צפו: "להט"ביסטן במדינת ישראל" בחסות עיריית ת"א-יפו

בהמשך לדיווח על המתרחש בישיבת מעלה אליהו בתל אביב: סרטוני וידיאו בהם טוען הרב יהושע שפירא בפני התלמידים ש"התרבות מביאה איתה רעל שיוצא בצורה של להט"ביסטן במדינת ישראל"

ישיבת מעלה אליהו בתל אביב (צילום מסך: מתוך עמוד היוטיוב של הישיבה)
ישיבת מעלה אליהו בתל אביב (צילום מסך: מתוך עמוד היוטיוב של הישיבה)

בעקבות הפרסום ב-Time Out אתמול על ישיבת מעלה אליהו, שזכתה לתמיכה מעיריית תל אביב-יפו בדמות מתחם השווה מיליונים שהוקצה לה ברחוב הנרייטה סולד, דבר שאינו מפריע לרבנים המלמדים ומרצים בה להסית נגד הציבור החילוני והלהט"בי ונגד אורח החיים והערכים התל אביביים, הגיעו לידינו קטעים מתוך הרצאה שנשא בישיבה הרב יהושע שפירא ובהם הוא תוקף ישירות את העיר המארחת אותו, את תרבותה ואת תושביה.

"התרבות גולשת אל כל העולם, והיא מביאה איתה רעל שיוצא בצורה של להט"ביסטן במדינת ישראל", אומר שפירא בסרטון הראשון. "אנחנו מתמודדים עם דיקטטורה. עכשיו היה 'מכתב הרבניות', לא יודע אם שמעתם. אשתי חתמה. היא מרצה באוניברסיטה, במדרשה לבנות בבר אילן. כל האוניברסיטה היטלטלה. הדיקטטורה הלהט"בית הרעידה את אמות הסיפים בתביעה לפטר אותה. לרב – אסור לומר תורה. מאיפה הרעל הזה הגיע?" (המכתב אליו מתייחס שפירא נכתב ונחתם בידי קבוצת רבניות דומיננטיות בציונות הדתית ובו נכתב, בין היתר, ש"אין מקום לטשטש את האיסור החמור והעיוות שבמתן לגיטימציה ל'משפחה חדשה'").

בסרטון השני ממשיך שפירא במתקפתו נגד קהילת הלהט"ב ונגד התל אביביות עצמה: "אנחנו נמצאים באווירה – וכאן בישיבה יותר מרוב הישיבות בארץ – במעטפת של חורבן הבית", הוא אומר. "הבית הפרטי, קדושתו והשראת השכינה שבו, עוברים תהליך חורבן מואץ. גננות בכמה ערים, אני מניח שגם בתל אביב, קיבלו בכינוסים של הכנה לקראת שנת הלימודים מארזים עם כל מיני הדרכות, לוח חופשות וכו'. ומתנה – ספרים לילדים. ומה המתנה? סיפורי ילדים על משפחות חד מיניות. זאת המתנה של העיריות, של השלטון המקומי. כאן (בתל אביב) זה לא הגיע? הם לא חשבו שצריך, הם חשבו שכולם כבר כאלה".

מעבר להקצבות מסיביות של משרד החינוך (כ-3 מיליון שקלים בשנה), נהנית הישיבה כאמור גם מהקצבה צנועה של עיריית תל אביב-יפו בגובה כמה עשרות אלפי שקלים בשנה, ובעיקר מהמתחם שהוקצה לרשותה בחינם על ידי העירייה, שימוש ששוויו מוערך במיליוני שקלים לשנה. בדיקת Time Out העלתה כי על אותו שטח אמור לקום בית ספר יסודי ממלכתי על פי תוכנית המתאר העירונית.