יצא סוד: קמפיין מבריק של הוועד למלחמה באיידס בסיקרט

ככל שסיקרט הופכת לפופולרית יותר, כך נתחיל לראות את יותר ויותר קמפיינים ויראליים בה. רשת BBB הייתה הראשונה, עמותת נט"ל והוועד למלחמה באיידס המשיכו את המגמה

צילום מסך
צילום מסך
5 באוגוסט 2014

סיקרט (Secret) הפכה בשבועות האחרונים לאחת האפליקציות הכי מדוברות בישראל. אמנם האפליקציה הושקה כבר לפני כחצי שנה, אך רק לאחרונה היא עלתה ארצה והיא התפשטה במהירות. היישום שמאפשר לנו לשוטט בתוך ים של מסיכות בחיפוש אחר פיסות אמת קטנות איתן נוכל להזדהות, צבר פופולריות כה רבה עד כי עולם הפרסום כבר רואה בו קרקע פוריה לקמפיינים ויראליים.

חברת הפרסום אקליפטוס כבר לקחה את הבכורה כשהפיצה לפני כשבוע קמפיין לרשת המזון המהיר BBB באפליקציית הסודות, בו היא מציעה המבורגר חינם למי שמוכן להתוודות בשמו כי הוא אוהב את ההמבורגר של החברה.

קמפיין ויראלי של רשת BBB בסיקרט. צילום מסך
קמפיין ויראלי של רשת BBB בסיקרט. צילום מסך

מי שמיהרו להצטרף ליוזמת הפרסום בסיקרט הוא ארגון הוועד למלחמה באיידס שבשיתוף עם משרד הפרסום Y&R השיקו אמש קמפיין מודעות מקורי בסיקרט בשם "אני נשא HIV וזה לא סוד". הקמפיין משתמש בתכונה הייחודית של סיקרט, היכולת להסתתר מאוחרי מסכה של אנונימיות, דווקא כאמצעי שיבליט את חשיבות המסר, כלומר שנשאי איידס אינם צריכים להסתתר והחברה צריכה להתייחס אליהם כאנשים רגילים לכל דבר.

sec1

שלושה מתנדבים של הארגון היו הראשונים שהסכימו להעלות תמונה שלהם בצירוף שמם המלא והודאה כי הם למעשה נשאי HIV והם אף העלו את התמונה לחשבון הפייסבוק הפרטי שלהם, כך שלא יהיה ספק לאף אחד כי מדובר בהצהרה מכוונת. מהלך אמיץ זה אמור לשמש דוגמה לנשאים אחרים שאולי יבחרו להזדהות בעצמם.

sec2

 

sec3

ד"ר יובל לבנת, מנכ"ל הוועד למלחמה באיידס, אמר על הקמפיין ש"אנחנו בעד שאנשים החיים עם HIV יוכלו לדבר על עובדת היותם נשאי HIV ללא חשש מהסביבה שלהם, ומייחלים שנגיע לכך בקרוב. לשם כך אנחנו קוראים לכל אדם לקרוא יותר, להתעדכן, ולהיפטר מהסטיגמות סביב HIV. עד אז חשוב לנו להזכיר כי לכל אדם החי עם HIV יש את הזכות הבלעדית אם לספר זאת לסביבה שלו. אנחנו מתנגדים לפגיעה בפרטיות של נשאי HIV וחשיפת היותם נשאים נגד רצונם, ובד בבד תומכים בנשאים שאוזרים כוחות ומבקשים להיות פתוחים בנוגע לסטטוס ה- HIV  שלהם".

אולם הוועד למלחמה באיידס אינו הארגון ההתנדבותי היחיד שהחליט להשתמש באפליקציית סיקרט בשביל להעלות מודעות. עמותת נט"ל שמטפלת בנפגעי טראומה על רקע לאומי כתוצאה מהסכסוך הישראלי-פלסטיני, השיקה קמפיין מודעות בסיקרט שמהלכו הפיצה ציטוטים אמיתיים מתוך שיחות שהגיעו לקו החם של הארגון על ידי נפגעי טראומה. קמפיין זה שהושק על ידי חברת הפרסום Twentythree אמנם לא הלך עד הסוף ופירסם את שמם האמיתי של אותם נפגעים, אך המסר בהחלט הועבר בצורה טובה.

קמפיין מודעות של עמותת נט"ל בסיקרט. צילום מסך
קמפיין מודעות של עמותת נט"ל בסיקרט. צילום מסך

שלושת הקמפיינים הללו מסמנים כנראה רק את תחילתה של פלישת עולם הפרסום לסיקרט, וקרוב לוודאי שנשמע על עוד קמפיינים ויראליים בשבועות הקרובים.