כמו צוענייה: השף הנודד פותח מסעדה ביפו

מסעדה חדשה עם אג'נדה של אוכל יפואי מקומי נפתחה ביפו

מחוברים. הצוענייה. צילום: בן יוסטר
מחוברים. הצוענייה. צילום: בן יוסטר
5 בינואר 2015

הצוענייה החדשה ביפו היא לא על שם המחזה של ניסים אלוני, אף שליאור גרטי שפתח את המסעדה הוא מחזאי (ואח של). "נכון שזה מתבקש, אבל חשבתי שזה יותר מדי", הוא מודה. "נולדתי ביפו, משם עברתי להולנד לשלוש שנים ואז לנווה שרת ובהמשך לארצות הברית. בסוף חזרתי ליפו כסטודנט. הצוענייה זה רעיון שבהחלט מייצג את סגנון החיים הנודד שלי. בחלל הזה שמצאתי ביפו חשבתי פתאום איך הכל מתחבר – האוכל של העותמנים, הקבב שמריחים ברחוב, אוסף הטעמים של יפו עם הרומנים והבולגרים שגרו פה והמטבח הערבי המקומי".

גרטי פגש את ארז מדינה, טבח עם תשוקה מטורפת לאוכל שעבד בין השאר במטבח של רפאל, והם התחילו לעבוד ביחד. הם תחקרו את הסבתות שלהם, ובסוף הן שחררו סודות.

מדינה בנה תפריט שנע בין יוון לבולגריה ומורכב ממנות כמו קיופולו חצילים ופלפלים עם גבינת טולום (21 ש"ח), סרדינים כבושים (24 ש"ח), עלי גפן ממולאים (24 ש"ח), קציצות פראסה עם טלה (28 ש"ח), בוריק פילו ממולא (21 ש"ח), פלטות דגים (52 ש"ח), ברבוניות (47 ש"ח), נתח פילה על ממליגה (57 ש"ח) וקדרת עוף (47 ש"ח).

גרטי, גם אתה בקטע של אוכל מקומי?

"האוכל כאן פשוט וחומרי הגלם בעיקר מאזור יפו. נעשה אצלנו שימוש רב בחלב צאן, בבשר צאן, בעשבי תיבול טריים, בשמן זית, בדגים טריים מהנמל וגם בקבב. זה אוכל בלקני וגם מקומי שמחובר אלינו. המוזיקה הבלקנית יוצרת אווירה נכונה, שמחה, צבעונית ולא פורמלית".

הצוענייה, פנחס בן יאיר 3 יפו, 5521333־03, ראשון 17:00־24:00, שני־שבת 12:00־24:00