אוי מאמע: סנדוויצ'ייה חדשה בכרמל לאנשי המיטמרקט

אנשי המיטמרקט ו-M25 מרחיבים את האימפריה הקרניבורית בשוק הכרמל פותחים את יידישע מאמע - דוכן כריכים בשריים בווייב פולני

יידישע מאמע (צילום: אנטולי מיכאלו)
יידישע מאמע (צילום: אנטולי מיכאלו)
14 בינואר 2020

סנדוויצ'ייה חדשה בשוק הכרמל מגישה כריכי בשר עם קריצה לבישולי הסבתות מפולניה. את היידישע מאמע פתחו אנשי המיטמרקט בכוך שצמוד לקצבייה, מרחק כמה מטרים ממסעדת m25, כחלק מהטרנד הכי רותח כרגע – כריכי בשר.

"ליניב (בר נור, שותף בקבוצה – ש.ב.ד.) יש פטיש לבשרים קרים מהמטבח המזרח־אירופאי", צוחק השף והבעלים ירון קסטנבוים. "הוא היה יושב אצל מתי המקלל בלווינסקי על בירה קרה וקולד קאטס, שמתחברים ללשון ולקורנדביף שאנחנו מייצרים. במקביל הרגשנו שיש דרישה גוברת במעדנייה למוצרים כבושים ומעושנים עם זיקה למזרח־אירופה והחלטנו לפתוח בוטק'ה לסנדביצ'ים. הכל בסיסי, ארטיזנלי ובעבודת יד, כרגיל אצלנו".

בסיסי, ארטיזנלי ובעבודת יד. יידישע מאמע (צילום: אנטולי מיכאלו)
בסיסי, ארטיזנלי ובעבודת יד. יידישע מאמע (צילום: אנטולי מיכאלו)

כריכים משני סוגי לחמים ("אחד ממשפחת השיפון והשני ממשפחת החלות. כרגע אנחנו בודקים את שרויטמן ורביבה ובשבועיים הקרובים תתקבל החלטה איזה הוא הלחם הנכון") עוטפים מילוי שמבוסס על קלאסיקות של המעדנייה ובשרים קרים מתוצרת בית. השמות יגרמו לכם לחייך כל הדרך אל הביס לבד בחושך: געוואלד – לשון כבושה, סלט ביצים, עגבניה ובצל מוחמץ; ווילדע חאייע – קורנדביף, בצל מוחמץ וצנוניות כבושות; אוי ויי זמיר – בייקון טלה ופפרוני חם עם מיונז, חרדל, עגבניה ורוקט; ו-נו שוין – צלחת שרקוטרי 300 גרם (42-58 ש"ח).

געוואלד! יידישע מאמע (צילום: אנטולי מיכאלו)
געוואלד! יידישע מאמע (צילום: אנטולי מיכאלו)

למתקמצנים בפחמימות מציע התפריט סלט ביצים או כבד קצוץ עם בצל מקורמל בצלחת, עם לחם ליד (38 ש"ח). מוצרי המעדניה נמכרים במקום במשקל: סלטי ביצים, חציל במיונז, קישוא בטעם כבד וכבד קצוץ (19-38 ש"ח ל-250 גרם), חרדל, מיונז ורוטב חזרת (16-24 ש"ח) ומהשרקוטרי בייקון טלה, לשון בקר מבושלת, קורנדביף קרמל/קפה ועוד (11-29.5 ש"ח). שעות הפתיחה בהרצה משיקות לשעות פעילות הקצבייה אך בעתיד צפוי המקום להישאר פתוח בימי רביעי וחמישי עד 22:00.
יידישע מאמע, יום טוב 3 (שוק הכרמל), שני־חמישי 9:00־17:00, שישי 9:00־16:30, 03-5173086