יוצאים מהבית: 8 טיולים עם הילדים שייקחו אתכם הכי רחוק מהבית

המערב הפרוע האמיתי של ישראל, פריחת הדובדבן ביפן המקומית ועוד הצעות לטיולים בחופש פסח (וגם בכל יום חופש אחר, בעצם)

משפחה בטיול (צילום: שאטרסטוק)
משפחה בטיול (צילום: שאטרסטוק)
5 באפריל 2017

פריחת דובדבן בבוסתן בראשית

נתחיל מיעד קל. כלומר, עדיין מדובר במקום שרחוק כמה שעות נסיעה טובות מכם (לא כולל עצירות לאוכל, פיפי ובכי), במזרח רמת הגולן. אבל מדובר ביישוב מוכר יחסית ברמת הגולן, כלומר – יש בו מכולת ואולי כמה פרות, כך שלא תהיו לגמרי לבד. בבוסתן בראשית, שממוקם צפונית ליישוב, מזרחית להר אביטל וממש ממש קרוב לגבול עם סוריה, יש המון עצי דובדבן, וזוהי בדיוק העונה לנסות לתפוס את הסאקורה (פריחת הדובדבן). לא צריך יפן.

כמעט ככה. פריחת הדובדבן ביפן (צילום: shutterstock)
כמעט ככה. פריחת הדובדבן ביפן (צילום: shutterstock)

[tmwdfpad]

עיר הרפאים בחניון דרדרה

אין לנו באמת ערי רפאים כמו בארצות שמכבדות את עצמן; מה שיש לנו זה פינות חמודות לאללה שפעם היו בהן ניסיונות התיישבות. למשל החניון הזה, שכולל בתוכו מעיין קטן והמון עצי פרי, מציין את תחילת הניסיונות להתיישבות באזור, שנגדעו עקב העובדה שהיה ניתן להגיע לשם רק בשיט על אגם החולה ומהצד השני הסורים היו על הגדרות. היום אפשר להגיע ברכב, אבל היישוב כבר לא כאן.

נסיעה על כביש 3415

אם גבול מצרים הוא המקום הכי נידח בצד המערבי של המדינה, אז הכביש הזה, שמתחיל באזור בית גוברין וחוצה את חבל לכיש עד הקו הירוק בואכה חברון, מסמן את הגבול המערבי שלה. מדובר כנראה באחד האזורים עם הנופים הכי יפים בארץ, ובטח מהפחות מוכרים שבהם. העיר הכי קרובה היא קריית גת; כל האזור מלא כרמים ועצי פרי וכמעט אין שום מכונית על הכביש.

[tmwinpost]

סיבוב בפתחת שלום

"שם, מתחת להרים, איפה שהשמים נעצרים": את השורה שכתב אביב גדג' (אלג'יר) על תלמי אליהו אפשר לשיר על כל אזור פתחת שלום, הצמוד לגבול הדרומי עם רצועת עזה. אם אתם גם ככה בדרך לגבול מצרים בשביל הסעיף הבא, שווה להכיר את האזור המרוחק (העיר הכי קרובה היא אופקים וגם היא במרחק חצי שעה נסיעה לפחות). יש פה גם חתיכת היסטוריה: מדובר באזור שמאכלס משפחות מעקורי ימית ומפוני גוש קטיף.

רוד טריפ על גבול מצרים

כשרצו לצלם את המערב הפרוע הישראלי ב"תמרות עשן" מיקמו את הסדרה ברמת הגולן. יודעים למה? כי למערב הפרוע האמיתי, זה שכולל מעברי גבול, מסתננים, מבריחים ויישובים של עשרה משפחות, בעייתי הרבה יותר לשלוח צוות צילום. אין פה יישוב אחד שאליו מומלץ להגיע, אבל כיף מאוד להתוודע לאזור שבאמת מהווה את קצה גבול הציוויליזציה. מומלץ להתחיל את הנסיעה מאזור כרם שלום, על גבול עזה־מצרים, ולנסוע דרומה לאורך הגבול למקומות כגון באר מילכה, קדש ברנע ועזוז, ולעצור לראות גידולי גת, עתיקות נבטיות וכמה משפחות שלקחו קצת יותר מדי ברצינות את מידברן.

ג'סר א־זרקא

אוקיי, מדובר באזור במישור החוף, מטר מקיסריה ומזכרון יעקב. אז מה הסיפור הגדול? ובכן, מדובר ביישוב הערבי (הלא מעורב) היחיד על חוף הים של ישראל, ועוד כזה שמוחרם זה שנים על ידי שאר היישובים בסביבה עקב העובדה שהחמולות שהקימו אותו בחרו לא להילחם במלחמת העצמאות מול היהודים. מדובר בסוג של חור שחור בלב אחד האזורים הכי עשירים במדינה, אבל זו גם הזדמנות נדירה לראות איך קו החוף פה היה נראה אם לא היינו מוכרים את כולו לטייקונים.

ג'סר א-זרקא (צילום: ליאור מזרחי)
ג'סר א-זרקא (צילום: ליאור מזרחי)

מועצה אזורית מטה יהודה

טכנית מדובר במועצה שנמצאת בול במרכז מדינת ישראל הגיאוגרפית: מעט מערבית לירושלים וסביב לכביש 1, שדרכו עוברים עשרות אלפי אנשים מדי יום. אז איך מקום כזה נחשב נידח? כי מדובר במועצה מקומית בלי שום עיר בשטחה, שכוללת את מספר היישובים הגבוה ביותר למועצה מקומית ועדיין מתהדרת באוכלוסייה של קצת מעל 50 אלף איש. אז נכון שלהיעלם לגמרי בשטח ספר עם הילדים לא תצליחו שם, אבל עדיין מדובר בטיול לירושלים שלא כולל את ירושלים וכן כולל עשרות יישובים יפהפיים ונחבאים אל הכלים.

קיבוץ מיצר

מכירים את האזורים בארצות הברית שמסמנים קו גבול בין כמה מדינות? בגבול הדרומי של רמת הגולן, שנייה לפני שמדרימים לכיוון הבקעה, יש קיבוץ קטן בשם מיצר, שנמצא קילומטרים בודדים מגבול ישראל־ירדן־סוריה, וזה הכי חו"ל שאפשר בלי לעלות על מטוס, לא? כבונוס אתם מוזמנים להדרים על כביש 98 ואז לעלות על כביש 90, שייקח אתכם דרך הבקעה, עוד אזור יפה שאתם לא מבקרים בו מספיק.