בואו להפגין היום נגד ישיבת הימין הקיצוני בצפון תל אביב

נגד דמוקרטיה, נגד חילונים, נגד פלסטינים. הרב הראשי יוסף בישיבת מעלה אליהו (צילום: ישיבת מעלה אליהו, ויקיפדיה)
נגד דמוקרטיה, נגד חילונים, נגד פלסטינים. הרב הראשי יוסף בישיבת מעלה אליהו (צילום: ישיבת מעלה אליהו, ויקיפדיה)

במוקד ההפגנה: ישיבת מעלה אליהו שבצפון תל אביב, המקורבת לפלג החרד"לי החשוך של הרב טאו ומפלגת נעם, כבר עלתה לכותרות ב-2020 כשרבנים שהתארחו בה הסיתו נגד להט"בים ונגד הרוח התל אביבית. עכשיו עומדת הישיבה להתנחל בסמוך לכיכר המדינה, לצמוח פי ארבע, ולשנות לחלוטין את אופי השכונה. והיום מפגינים

היום (ראשון, 14.5) בשעה 18:30 תתקיים ברחוב הנרייטה סולד 6 הפגנה מטעם "מטה המאבק במשיחיים", שאינה קשורה לכאורה למחאת הדמוקרטיה אך בכל זאת קשורה אליה לחלוטין: תושבי צפון העיר באיזור כיכר המדינה נחרדו לגלות לאחרונה כי תוכנית להקמת מבנה עצום ברחוב קליי הפסטורלי עבור ישיבת הימין הקיצוני "מעלה אליהו", עומדת בפני אישור סופי בעיריית תל אביב-יפו, צפויה להגדיל את הישיבה פי ארבע ממשכנה הנוכחי בהנרייטה סולד ותאפשר לה לאכלס 700 תלמידים חכמים שיביאו עמם את משפחותיהם כדי להרחיב את ההתנחלות האמונית בעיר הגדולה.

עיקר הזעקה יוצא נגד קיצוניותה של הישיבה, הנחשבת מקורבת לפלג החשוך של הרב טאו ומפלגת נעם – שאירחה רבנים מרצים שהטיפו לתלמידים נגד אורח החיים התל אביבי והלהט"בי באופן הגובל בהסתה, כפי שכבר דווח כאן בטיים אאוט בעבר, כמו גם נגד העובדה שהעירייה טוענת כי הישיבה עומדת בקריטריונים להקצאת מבנה ציבורי, ואף מממנת אותה בסכום שנתי קטן (עיקר תקציב הישיבה, המסתכם בכ-7 מיליון שקלים בשנה, מגיע היישר ממשרד החינוך). סגניו של ראש העיר, מיטל להבי, ראובן לדיאנסקי וחן אריאלי, הודיעו בסוף מרץ כי יתנגדו לאישור התוכנית, אולם תושבים בשכונה אינם משוכנעים שביכולתם למנוע זאת.

>> צפו: "להט"ביסטן במדינת ישראל" בחסות עיריית ת"א-יפו
>> בדקנו: מדוע תומכת עיריית תל אביב בישיבה אנטי-להט"בית?

במשכנה הנוכחי של הישיבה אמור היה לקום בית ספר ממלכתי, אך הוא הוקם בסופו של דבר בשלב זה על שטח קטן בהרבה במגרש החנייה הסמוך. פינויה של הישיבה יאפשר את הרחבת בית הספר, אך במחיר של הגדלת ההתנחלות של הישיבה בתוך שכונת הצפון הישן החילונית לחלוטין במאות משפחות נוספות. כחלק מהמאבק הקימו התושבים אתר מאבק שבו הם מבקשים את סיועו של הציבור התל אביבי ואת תמיכתו במאבק המשפטי היקר שהם מתכוונים לנהל נגד התוכנית. התושבים מדגישים כי העמותה המפעילה את הישיבה, עמותת הנקודה היהודית בתל אביב, שמה לה למטרה מוצהרת ברשם העמותות את "עידוד וקידום המגורים בתל אביב תוך הקמת מוסדות לימוד תורניים בגוש דן".

כזכור, מישיבת מעלה אליהו בקעו לפני כשלוש שנים טקסטים מחרידים של רבנים מובילים נגד חיי התרבות בעיר. "התרבות גולשת אל כל העולם, והיא מביאה איתה רעל שיוצא בצורה של להט"ביסטן במדינת ישראל", אמר הרב יהושע שפירא, ראש ישיבת ההסדר ברמת גן שנחשב לאורח מכובד ורצוי גם בישיבת מעלה אליהו. במהלך ימי השיבוש האחרונים בקפלן, כך טוענים תושבי השכונה, תלמידי הישיבה נשלחים אל צומת עזריאלי כדי להפגין בעד ההפיכה המשטרית במקום ללמוד באוהלה של תורה, וגם זה מכספי המסים של כולנו.

שבע קומות לגברים בלבד. תוכנית מבנה ישיבת מעלה אליהו ברחוב קליי (מתוך מסמכי העירייה)
שבע קומות לגברים בלבד. תוכנית מבנה ישיבת מעלה אליהו ברחוב קליי (מתוך מסמכי העירייה)

>> הפגנה נגד התוכנית להרחבת ישיבת מעלה אליהו, היום (ראשון, 14.5), 18:30, הנרייטה סולד 6. פרטים נוספים על המאבק כאן