הפיצה של לה טיגרה. הדגים של יובל בן נריה. זאת אהבת אמת

אם כבר פיצה דגים, אז כזאת. ימה X לה טיגרה (צילום: אפיק גבאי)
אם כבר פיצה דגים, אז כזאת. ימה X לה טיגרה (צילום: אפיק גבאי)

לא קל לשכנע אותנו לאכול פיצה שיש עליה דגים, אבל כשהפיצה היא הנפוליטנית של לה טיגרה, והדגים הם ההיצע של קצביית ימה - אנחנו יודעים שמדובר בחתיכת דבר מיוחד. ואז קראנו את רשימת המרכיבים, והבנו שבחיים לא טעמנו דבר כזה

25 בפברואר 2024

אם יציעו לכם פיצת דגים, האם תזרמו על זה? לא סתם עוד סרדינים, אלא דגים מעניינים יותר. משהו מאתגר. נו, ואם נספר לכם שעל הדגים הללו אמון שף יובל בן נריה (מטעם קצביית הדגים שלו, ימה, ששוכנת ברביעיית פלורנטין), ועל הפיצה אמונה פיצריית לה טיגרה המהממת? שיתוף פעולה פלורנטיני? אנחנו בפנים.

>> הבחירה הטעימה: הספיישלים הכי שווים של יום הבחירות בתל אביב

 שיתוף הפעולה השכונתי והמרגש הזה בין לה טיגרה לבין קצביית הדגים השכנה "ימה" של יובל בן נריה תפס גם אותנו בהפתעה, ולמרות סקפטיות ראשונית – אחרי ששמענו על המנות נהיה לנו חשק. ירון סגל ודודי אפריאט, העומדים בראשות לה טיגרה, מספרים כי חלמו ליצור פיצות דגים, מהסוג שאפשר לטעום בנאפולי ואזור דרום איטליה. "הרבה זמן רצינו לעשות ספיישל כזה ולחבר את הבצק שלנו לחיבה העזה שיש לנו למטבח האסייתי".

הנמר בים. יובל בן נריה חותך פיצה, ימה ולה טיגרה. (צילום: אפיק גבאי)
הנמר בים. יובל בן נריה חותך פיצה, ימה ולה טיגרה. (צילום: אפיק גבאי)

בן נריה הגיע לביקור עם חומרי גלם מימה, והשלושה בנו תפריט ספיישל המבוסס המציע שתי פיצות דגים בגרת גורמה מסקרנת, ומנה ראשונה אחת כדי שתרגישו ארוחה שלמה. "שיחקנו קצת עם הדברים, ומתוך האותנטיות והאמת של שני המקומות נולדו פיצות מטורפות עם השראות מאיטליה ומהמזרח, דגים שמטופלים ברמה גבוהה ושילובים מדהימים", אומר אפריאט. "ככה בדיוק דמיינו את נקודת הקיצון של התשוקה הקולינרית שלנו".

גם בן נריה מרגיש ששיתוף הפעולה היה רק מתבקש. "את לה טיגרה הכרתי כסועד, ומהרגע הראשון התרשמתי מהאמת הקולינרית שלהם, המחויבות לחומרי גלם והעבודה המדויקת", אומר השף המוערך. "לכן היה קל להפגיש בין ימה ובין לה טיגרה, מכיוון ששניהם שמים את המצוינות בראש סדר העדיפויות שלהם״.

דייג, אוהב פיצות? אוהב. ימה ולה טיגרה (צילום: אפיק גבאי)
דייג, אוהב פיצות? אוהב. ימה ולה טיגרה (צילום: אפיק גבאי)

אז מה כל כך מיוחד בפיצות האלו? ובכן, רק תשמעו את התיאורים האינסופיים: פיצה ימה טורו המאצ'י – עם רוטב עגבניות סאן מרזנו, קרם תירס גילי, פרמזן, שמן זית, צ'ילי ירוק, טורו המאצ'י, מוצרלה ממחוז קמפניה, איולי ווסאבי, עירית ושערות אצת נורי (98 ש״ח); פיצה ימה סלמון – עם רוטב שמנת, מוצרלה, קרם פרש, קרפצ'יו סלמון, איקורה בזוקא, עלי שומר, דבש, חזרת לבנה וגרידת לימון (108 ש״ח). כן, רק שתי אלו מספיקות כדי להפיל את הלסת שלנו לרצפה, אבל יש גם ראשונה מעניינת –  סשימי טונה בלו פין, עם פונזו הדרים יפני, פוריקקה וסלסה של שמן זית, צילי ובצל ירוק (62 ש״ח). 

אתם יודעים שלא חייב ששניכם תגעו בפיצה, כן? ימה ולה טיגרה. (צילום: אפיק גבאי)
אתם יודעים שלא חייב ששניכם תגעו בפיצה, כן? ימה ולה טיגרה. (צילום: אפיק גבאי)

ויש גם בונוס נחמד – סועדי לה טיגרה ירוויחו הטבה מיוחדת שתיתן הנחה של 15% אחוז בקצביית ימה בימי ראשון עד רביעי על דגים ומנות מוכנות, רק צריך להגיש את הפלאייר שתקבלו עם תום הארוחה בלה טיגרה, שאנחנו מניחים שכתוב עליו "גם אני אכלתי את פיצת הדגים של יובל בן נריה ולה טיגרה וכל מה שקיבלתי זה את ההנחה הזו וזכרונות מארוחה מיוחדת. 

ספיישל דגים בלה טיגרה, החל ממחר (26.2) ב-17:00, עד ה-1.4. הרב ידידיה פרנקל 9, זמין גם בוולט