ישראל גודוביץ' מוציא ספר חדש על חוויותיו ב"אח הגדול". ריאיון

לאחר עשרה ימים בהם שהה בבית האח הגדול, מוציא ישראל גודוביץ' את הספר "עשרת הימים ששינו את חיי" ומספר על הקשר המיוחד שנרקם בינו לבין מושיק עפיה

ישראל גודוביץ. צילום: יריב פיין וגיא כושי
ישראל גודוביץ. צילום: יריב פיין וגיא כושי
2 ביולי 2015

אהלן ישראל גודוביץ', ראיתי שהשקת קמפיין הדסטארט למימון ספר שכתבת בשם "עשרת הימים ששינו את חיי", שבו אתה מספר על חוויותיך ב"האח הגדול", מהרגע שקיבלת טלפון מההפקה ועד הרגע שבו בחרת לפרוש מיוזמתך מהתוכנית. זה הרי ידוע שהרעיונות הספרותיים הגדולים ביותר עולים בזמן שכשוך בג'קוזי עם איציק זוהר.

"לקראת פרישתי מהתוכנית חשבתי על הרעיון, זה היה לי די ברור כי כזה אני – אדם שלא יכול לשמור דברים בבטן, זה עושה לי אולקוס. אלה באמת היו עשרת הימים ששינו את חיי, והספר מורכב חציו ממעין זרם תודעה שלי וחציו מיומן אירועים של עשרת הימים שלי בתוכנית".

[tmwdfpad]

באיזה אופן עשרת הימים האלה שינו את חייך?

"מי שיקרא את הספר יבין".

אבל אני לא עומד לקרוא, אז ספר לי.

"התוכנית חשפה אותי לרבדים בחברה הישראלית שלא הייתי מודע אליהם בכזו אינטנסיביות, למשל הזמר המזרחי והמזרח בכלל. איך שחוויתי את זה שם, עם כל הוויכוחים סביב נושא הזמר המזרחי שהתעוררו בתוכנית, זה היה שווה את הכל ושינה את חיי. בכלל, לחיות עם כנופיית דיירים כזו באותו הבית, זה היה ממש כמו טירונות רק לא עם מחזור הגיוס שלך".

מה עשית בצבא?

"שירַתִי בחיל האוויר".

טייס? פקח טיסה? שק"מיסט?

"הייתי החזאי הראשון של מדינת ישראל, הדני רופ הראשון. היינו חמישה אנשים בסך הכל בקורס המטאורולוגיה הראשון של צה"ל וחזינו את מזג האוויר עבור כל עם ישראל. כל בוקר בשבע היינו עולים לשידור בקול ישראל והיו אומרים 'סמ"ר ישראל גודוביץ', מה מזג האוויר היום?'".

נייס. ראיתי שברגע השבירה שלך בתוכנית, כשבכית מהתרגשות, היה זה מושיק עפיה שתמך בך רגשית. זה לא הזוי להתנחם ככה בזרועות אדם שהיה זר לך כמה ימים לפני כן?

"ממש לא. אתה לא מאמין באהבה ממבט ראשון? אני התומך הכי נלהב של אהבה כזו, וברגע שראיתי את מושיק ידעתי שנהיה חברים טובים".

ואתם חברים עכשיו?

"בטח, מושיק הוא חבר נפש והתפללתי שהוא ינצח בתוכנית".

ולא הפריע לך ששודכתם על ידי מלהקי התוכנית במטרה להוות פריק שואו – נציג הגרבוזים מול נציג האליטות החדשות בקרב תרנגולים?

"ממש לא, אני לא חושב שזה היה הרעיון של ההפקה – גודוביץ' נגד עפיה. הם עשו עליי תחקיר יפה וידעו שאני אדם פתוח שלא ייגרר למריבות. היחידה שרבה איתי היתה אריאנה מלמד אבל זה היה מלאכותי לגמרי, היא ממש חיפשה אויב בכוח".

אגב, לפי ההסכם שלך עם קשת הם אמורים לקבל אחוזים על רווחי הספר הזה?

"מה זה קשור? זה ספר שלי. אולי הם ידרשו אחוזים, לא שאלתי אותם. מה, אסור לי לכתוב? מה גם שהספר הזה אינו למטרות רווח והסכום שאני מבקש מהציבור נועד רק לכסות על ההוצאות. אחרי שפרשתי מהתוכנית קיבלתי חיבוק ענק מאנשים ברחוב, אתה לא מבין בכלל. אז אם החיבוק הזה היה אמיתי – בוא נראה אם אנשים גם ישקיעו בספר".

אבל חיבוק זה חינם, עכשיו אתה מצפה מאנשים לתת לך כסף.

"כן אבל בחייך, מה זה 35 ש"ח? אנשים ישמרו את הספר כמזכרת, תאמין לי. לא ביקשתי הרבה".