שמלת מעצב ב־300 ש"ח: המהפך של יוסי קצב גרם לו להוריד מחירים

אחרי שש עונות של עור, פרווה, לורקס וברוקאד, יוסי קצב החל לעצב עבור הלקוחה הישראלית שהוא פוגש מדי יום

SKETCH. צילום: תום מרשק
SKETCH. צילום: תום מרשק

יוסי קצב יצא לחופשה. לא במובן הממשי של המילה, אבל בכל זאת. אם בוחנים את פניו של המעצב שעומד מאחורי המותג SKETCH בהשוואה לקיץ שעבר, נראה כאילו קמט הדאגה שבמרכז המצח נעלם. מי שמכיר את המותג יודע לייחס את השינוי לעובדה ש־SKETCH נקנה לפני כחצי שנה על ידי קבוצת S Wear. עשור אחרי שייסד את הבייבי שלו, קצב סוף סוף פטור מההתעסקות בהוצאות של ארנונה, רואי חשבון ועוד. הבונוס הגדול הוא שהמהלך אפשר לו גם להוזיל את המחירים ולהפוך לאחד המעצבים היחידים בישראל שמוכרים שמלה ב־300 ש"ח.

עוד כתבות מעניינות: 
מוצרי קיץ להתרעננות שאת חייבת בתיק בקיץ הזה
העולם שייך להריוניים: מילניאלס בולטים שהפכו להורים בגיל פיצי
דיור מציגים: הנעליים הכי יפות ומכאיבות בעולם

SKETCH. צילום: תום מרשק
SKETCH. צילום: תום מרשק

נראה שיש השלכה נוספת ולא צפויה לרכישה על ידי S Wear, שאולי ניתן לייחס גם לשהות ממושכת בסביבת בגדי בייסיק: קולקציית הקיץ האחרונה של קצב היא הישראלית ביותר בכמה מובנים – הבולט בהם בא לידי ביטוי בשילוב של בדים נוחים על גבול הג'רזי. זה אולי דבר של מה בכך עבור מעצבים שהשתייכו לגל "הצעירים", שידע את ימי הזוהר שלו בשנות ה־90 בצפון רחוב דיזנגוף, אבל חייבים לזכור שמאז שהחל לעצב בגדי נשים לפני כמה שנים היה קצב בעיקרו איש של ברוקאד ולורקס.

SKETCH. צילום: תום מרשק
SKETCH. צילום: תום מרשק

אז מה גורם לפיינשמקר שכזה לרדת לעם? לדברי קצב, בשלוש השנים שבהן החל SKETCH לכלול גם בגדי נשים, הוא צבר ניסיון שאפשר לו להבין מה נשים באמת רוצות ללבוש במקום מה שהוא דמיין שהן רוצות ללבוש. אז איך זה נראה? ראשית יש שם הרבה צבעים ניטרליים כמו בז', לבן, שחור, תכלת ואפור – שהרי הלקוחה הישראלית הממוצעת מצטיינת בפרקטיקה יותר מאשר בתעוזה. אל דאגה: מתלבשות משולחות רסן ימצאו מענה בדמות טופ וחצאית מכותנה סרוגה בצהוב שלהבת.

SKETCH. צילום: תום מרשק
SKETCH. צילום: תום מרשק

על אף נוכחות נאה של קלאסיקות על זמניות בקולקציה, בהן חולצות ברטון מכותנה סרוגה, מכנסי פשתן ארוכים ומחויטים בכחול כהה ובשחור ושמלה שחורה קטנה שככל הנראה תהיה הבסט סלר של קצב בחודשים הקרובים, המעצב שילב גם כמה פיסים טרנדיים מובהקים על גבול הקלישאות; עם אלה ניתן למנות מכנסיים מחויטים עם חגורת קשירה מחוברת למותניהם בגרסה ארוכה וקצרה.

SKETCH. צילום: תום מרשק
SKETCH. צילום: תום מרשק

התחום המעניין באמת של הקולקציה נמצא בין שני הקצוות האלה והוא כולל שמלת מעטפת בהירה שנקשרת מאחור, עם שסע בחלקה האחורי. גם שמלת מקסי שחורה ששתי כתפיותיה מתהדקות ללולאות שנמצאות בצדה האחורי ממצה את היכולת הבאמת גדולה של קצב: להביע את עצמו בגדול בפרטים הקטנים. אם להמר על פי הכיוון שבו הוא הולך, בקרוב הרבה יותר אנשים ישימו לב.

160־1,000 ש"ח