תל אביב זוכרת: אלה אירועי יום השואה 2023 שמחכים לכם הערב

האנדרטה לשואה ולתקומה של יגאל תומרקין. צילום: אבי לוי
האנדרטה לשואה ולתקומה של יגאל תומרקין. צילום: אבי לוי

מקבץ סרטים מיוחד בסינמטק (אפילו סרטי אנימציה), טקסים עירוניים ושכונתיים, ואפילו מפגש מיוחד מבית "זיכרון בסלון" בשפה הצרפתית. כל האירועים העירוניים ליום השואה

16 באפריל 2023

טקס יום השואה הבין-דורי

מדובר בטקס בין דורי שמתקיים זו השנה החמישית באמפי וואהל. על הטקס אמונים חניכי שבט צופי החורש יחד עם אזרחים ותיקים מקאנטרי ארלוזרוב השכונתי. בשיתוף פעולה יציגו מסכת, קטעי קריאה, וגם ינגנו וישירו. בתום הטקס יחול משט של 300 סירות נייר מוארות שעליהם שמות של גטאות, מחנות ריכוז וקהילות שנספו.

אמפי ווהאל בפארק הירקון, שדרות רוקח 2, שני (17.4), 18:30-20:00

סירות נייר לזכר השואה (צילום: זוהרה זימט)
סירות נייר לזכר השואה (צילום: זוהרה זימט)

טקס בסימן שואת הנשים היהודיות

טקס שמתמקד בסיפור שלא סופר אודות הנשים היהודיות והתמודדותן במלחמה. את הטקס מנחה לימור גולדשטיין וישתתפו בו שחקני התיאטרון הקאמרי שרה פון שוורצה, דן שפירא ודרור קרן. על השירה: מירי מסיקה ושי המבר, על החזנות עדי ארד.
התיאטרון הקאמרי, שאול המלך 19, שני (17.4) 20:00, ישיבה חינמית על בסיס מקום פנוי. הטקס גם יוקרן ברחבת משכן הקאמרי

הקאמרי (צילום: שאטרסטוק)
הקאמרי (צילום: שאטרסטוק)

מאמע זיסע

"מָאמֵע זִיסֶע" היא הצגה דרמטית המבוססת על סיפורה האישי של המחברת והמציגה שרית פרידמן-ברזניאק, סיפור על ההתמודדות בני הדור השני לשואה שעוסק בזכות לקיום נרטיב אישי אחר לצד סיפור השואה הבלתי מעורער.
תיאטרון הסימטה, סמטת מזל דגים 8 יפו, שני (17.4) 20:00, 45 ש"ח

קולנוע זוכר שואה

בסימנטק תל אביב החל מיום ראשון ועד שלישי יוקרן מקבץ סרטי שואה דוגמת "נלי ונדין", "שיעורים בפרסית" וגם מקבץ סרטים מצוירים על השואה – באוצרות מבית פסטיבל האנימציה של הסינמטק, אנימיקס.
סינמטק תל אביב, שפרינצק 2, ראשון-רביעי (16.4-18.4)

שיחה עם רחל עזריה ומשה הלברטל

רחל עזריה, מנכ"לית תנועת דרכנו, ומשה הלברטל, פרופ' למחשבת ישראל ופילוסופיה, יגיעו לשיחה על השואה כאירוע היסטורי מחולל, ששינה את פני הקהילה הבינלאומית ואת העם היהודי ביחד ולחוד. אחר כך תישמע עדות מוקלטת.
מרכז קהילתי אריק איינשטיין, דב הוז 16, שני (17.4) 19:30

ערב זיכרון במרכז קהילתי בת ציון

בתחילת של הערב תוצג תערוכה מודרכת של בני נוער ממרכז הנוער של בת ציון בנושא שואה וזיכרון על מקום הזיכרון בחברה הישראלית היום. אחר כך תתארח עדי בן אברהם כדי לספר את סיפורו הבלתי ייאמן של סבה שברח מגטו ורשה.
מרכז קהילתי בת ציון, בת ציון 10, שני (17.4), 19:15

זיכרון בסלון בנאות אפקה

מפגש במרכז הקהילתי של נאות אפקה בו תתארח תמי סמט, דור שני לשואה ותספר את סיפורה המשפחתי. מאיה יצחקי תלווה את המפגש בשירה. הכניסה חופשית וכולם מוזמנים.
מרכז קהילתי הדר אפקה, קהילת קייב 3, שני (17.4) 18:00

זיכרון בסלון בצרפתית

שיחה עם ניצולת השואה קרוליין אלבז, שתספר את סיפורה האישי. המפגש מתקיים בשפה הצרפתית בלבד (שימו לב!) נערך בשיתוף עם הרשות לקליטת עלייה.
מרכז קהילתי נווה צדק, שבזי 22, שני (17.4) 19:30, מספר המקומות מוגבל, יש להירשם כאן

בגוף ראשון עם מקהלת הבבליז

במסגרת מיזם ב"גוף ראשון" יתארח במרכז הקהילתי בבבלי יוסף (יוסה) ניסים שיספר את קורותיו ועל הדרך שעשה מסלוניקי, דרך מחנות העבודה ואושוויץ ועד עלייתו ארצה. לאחר מכן תופיע מקהלת בבליז השכונתית.
מרכז קהילתי בבלי, טולדנו 6, שני (17.4) 19:45