יצירה עם שיניים: Dede כיסה את הדולפינריום בגרפיטי נושך

אמן הרחוב Dede יצר את אחת העבודות המרשימות שראתה תל אביב, כשהפך את הדולפינריום לפה ענקי

מתחם הדולפינריום. צילום: איליה מלניקוב
מתחם הדולפינריום. צילום: איליה מלניקוב
8 במרץ 2015

קשה לפספס גרפיטי בגובה עשרה מטרים שנמתח לרוחב 30 מטר, אבל כדי להיות בטוחים תעשו לעצמכם טובה ותסתובבו קצת ליד מבנה הדולפינריום הנטוש. זה לא רק עניין של גודל – מבט קרוב בעבודה יגלה אמירה על הנוף הנדל"ני של תל אביב. "הרעיון עלה לי מהר מאוד, רק מהתבוננות באדריכלות המרשימה ובלוקיישן מעורר ההשראה", אומר האמן הישראלי Dede שישתתף החודש בתערוכה קבוצתית בברלין בשם Baggage המארחת בין השאר גם את אמנית הרחוב ניצן מינץ – שיצירותיהם המשותפות כבר מקשטות כמה רחובות בעיר האירופית.

מוטיב הפלסטר המזוהה עם עבודותיו של Dede נעדר מהיצירה, ואף שמשמעותו לא ממש ברורה נראה שפציעת הנוף מתכתבת עם בחירת הלוקיישן. "זה היה חזון, משהו שראיתי בצורניות של המקום מצד אחד במחשבות על נגיסות הנדל"ן מצד שני, ועם עוד קצת מחקר על הריבים והמחלוקות הקיימים שם".

בפייסבוק כתבת על לילות סוערים ועל רולרים מיוחדים. אני מבינה שנתקלת בלא מעט אתגרים.

"היו אינסוף קשיים לאורך הדרך. יש במקום פעילויות ואוכלוסיות מוזרות כמעט בכל שעות היממה, וזה עוד לפני הגובה והגודל והעבודה ללא אישור או הסכמה. לקח לי שישה לילות של עבודה פיזית והרבה יותר זמן למחשבות על פתרונות שונים".

חיכית שנה עד שהוצאת את הרעיון לפועל.

"חיכיתי לרגע הנכון מכל מיני בחינות, כמו תנועה במקום, זמן פנוי, כלים. לאורך שלוש השנים האחרונות נכנסתי לתוך המקום כמה פעמים וטיילתי בו, היה ברור שצריך לעשות איתו משהו. לא הגיוני שמבנה כזה, על כל מה שיש בו, עומד ריק ולא מנוצל. ליצור ממנו אמנות זו הצהרה גם לגבי הפוטנציאל שיש בו".