מזל טוב צרפתים, בואו נאכל מאפים!

קינוחים כמו בפריז. בוטיק סנטרל (צילום טל סיון ציפורין)
קינוחים כמו בפריז. בוטיק סנטרל (צילום טל סיון ציפורין)

ווי ווי! לא טעיתם! היום (ה-14 ביולי) יום העצמאות הצרפתי - ואתם תוכלו להרגיש לרגע כמו פריז, מינוס מזג האוויר. מהמסעדה שתיקח אתכם לטיול יינות צרפתי, דרך הפטיסרי שמתחפש לבית הקפה בשאנז אליזה ועד לארוחת טעימות עם ג'ין וטוניק. או לה לה

12 ביולי 2022

זה נכון, המטבח הצרפתי הקלאסי נחשב למיושן וכבד מדי עבור היומיום בישראל התזזיתית והחמה, אבל גם ביום לוהט באמצע יולי, הקלאסיקות אף פעם לא מאכזבות. חוץ מזה, תמיד אפשר להתקרר עם יין או ג'ין טוב. ואכן, בכמה מסעדות ובתי מאפה מוצאים לנכון לציין את יום הבסטיליה (14.7) באירועי אוכל ויין ואלכוהול ואנחנו מנחשים שגם בגט. ואם לא הספקתם, תמיד אפשר להתנחם עם אחד מה הקרואסונים הכי טובים בעיר.

חיים כהן במחווה ליינות צרפת | יפו תל־אביב

במסגרת אירועי העשור למסעדת יפו תל אביב, השף חיים כהן והסומלייה איתמר לוזר יצרו פרויקט צרפתי במיוחד: תפריט טעימה בכוסות ומדריך יינות בחלוקה לטרואר, מעין סיור קולינרי בין אזורי היין השונים בצרפת. המדריך נחלק לשישה אזורים גיאוגרפיים (עמק הלואר, שמפיין, עמק הרון, אלזס, בורדו ובורגון), ואורחי המסעדה יוכלו ללמוד מתוכו על ההיסטוריה של תעשיית היין בצרפת ותוצריה. בקבוקים נדירים ייפתחו למזיגה בכוסות, הזדמנות יוצאת דופן לטעום יינות יוצאי דופן (ויקרים) מבלי לרכוש את הבקבוק כולו.
יפו תל־אביב מ־14.7

מסתרי הטרואר הצרפתי, יפו תל אביב (צילום אסף קרלה)
מסתרי הטרואר הצרפתי, יפו תל אביב (צילום אסף קרלה)

לילות קיץ ושף חדש | מייזון קייזר

המסעדה הצרפתית היחידה בעיר (אם טעינו, תקנו אותנו) מנצלת את יום הבסטיליה להשקת שף חדש – עדי אשכנזי (25), שגדל במטבחים של קלארו ופופ אנד פופ והתמחה במסעדות מכוכבות מישלן, ביניהן Moshik של מושיק רוט באמסטרדם. תפריט הבכורה שלו נחלק בין קלאסיקות מהמטבח הצרפתי (טארטלט סרטנים וגבינת סטילטון, סבידה מטוגנת בתערובת תבלינים מפרובאנס) ומנות עונתיות (קרודו דג ים וקרם פרש מעושן; קרפצ'יו שרימפס קריסטל). הקונדיטורית שחר סניור (לשעבר פופינה, טאיזו) יצרה קינוחים חדשים ותפריט היין מתחדש בעשרות סוגיי יינות מצרפת וישראל וכן ביין הבית, שת"פ עם יקב סוסון ים והיינן זאב דוניה.
מייזון קייזר

טרטר בקר בקרם חלמון. מייזון קייזר (צילום חיים יוסף)
טרטר בקר בקרם חלמון. מייזון קייזר (צילום חיים יוסף)

הצדעה לפטיסרי | בוטיק סנטרל x סוגת

לרגל יום הבסטיליה משתפות רשת הפטיסרי בוטיק סנטרל וחברת סוגת פעולה באווירת בתי הקפה בשאנז אליזה: סדרת קינוחים המצדיעה לקלאסיקות צרפתיות וחוסכת לכם את זשמן ההמתנה בנתב"ג בדרך לפריז. הקינוחים האייקוניים מלווים בטאץ' עכשווי שמדגיש את מסורת הפטיסרי, למשל סברינה (באבא או רום) בכלי זכוכית אישי, עוגת סן אונורה בצורת פס, אקלרים בשלושה טעמים, מקרונים צבעוניים, פטיפורים ועוד ועוד (6-74 ש"ח).
בוטיק סנטרל, עד 15.7

מקרונים של בוטיק סנטרל. צילום: טל סיון ציפורין
מקרונים של בוטיק סנטרל. צילום: טל סיון ציפורין

ביסים מהים וג'ין צרפתי

מותג הג'ין הצרפתי CITADELLE, מותג המיקסרים פיבר טרי ואפליקציית ontopo חוגגים את הקיץ והבסטיליה עם Ocean Bites – תפריט ספיישל חוצה מסעדות המורכב מ-5 מנות ביס מהים ומשקאות מבוססי ג'ין וטוניק על רקע מוזיקה, שקיעה ואווירת חופש קיצית (החל מ־150 ש"ח לארוחה). בין המסעדות המשתתפות בפרויקט: אונזה, דלידה, מסה, רביבה וסיליה, קיצ'וקאי, סר עבדול, ויקי כריסטינה ועוד. לחילופין, בחנויות אלכוהול שונות תוכלו להשיג מארז להכנת קוקטייל ביתי הכולל בקבוק ג'ין סיטדל, 2 מיקסרים של פיבר טרי וכוס של המותג (139 ש"ח). עד 31.7.
כרטיסים באתר

ביס מהים וג'ין סיטדל (צילום נועם פריסמן)
ביס מהים וג'ין סיטדל (צילום נועם פריסמן)