"יוצאת מן הכלל" היא סדרה יוצאת מן הכלל על בחורה רגילה מדי

מספיק כיפית גם אם אתם מוצלחים מכדי להזדהות איתה. "יוצאת מן הכלל"
מספיק כיפית גם אם אתם מוצלחים מכדי להזדהות איתה. "יוצאת מן הכלל"

הסדרה החדשה של דיסני+ במשפט אחד: קצת כמו "האקסית המשוגעת" אבל עם כוחות-על. בקצת יותר מילים: גם סדרת גיבורי-על, גם קומדיה חמודה מאוד וגם מטאפורה מרגשת במפתיע על החיים של מי שמרגיש לא מספיק מיוחד בשביל עולם שכל כולו הפגנה והחצנה של היכולות שלך באינסטגרם

1 בפברואר 2023

אנחנו חיים בעולם בו הכישרון של כל אחד מאיתנו תמיד מופגן ומוחצן לעין כל. כל מי שמחזיק ביכולת כלשהי – גם השולית ביותר – מיד מציג אותן לראווה – באינסטגרם, בטיקטוק, בטוויטר, ואלוהים אדירים – בלינקדאין. כל פרט קטן בחיים הופך למשהו שנארז, משויף, מוצג בחלון הראווה החברתי שלנו, זה שנועד להגיד מי אנחנו. והיום "מי אנחנו" זה קודם כל איפה אנחנו טובים בעוד כל היתר לא. חוץ ממי שאין לו במה להתגאות, או לפחות מרגיש ככה. כי לצד האפשרויות הבלתי מוגבלות של הצגת העצמי לראווה, לא מעט אנשים גם מרגישים שהם נותרו מאחור בעולם הזה, בלי כישרון יוצא דופן וססגוני להראות לעולם. והם מרגישים לבד.

בבדידות הזאת בדיוק עוסקת "יוצאת מן הכלל", סדרה בריטית חדשה שעולה בימים אלה בדיסני+, שמספרת את הסיפור של ג'ן, נערה בת 25 שחיה בעולם שבו לכל בן 18+ יש כוחות על. אבל בעוד כל היתר חוגגים עם כוחות העל שלהם, היא עוד לא מצאה את הכוח שלה, וחוששת שאולי הוא אף פעם לא יגיע. למרות נקודת המוצא המלנכולית הזאת, "יוצאת מן הכלל" היא לא רק סדרה אמיתית, נוגעת ללב (ואפילו מרגשת) אלא גם מאוד משעשעת. היוצרת, אמה מוראן, הופכת בעולם גיבורי העל (לא בדיוק הטריטוריה הטלוויזיונית/קולנועית החביבה עליי בימים כתיקונים) כמטאפורה מושלמת ולא צפויה לחיים שלנו.

קל מאוד להתאהב ולהזדהות עם הדמות של ג'ן (מייריד טיירס), שמצליחה להכיל בתוכה את כל חוסר הביטחון של התקופה, ובכלל ניתן לזהות כאן הרבה השפעות של "האקסית המשוגעת" (מינוס השירים), רק עם מבטא בריטי וכוחות על: הומור מבוכה, בדיחות מיניות, דמויות כתובות מצוין, רגעים מרגשים שתופסים אותך לגמרי בהפתעה ונקודת מבט נשית מאוד. אבל מעל הכל, הסדרה כל הזמן משחקת בין היותה סדרה על צעירים ב-2023 שתקועים עמוק בתוך עצמם ובטלפונים שלהם – לצד היותה גם סדרת גיבורי על.

מרגשת מאוד, מצחיקה מאוד, נשית מאוד. "יוצאת מן הכלל"
מרגשת מאוד, מצחיקה מאוד, נשית מאוד. "יוצאת מן הכלל"

"יוצאת מן הכלל" היא שיר אהבה לאנטי גיבורים של העולם, לאלה שאף פעם לא ידעו מה הם רוצים להיות מגיל צעיר, אלא נאלצו לחצוב את דרכם בדרך הקשה. לסדרה לאנשים לא מושלמים, לאלה שאף פעם לא היו נערי פוסטר של ביטחון עצמי. ובכל זאת, גם אם אתם באים מהצד ההפוך, מצאתם את הקול שלכם מזמן ואתם עושים ממנו ארגזים של לייקים באינסטגרם, היא עדיין מספיק כיפית כדי שגם אתם תתנו לה צ'אנס.

"יוצאת מן הכלל" זמינה עכשיו בדיסני+