המופע של שיא הרגש: הילדים של יפו מחזירים את עפרה חזה לחיים

עפרה חזה (צילום: David Rubinger/CORBIS/Corbis via Getty Images)
עפרה חזה (צילום: David Rubinger/CORBIS/Corbis via Getty Images)

כבר יותר מעשור שפרויקט ילדי המוזיקה של יפו הוא אחד הדברים המהממים שקורים בתל אביב, ומחר (ראשון, 2.7, 20:15) תהיה לכם הזדמנות נדירה להיווכח בכך בעצמכם במופע מחווה מיוחד לעפרה חזה (עם אפרת גוש ואסתר רדא כשחקניות חיזוק) שכל הכנסותיו קודש לפעילות הפרויקט. בואו להתרגש

תל אביב מלאה בפרויקטים תרבותיים שלא מקבלים מספיק תשומת לב ציבורית ותקשורתית, ובשביל זה אנחנו פה, אבל פעם בכמה זמן מגיע מהשוליים פרויקט שבאמת כולם צריכים לשמוע עליו. "ילדי המוזיקה של יפו" הוא פרויקט כזה, ומחר (ראשון, 2.7) תהיה לכם הזדמנות לעשות משהו טוב בקשר אליו ולעשות טוב גם לעצמכם. אנחנו אומרות באחריות: אין הרבה הזדמנויות כאלה.

החל מהשעה 20:15 יעלו על בימת אודיטורים סמולרש באוניברסיטת תל אביב לא פחות מ-80 מוזיקאיות ומוזיקאים צעירים, שינגנו וישירו ביחד ממיטב שיריה ולהיטיה של עפרה חזה בעיבודים חדשים ומרגשים, בשיתוף הקונסרבטריון הישראלי למוזיקה. את בני הנוער והצעירים המשתתפים בפרויקט יחזקו הזמרות אפרת גוש ואסתר רדא, במה שמבטיח להיות ערב של שיאי רגש וביצועים מוזיקליים מהרמה הגבוהה ביותר, כשהמארגנים מבטיחים ש"בין הצלילים וההרמוניות ירגיש הקהל את כוחו האדיר של המגוון התרבותי המרכיב את החברה הישראלית ויחווה חוויה מעוררת תקווה של אהבה ואחדות".

ולהבטחה הזאת יש כיסוי: פרויקט "ילדי המוזיקה של יפו" יצא לדרך לפני קצת יותר מעשור, אי שם ב-2012 הרחוקה, כשהמוזיקאי והמתופף רן שמעוני ייסד אותו כמיזם המסייע לבני נוער משכבות סוציו-אקונומיות מוחלשות ללמוד מוזיקה. שמעוני, מבכירי המתופפים בישראל, ניגן לאורך הקריירה שלו עם אריק אינשטיין, פורטיסחרוף, יהודית רביץ, קרן פלס ועוד, ואת הפרויקט הוא יצר בתמיכת עיריית ת"א-יפו כדי להעביר מסר של ערבות הדדית ונתינה בתוך הקהילה. מאז התחנכו מאות ילדים במסגרת הפרויקט והוא זכה גם באות בית הנשיא למתנדב בתחום הנגשת הרוח, התרבות והאמנות.

פרויקט ילדי המוזיקה פועל למען שוויון הזדמנויות וצמצום פערים בחברה ועובד עם נוער במצבי סיכון מכל הרקעים, הדתות והתרבויות בישראל, תוך שהוא מקנה להם השכלה מוזיקלית ברמה גבוהה בשעות אחר הצהריים ללא תלות כלכלית. הפרויקט פועל בנוסף בכל מישורי החיים של הנוער, על מנת לאפשר להם לרכוש כישורי חיים ולהצליח להגשים ולממש את הכישרונות הטמונים בהם. והכישרונות? באמת וואו.

ומה הכי יפה: כל ההכנסות ממכירות הכרטיסים למופע יושקעו בפעילות העמותה, כך שבעצם תוכלו לעשות משהו מרגש בזמן שאתם מתרגשים מהמופע המרגש. מרגש! המופע ממשיך שיתוף פעולה בן ארבע שנים בין הקונסרבטוריון הישראלי למוזיקה ופרויקט ילדי המוזיקה של יפו, במסגרתו נבחר מדי שנה נושא מרכזי שבשיאו מתקיים מופע ההתרמה לפרויקט. לקראת המופע, נפגשו תלמידי הקונסרבטוריון ותלמידי הפרויקט לשיתוף פעולה מוזיקלי מפרה ומחבר בין שתי קצוות העיר ובין סגנונות שונים לחלוטין של מוזיקה, תוך חיבור נדיר בין בנות ובני נוער ממגוון דתות ותרבויות בישראל. והנה, עוד לפני שהתחילו לשיר כבר יש לנו דמעות בעיניים.

>> ילדי המוזיקה של יפו במופע מחווה לעפרה חזה, ראשון 2.7 20:15, אודיטוריום סמולרש באוניברסיטת תל אביב. עוד פרטים וכרטיסים כאן, כל ההכנסות מערב ההתרמה המיוחד הזה יושקעו בפעילות הפרויקט