יהיה משמעותי בצהריים. לא ציפיתי לרגע שנקבל את הטראפיק מבאי הקניון או מאנשים שבמקרה נקלעו לאזור שרונה. גם לטאיזו לא נכנסים ככה סתם".

מיאזאקי: הראמן עובר לשרונה. צילום: איליה מלניקוב
מיאזאקי: הראמן עובר לשרונה. צילום: איליה מלניקוב

הסגירה והפתיחה ממשיכות את המומנט שקבוצת טאיזו נמצאת בו בתקופה הנוכחית. רק לפני כשבוע הודיע בן נריה על העתקת המזללה היפנית מיאזאקי משוק צפון לשרונה מרקט. "שוק צפון סטטי כבר הרבה זמן ובמקביל הצרכים שלנו השתנו. כשפתחנו לפני ארבע שנים לא חשבנו בכלל בכיוון של משלוחים, והיו הרבה מאוד קשיים סביב זה. השוק מתפתח בכיוון אחר ואנחנו צריכים להתאים את עצמנו. בנוסף, רוב המשלוחים שלנו הם לאזור מרכז תל אביב ונקצר כך את זמני השילוח. אני מקווה שבעתיד נוכל לפתח את מיאזאקי לרשת". אם כל זה לא מספיק, טאיזו חוגגת בימים אלה יום הולדת שבע.
טאיזו גם תעבור שינוי?
"היא תישאר בשלב זה אותו הדבר. יש גבול לכמה אני מסוגל להימתח".