מוצ"ש בתל אביב: 24 שעות של הופעות וכוכבים בכיכר החטופים

ריטה עם משפחות החטופים והנרצחים בכיכר החטופים, 16.12.23 (צילום: אלכסי ג'. רוזנפלד/גטי אימג'ס)
ריטה עם משפחות החטופים והנרצחים בכיכר החטופים, 16.12.23 (צילום: אלכסי ג'. רוזנפלד/גטי אימג'ס)

במלאת 100 ימים לזוועת השביעי באוקטובר, 100 ימים שבהם יותר מ-130 ישראלים חטופים בידי חמאס, תיערך עצרת חסרת תקדים בתל אביב שתימשך 24 שעות בקריאה לעסקה עכשיו ומיד. בין המופיעים: אהוד בנאי, עומר אדם, יסמין מועלם, טדי נגוסה, זהבה בן, ג'ימבו ג'יי, רן דנקר ועוד. לא הולכים לישון

עצרת חסרת תקדים בהיקפה תתקיים במוצאי שבת (13.1) בכיכר החטופים בתל אביב, לציון מאה ימים לשביעי באוקטובר שהם גם מאה ימים שבהם החטופים נמצאים בשבי חמאס. תחת הכותרת "100 ימים בגיהנום – איך הגענו ליום ה-100?" והחל מהשעה 20:00, תימשך העצרת המיוחדת 24 שעות ברציפות עד לשעות הערב של יום ראשון, במהלכו אמור המשק לשבות במשך 100 דקות החל מהשעה 11:00.

במהלך היממה של העצרת צפויים להופיע עשרות אמנים ואמניות מהשורה הראשונה, אישי ציבור ומנהיגים מהארץ ומהעולם, כדי לייצר הבעת תמיכה מסיבית בחטופים ובמשפחותיהם לפני שיהיה מאוחר מדי. מטרת העצרת היא לייצר זעקה משותפת לפיה כל עיכוב בקידום עסקה מסכן את חיי החטופים שזמנם הולך ואוזל".

משפחות החטופים הזמינו לעצרת את נשיא המדינה, ראש הממשלה, ראש האופוזיציה וחברי קבינט המלחמה להצטרף אל העצרת ולנאום בה. המשפחות שיגרו הזמנות אישיות גם ל-120 חברי הכנסת הנבחרים, עם מכתב קצר ובו כתבו באופן קורע לב ש"האירוע המזעזע קרה ועודנו קורה במשמרת שלכם. אנחנו מזמינים אתכם לבוא לעמוד עם כל העם לקריאה משותפת לשחרור כל החטופים. אנחנו סומכים עליכם שתחזירו לנו את אהובינו כדי שנוכל לשוב ולנשום".

לא נותרו מילים. כיכר החטופים, 6.1.24 (צילום: אחמד ג'ארבלי/גטי אימג'ס)
לא נותרו מילים. כיכר החטופים, 6.1.24 (צילום: אחמד ג'ארבלי/גטי אימג'ס)

הליינאפ (החלקי) של האמנים והאמניות שכבר הודיעו שיגיעו לתמוך ויופיעו בעצרת היה יכול להיות ממש משמח בנסיבות אחרות, וכולל בשלב זה את אהוד בנאי, איתי לוי, אסף אמדורסקי, אתניקס, ג'יין בורדו, ג'ימבו ג'יי, דודו אהרון, דני רובס, הראל סקעת, ואלרי חמאתי, זהבה בן, טדי נגוסה, יונתן רזאל, יונתן רזאל, יסמין מועלם, כנסיית השכל, לירן דנינו, מוקי, נועם קלינשטיין, נטע ברזילי, עומר אדם, עידן רייכל, עילי בוטנר, קרן פלס, רגב הוד, רמי ומשי קלינשטיין, רן דנקר, שולה חן, שולי רנד, שי גבסו, שי המבר, שי צברי, שלומי שבת, שרית חדד ותמיר גרינברג, יחד עם להקות וזמרים מישובי העוטף.

בנוסף יופיעו וינאמו גם סטנדאפיסטים ואנשי תקשורת, ביניהם גורי אלפי, גיא זו-ארץ, דרור קרן, טל מוסרי, יעל בר זהר, ישראל קטורזה, לינוי בר גפן, עדן הראל,
עודד מנשה, עמוס תמם, שייקה לוי ושלום מיכאשוילי. רשימת הנואמים והמופיעים המלאה תתפרסם בהמשך. לכבוד העצרת צפויים להיחסם כל הכבישים באזור שדרות שאול המלך במשך הלילה כולו. גם הפרטים על החסימות – בהמשך.