יונתן רושפלד בדרך למיזם הבא: קפה לונץ יהפוך בקרוב למסעדת שף

השף יונתן רושפלד חובר לשף עודד סיידא מקפה לונץ, ויחד הם יפתחו במקום מסעדה קטנה עם תפריט מצומצם

יונתן רושפלד. צילום: איליה מלניקוב
יונתן רושפלד. צילום: איליה מלניקוב
7 באפריל 2015

אחד הלקוחות הקבועים בבית הקפה הפינתי הקטן לונץ הוא השף יונתן רושפלד שנוהג לקבוע פגישות במקום השייך לשף עודד סיידא ולזוגתו דניאל גפן-סיידא. מה-13 באפריל מערכת היחסים עם רושפלד הולכת להפוך קרובה יותר: על זגוגית חלון המטבח של הלונץ נכתב השבוע: "לקוחות שלנו. החל מה-4.4 ועד ה-13.4 הלונץ יוצא לחופשת הפסח. נפתח מחדש במתכונת ארוחות ערב בלבד. לצהריים נפתח מחדש תוך כמה שבועות. נפגש בקרוב" – פרוש ההודעה הזאת במילים אחרות הוא שהשף רושפלד (הרברט סמואל, עלמה וטאפאס אחד העם) חבר לשותפות עם השף סיידא, ויחד הם יפעילו במקום מסעדה קטנה עם תפריט מצומצם מאוד. השבוע כתב רושפלד בחשבון האינסטגרם שלו: "נמאס לי לבחור, רוצה לשבת ושיגידו לי שיש מנה מופלאה וכל מה שצריך מסביב יין אחד וזהו. ראיתי כבר עשרות אלפי מסעדות בחיים אבל כזאת ראיתי רק בחלומות". בימים האחרונים נסגר כאמור בית הקפה לונץ ללקוחות, ובמטבח עבדו שם בקדחתנות.

המהפך הדרמטי בלוקיישן של לונץ מצטרף למספר שינויים שקרו בחודשים האחרונים באזור, בכל הקשור לבתי קפה: קפה נח נסגר אחרי 13 שנות פעילות וקפה בוקה נפתח במקומו; קפה אחת העם ייסגר אחרי פסח ובמקומו ייפתח סופר מרקט שכונתי; ומול גינת קריית ספר נפתח סניף שני למאפיית זומר.

לונץ היה קפה משפחתי ואינטימי שאירח את תושבי השכונה ובניהם דמויות בולטות מעולם המוזיקה והתקשורת, וכן את השחקן אייל גפן, אביה של דניאל השותפה, ואורחיו. סיידא, (אחיינו של מתכונאי העל בני סיידא), נהג לבשל עד היום בבית הקפה את מה שהוא מגדיר כ"אוכל ישראלי שנעשה ביד בטוחה ואוהבת מהחמרים הכי קרובים לאדמה שלנו, ועדיין זהו אוכל קצת חצוף ומתאים לכולם ברמת המחיר". למרות ההשקעה באוכל היה מדובר במקום מאוד לא פורמלי, שהכניסה לחצר שלו כללה שער שנפל מצירו, ומסתור בלוני הגז בנוי דלתות עץ ישנות, ובטח לא משהו שמזכיר את העיצוב האלפיוניסטי של מסעדותיו של רושפלד בשיתוף עם קבוצת עדי'ס לייף סטייל . עם זאת רושפלד כבר העלה בעבר צילום והערות מפרגנות על סיידא לאנסטגרם שלו, כך שנראה שמדובר ברעיון שנרקם במשך תקופה ממושכת.

 מסתמן כי התפריט במקום החדש של השניים יוגבל כאמור למספר מצומצם במיוחד של מנות שימכרו בליווי יין. תושבי השכונה הביעו את חששם כי עתה המחירים במקום יאמירו משמעותית. סיידא אישר עקרונית את הדברים אך סרב להרחיב ולהגיב בנושא.

ביום ראשון (5.04) פרסם רושפלד רמיזה על אופי המקום בחשבון האינסטגרם שלו: "נמאס לי מתפריטים, נמאס לי לבחור, רוצה לשבת ושיגידו לי שיש מנה מופלאה וכל מה שצריך מסביב יין אחד וזהו! ראיתי כבר עשרות אלפי מסעדות אבל כזאת ראיתי רק בחלומות. קטנה, צנועה, טבח מציץ מהמטבח הקטן ושולח אהבה, לא טרנד, לא מולקולרי, לא אמירות. אוכל! ב-13 לחודש עודד סידא, פלא של אדם, ואנוכי פותחים בדיוק כזאת. כתובת וטלפון להזמנות לקראת הפתיחה. בתאבון.".