אתם לא חייבים טיסה ישירה לטוקיו כדי להרגיש כמו ביפן

שאף אחד לא יעז להעלות לטיסה תמנון. צילום: מתוך קמפיין אל על לטיסה ליפן/ עמוד הטוויטר @IsraelinJapan
שאף אחד לא יעז להעלות לטיסה תמנון. צילום: מתוך קמפיין אל על לטיסה ליפן/ עמוד הטוויטר @IsraelinJapan

אחרי שנים של המתנה (כולל קיפאון מדכא בעקבות הקורונה), יפן נפתחת שוב לתיירים ואל על מציעים קו טיסה ישיר לטוקיו, אבל נו באמת - כאילו שיש לנו כסף לזה. מזל שהצטיידנו מראש בכמה מקומות שמרגישים כמו בטוקיו, אבל נמצאים פה בעיר. אלה הם המקומות הכי יפנים בכל תל אביב

20 בספטמבר 2022

אתמול (19.9), אחרי יותר מדי דחיות ומסיכות ודיכאון קורונה, אל על סוף סוף השיקה את קו הטיסות הישירות ליפן (וגם חזרה ממנה, אל תדאגו). ההשקה המדוברת מגיעה בעקבות פתיחתה של יפן לתיירים אחרי שנתיים וחצי של מגבלות קורונה חמורות – מגבלות על כמות תיירים קטנה, חובה להצטרף למדריך תיירים ומגוון ענק של אישורים ואזהרות. הטיסות אמנם מתחילות רק ב-1 במרץ (בדיוק בזמן לעונת פריחת עצי הדובדבן), אבל ניתן להזמין כבר עכשיו במחירים של… היי, זה 999 דולר?! ועוד לטיסה הכי זולה?! אין לנו כסף כזה. אוף, טוב. אז נאלץ להסתפק במגוון המקומות התל אביבים שמרגישים כמו יפן.

יוקו קיטהרה: בית טיפולים יפני

יוקו, בעלת המקום, הגיעה מיפן לארץ לפני כ־20 שנה, נישאה לישראלי ועברה ליפו. את התרבות היפנית היא הביאה לתוך החלל בעל התקרה הגבוהה, כולל מנהגים שמקורם ביפן כמו חליצת נעליים בכניסה ומעבר לאמבט עץ עם מים חמים וצמחי מרפא ריחניים לטבילת הרגליים, תה יפני מסורתי ועוגיות (יפניות, אלא מה). לא תמצאו כאן שנדלירים נובורישיים על רקע פסקול של גונג ודולפינים, אלא שקט אמיתי, באסתטיקה ובאווירה. אחח רק מלכתוב על זה נפתחו לנו הצ'אקרות.
עוד פרטים כאן

רק מלראות את זה נרגענו. יוקו קיטהרה (צילום: יחצ)
רק מלראות את זה נרגענו. יוקו קיטהרה (צילום: יחצ)

פסטל ג'אנקיז: אופנת רחוב יפנית

אתן אולי חושבות שהקימונו שקניתן מזארה נחשב לאופנה יפנית, אבל הוא לא. אופנת הרחוב היפנית יותר מזכירה את הבחורות הצעירות שאנחנו רואות באיזור הדיזנגוף סנטר. אולי בגלל זה שם ממוקמת חנות אופנת הרחוב היפנית, פסטל ג'אנקיז. גם אם אתם לא מתכוונים לנעול נעלי פלטפורמה בגובה 16 ס"מ, שווה לקפוץ לחנות בשביל לקבל חוויה תרבותית שמזכירה את רחוב הרג'וקו, רחוב האופנה הלוהט ביפן.
פסטל ג'אנקיז, דיזנגוף 90

אומאיי: מעדנייה יפנית

אם עברתם בשדרות רוטשילד בשנה האחרונה כנראה שלא הצלחתם להתעלם מאומאיי, הדלי היפני שמביא לתל אביב את כל מה שהיא מדמיינת שחוויית קנייה יפנית צריכה להיות. עם רולים פשוטים ומעולים, גיוזות ייחודיות (מישהו אמר דג לוקוס וכמהין?) ומוצרים יפנים נפוצים כמו חטיפי אצות, בירות יפניות ומקלות פוקי – כמעט מובטח שלא תצאו בידיים ריקות.
אומאי, שדרות רוטשילד 37

אם זה טוב לטוקיו זה טוב גם לכם. אומאיי
אם זה טוב לטוקיו זה טוב גם לכם. אומאיי

Hibino: חנות רהיטים וגלריה יפנית

חנות\גלריה שנמצאת בנוף התל אביבי כבר מעל ל-10 שנים. מדובר בגן עדן לאוהבי העדינות והניקיון שמאפיינת את האסתטיקה היפנית. פראג רוקח, הבעלים, עשה תואר שני בלימודי מזרח אסיה עם התמחות בתרבות יפן וטייל בה אינספור פעמים. הוא החליט להקים חלל שישקף את התשוקה שלו לתרבות היפנית – וכך הוא נראה. ניתן להתרשם במקום מרהיטים לבית, פריטי עיצוב, אופנה ואומנות. המחירים אמנם לא זולים, אבל אל תתנו לזה להבהיל אתכם. כמו שכתבנו בעבר, אפשר להכנס למקום כמעט כמו ביקור במוזיאון, גם אם אתם סתם מחפשים את הזן היפני בלב העיר הסואנת.
Hibino, יבנה 30

חנות הקונספט היפנית היבינו (צילום: דניאל שכטר)
חנות הקונספט היפנית היבינו (צילום: דניאל שכטר)

מנטנטן: חדר פרטי עם קריוקי 

המנטנטן ידועה בתור אחת ממסעדות הראמן החביבות בעיר. גם האיזקיאה (בר יפני מסורתי) שלה כבר מוכרת לרבים בתור חוויה יפנית ייחודית. אבל לא הרבה מכירים את החדר הצידי שלהם שמשמש לאירועים פרטיים, חדר הטאטאמי. ולמי שניחש, החדר אכן מרושת בשטיחי טאטאמי וכולל שולחן נמוך, כריות ישיבה בעלות משענת גב מפנקת, מרפסת קטנה ופרטית עם פסלים יפניים ומזרקה. והשיא – קריוקי. למי שלא ידע, אחד הבילויים האהובים ביותר על הצעירים ביפן. ניתן להשכיר את החדר רק לאירועים פרטיים ומראש. אבל האמינו לי, זה שווה את זה.
נחלת בנימין 57

הן גורמות לזה להראות טוב. מנטנטן (צילום: אמיר מנחם)
הן גורמות לזה להראות טוב. מנטנטן (צילום: אמיר מנחם)

מיניסו: מוצרי סטוק לבית 

אם אתם לא מזהים את הלוגו היפני, נראה שיש לכם זיכרון של דג קוי. הרשת הקמעונאית מחזיקה סניפים ברחבי הארץ וגם בהום טאון שלנו בדיזנגוף סנטר, עזריאלי ונוספים. היא נוסדה בטוקיו על ידי מעצב יפני ומחזיקה במוצרי לייף סטייל זולים ואיכותיים. אמנם רוב המוצרים לא מזכירים את יפן כלל וכלל, אבל מביני עניין יוכלו כנראה להבחין בעיצוב הנקי בהשפעה יפנית ובמוצרים מסויימים שמגיעים מהתרבות, כמו קופסת אוכל בסגנון בנטו.
דרך מנחם בגין 132 או דיזנגוף סנטר

HOC: קפה בסגנון יפני

אמנם בית הקפה האהוב בפאתי נווה צדק קורא לעצמו קפה בהשראה יפנית-נורדית, ההשפעות היפניות לגמרי מורגשות. בין אם בעיצוב המינימליסטי עם הרבה עץ שמאפיין את האסטתיקה היפנית, בין אם במאצ'ה ובשאר סוגי התה האסיאתיים שהם מכינים ובין אם בכלי ההגשה המעוצבים בצורה מינימליסטית שאותם הם גם מוכרים. ואם לא בשביל יפן, לפחות תלכו בשביל הסנדוויץ' חביתה בלחם בריוש. הוא אמנם לא יפני, אבל הוא טעים. אז אל תהיו כאלה פלצנים.
התבור 2

HOC (צילום עמית זאנטקרן)
HOC (צילום עמית זאנטקרן)