יונתן רושפלד סוגר את ארוחת ערב, המסעדה החדשה שלו

רגע אחרי שיונתן רושפלד ועודד סיידא חתמו עם בעלי מלון בראון על פתיחת מסעדת ארוחת ערב ים, החליט השף לסגור את מסעדת ארוחת ערב שברחוב לונץ, הראשונה שנפתחה בסדרה

יונתן רושפלד. צילום: איליה מלניקוב
יונתן רושפלד. צילום: איליה מלניקוב
30 באוגוסט 2015

חודשים ספורים לאחר שעזב יונתן רושפלד את קבוצת עדי'ס לייף סטייל, הקים השף רשת של שלוש מסעדות, אחת מהן בשיתוף עם מסעדת קבלייר הותיקה בירושלים. כעת, כפי שנודע לטיים אאוט, החליט רושפלד להפסיק כבר השבוע את פעילותה של ארוחת ערב שברחוב לונץ, המסעדה הראשונה ברשת, שנפתחה לפני כארבעה חודשים.

נדמה היה שרושפלד הגה קונספט חדש ומבריק שמתמצת את הרעיון של קולינריה נטו, בלי להתייחס לסוגיות כמו עיצוב וטכניקות של בישול עילי, שתובעות ציוד מיוחד ושכירות של שטחי מטבח גדולים ויקרים, וכמו גם, תמחור המנות, מה שהביא תשומת לב רבה למסעדה החדשה, אבל לא כזו שעוררה סביבה הד חיובי.

רושפלד הוביל בארוחת ערב קו של חזרה לליהטוט על כיריים תוך בניית מספר מצומצם של מנות מחומרי גלם עונתיים, סופר טריים ואיכותיים, וקידום של יצרנים קטנים. כל אלה יצרו רעיון חדשני שצבר תאוצה. אלא שאז אכלה הסופרת שרית ישי לוי בארוחת ערב בלונץ ופרסמה פוסט זועם על כך שאכלה מנת ניוקי קטנה ושילמה 188 שקלים. הפוסט צבר תאוצה ובין היתר שודר אצל גיא לרר בתכנית ״הצינור״ שבערוץ 10. כנראה בתגובה, רושפלד פרסם באינסטגרם ב-20.8: "בעקבות הרוע שעומדים מאחוריו אנשי תקשורת (ועוד) החלטתי לסיים 25 שנות טבחות בהן נהניתי מכל רגע. הארץ שלנו השתגעה בכל התחומים פוליטיקה טרור שחיתויות ועכשיו גם בעוצמות שלא היו מביישות שום תאור של עבריין עושים לטבחים". בהמשך הודה רושפלד לכל מי שעבד איתו ונפרד, אלא שזמן קצר לאחר מכן הוריד את הטקסט מהאינסטגרם.

מאוחר יותר שלח בשם רושפלד עו"ד רפי שפטר מכתב למגיש לרר. מדובר במכתב איום בתביעה, אם לא יועבר אל רושפלד סכום של 150 אלף שקלים על כך שהעבודה בארוחת ערב שבלונץ נפגעה בעקבות פרסום הכתבה. רושפלד טוען שהוצג בכתבה כגזלן שגובה מחירי מסעדות מישלן עבור ניוקי צמחוני, אלא שלדבריו, המחיר שננקב כולל ארוחה מלאה בת 6 מנות, ולא מנת ניוקי יחידה.

"יום טעון. לאחר שלוש שנים של פעילות ומתוכם 4 חודשים במתכונת מסעדת ארוחת ערב, אנחנו נאלצים לסגור את הדלתות של לונץ וזאת רק בעקבות כתבה מוטעה לגבי מחירי המנות בתכנית ׳צינור לילה׳״, מסר סיידא לטיים אאוט. ״הדבר גרם לירידה חדה בלקוחות והביא לביטולים גורפים של הזמנות עקב הכתבה המוטעת. אנחנו כואבים על כך, אך עם הפנים קדימה״.

את תגובתו של יונתן רושפלד לא ניתן היה להשיג.