ילדי חוץ: פסטיבל בת ים לתיאטרון ואמנות רחוב חוזר בפעם ה־19

לא חייבים לשרוף כל כך הרבה שקלים כדי לראות אמנות - לפעמים כל מה שצריך זה רק לצאת לרחוב

"אייסברג". באדיבות פסטיבל בת ים
"אייסברג". באדיבות פסטיבל בת ים
25 באוגוסט 2016

זה 19 שנה – שני עשורים כמעט – שפסטיבל בת ים לתיאטרון ואמנות רחוב סוגר את הקיץ. הרבה השתנה במהלך תקופה זו, ואם בשנת 1997 פסטיבלים כאלו הביאו אליהם אנשים שבאו גם בשביל המפגש החברתי, אז היום, רוב התקשורת הבין־אישית עברה לערוצים אחרים. את החלק הזה, שחסר בלא מעט סוגי מדיה אמנותיים, שואף הפסטיבל (בניהולו האמנותי של אמיתי יעיש בן אוזיליו) להחזיר לתמונה. ישנם עדיין ענפי אמנות שיכולים להתקיים רק כשאין תיווך בין הקהל למופיעים, ואמנות רחוב היא אולי הענף הבולט שבהם. מלבד זאת, מדובר במדיום חינמי במהותו, וזה חשוב בתקופה שבה הדבר החינמי היחיד שאפשר למצוא ברחוב הוא פוקימונים.

הפסטיבל נהנה מלוקיישן מתאים על הטיילת של בת ים, שכוללת גם מתחם קמפינג, כי יש אנשים שנוסעים אל הפסטיבל ועדיין לא רוצים לבזבז חצי אלפייה על לילה במלון, כאלה שמעדיפים לישון עם שאר באי הפסטיבל, גם אם הוא בסביבה אורבנית. התוכנית האמנותית מציעה שילוב של הצגות ומופעי יחיד מחו״ל (בעיקר מאירופה), ושל אמנות מקומית, כולל אמנים מבת ים עצמה – עיר שתרמה לנו בין היתר את ברי סחרוף ואת סיסטם עאלי.

המופע "ביט ים" נותן במה לנערים מהעיר (בניהולו של נטע וינר מסיסטם עאלי); המופע ״נציב תלונות הציבור״ של אהוד ורדי יאפשר לעוברים ושבים להתלונן בפניו על כל דבר שעולה בראשם; הגמל המעופף – ספינת פיראטים שנוצרה במסגרת פסטיבל מידברן – תעגון במתחם במהלך כל הפסטיבל (ואתם חשבתם שכל מה שהגיע ממידברן זה כמויות של חול ופלאשבקים של אסיד).

"פרל", באדיבות פסטיבל בת ים
"פרל", באדיבות פסטיבל בת ים

המופעים מחו"ל כוללים אמנים ממעצמות תיאטרון הרחוב בעולם, כגון צרפת וספרד. המופע "Pearl" מצרפת, מטיס־משיט יצורי ים ענקיים מנייר מעל הקהל; "Iceberg" הוא מופע ליצנות שמתרחש על קרחון בלב הטיילת; "האיש שאיבד את כפתוריו" הוא מופע קרקסנות שמתרחש על עמוד סיני (נראה כמו עמוד רגיל, אבל אנחנו לא מומחים). עוד אחד מומלץ לאללה: "Manneken's Piss", מופע שמשחזר את פסל הילד המשתין המפורסם מבריסל.

פסטיבל בת ים לתיאטרון ואמנות רחוב, טיילת בת ים, ראשון־רביעי (24.8־27.8) הכניסה חופשית