בקרוב: מסע אל מערת העטלפים של דיזנגוף סנטר

מחלקת הקיימות של דיזנגוף סנטר (כן, יש דבר כזה) תחגוג ב-27.8 את יום העטלף עם תערוכת צילומים, הרצאות וסיורים אל מאורת העטלפים שבמרתפי הסנטר. חבל שאי אפשר לעשות הקרנה של באטמן

עטלף מתקרחן בסביבות הסנטר. מתוך התערוכה "בליינד דייט עם עטלף" (צילום: יובל ברקאי)
עטלף מתקרחן בסביבות הסנטר. מתוך התערוכה "בליינד דייט עם עטלף" (צילום: יובל ברקאי)
13 באוגוסט 2020

אם ידעתן או לא, חיי המין של העטלפים מסקרנים ביותר ובסיומם הם מתכרבלים עד אור הבוקר. מה אכפת לכם? ובכן, במרתפי דיזנגוף סנטר חיה מזה עשרות שנים קהילת ענק של עטלפי פירות (מדובר ביצור חברתי שחייב לחיות במושבות כדי לשרוד), החיים בהרמוניה גם עם הסביבה האורבנית הקשוחה. מחלקת הקיימות של הסנטר (כן, יש דבר כזה) מסייעת להם לחיות בתנאים להם הם זקוקים וכחלק מאותה יוזמת שימור, מדי שנה, מציין הסנטר ימי מודעות לחיה מתוקה זו. 

יום העטלף בסנטר יתקיים השנה ב-27.8 (חמישי בעוד שבועיים), בפעם השמינית מאז הוקמה בו מחלקת הקיימות ב-2013, כחלק מהתפיסה הליברלית של מנהלי הסנטר שחיפשו אלמנטים מאזנים לתרבות הצריכה שהמקום מייצג. מאז מגבש הסנטר יוזמות קיימות בחזית החברתית, הסביבתית והכלכלית, תפיסה הוליסטית שהובילה בין היתר להחלטה שלא להעסיק עובדי קבלן ולהעבירה את כל העובדים להעסקה ישירה עם כל התנאים הסוציאליים. תגידו תודה לעטלפים.

תראו איזה מתוק נו. מתוך התערוכה "בליינד דייט עם עטלף" (צילום: יובל ברקאי)
תראו איזה מתוק נו. מתוך התערוכה "בליינד דייט עם עטלף" (צילום: יובל ברקאי)

התפיסה הסביבתית של מחלקת הקיימות בסנטר גורסת צמצום נזקים ופתרונות לכמה שיותר טבע, וכך גם מצאו עצמם על גג הסנטר בית מלון לחרקים, גינה מושכת פרפרים, גינה הידרופונית ופרויקט הפקת גז משאריות אורגניות. להקת העטלפים במרתף תסייע השנה לספר את סיפור הקיימות בסנטר ותככב בסיורים מודרכים במאורתם שבמרתפי הסנטר. החגיגות יכללו גם הרצאה שוברת מיתוסים של ד"ר מאיה ויינברג (וטרינרית וחוקרת עטלפים) שתאפשר הצצה נדירה לחייהם הסודיים ותערוכת צילומים מרהיבה של צלם הטבע האורבני יובל ברקאי.

יום העטלף בסנטר, הרצאות וסיורים ב-27.8.2020; תערוכת צילומי העטלפים של יובל ברקאי תוצג החל מה-26.8 למשך שבועיים. הכניסה לתערוכת הצילום ולהרצאה בחינם, ההשתתפות בסיורים בתשלום סמלי של 20 ₪ למשתתף