עיריית תל אביב לגננים ולמורות: "לתת מקום לכל סוגי המשפחות"

באיגרת לקראת יום המשפחה שנשלחה לבתי הספר ולגנים, קוראת העירייה לתת התייחסות לכל הרכבי המשפחות, בין היתר להט"ביות וחד-הוריות. לדוגמה, המליצו על קבלת שבת עם "אבא ואבא". סגן ראש העיר: "מערכת החינוך תהפוך לכזו שמכילה את המגוון האנושי בעיר"

מתוך "משפחה מודרנית"
מתוך "משפחה מודרנית"
26 בפברואר 2017

 

באים ממשפחה טובה: יום המשפחה שחל היום הוא הזדמנות לדבר עם הילדים בגנים ובבתי הספר אודות התא המשפחתי על כל סוגיו. בעיריית תל אביב הוציאו מסמך רשמי לצוותים החינוכיים, למפקחות הגנים ובתי הספר ובו ההמלצה: שימו לב לתת ביטוי ומקום לכל סוגי המשפחות – משפחות להט"ביות, משפחות חד הוריות והורות יחידנית.

"בשנים האחרונות אנו עדים לכך שמודל המשפחה הקלאסית, גרעינית (אם ואב המנהלים משק בית משותף) מאבד את בלעדיותו וישנם מודלים רבים ומגוונים לקיומה של משפחה" נכתב באיגרת. "אתם כצוותי חינוך פוגשים את המשפחות הללו ואת ילדיהם ומהווים עבורם דמויות משמעותיות להתפתחות הרגשית והחברתית". בעירייה המליצו על מספר פעילויות שיחזקו את תפיסת המשפחה המגוונת אצל הילדים. בין היתר, הציעו בעירייה לקיים פעילות שתאפשר לכל ילד לשתף בסיפור המשפחתי שלו, באופן שיאפשר מרחב ושיח בקרב ילדי הגן, וכן ציינו כי את תפיסת המשפחה ניתן לחזק לא רק ביום המשפחה – אלא לאורך השנה כולה. בין היתר, המליצו בעירייה על טקס "מקבלי שבת", בו מלבד "אבא ואמא", יקבלו לעתים את השבת גם "אמא ואמא" או "אבא ואבא".

יונתן ואורי עמית-קנריק, תושבי העיר, בגן ילדיהם.
יונתן ואורי עמית-קנריק, תושבי העיר, בגן ילדיהם.

 

"האיגרת היא חלק מסדרה של פעולות שאנחנו עושים שמטרתן להפוך את מערכת החינוך העירונית לכזו המכילה את המגוון האנושי הרחב אשר חי בעיר", סיפר סגן ראש העיר והאחראי על תיק החינוך, אסף זמיר. לדבריו, המהלך זוכה לתמיכה גדולה מצד הצוותים החינוכיים ומצד ההורים. "זוהי משימה מורכבת שבנויה מהמון פעולות קטנות וההשפעה שלהן היא איטית אך ארוכת טווח", הוסיף.

בהזדמנות זו, נאחל יום משפחה שמח לכל המשפחות באשר הן.