החיים שלך בכנאפה: סניף של יאפא כנאפה מגיע לדיזנגוף

כמו בטורקיה. יותר טוב מטורקיה. כנאפה בכנאפה יאפא (צילום: דוד מויאל)
כמו בטורקיה. יותר טוב מטורקיה. כנאפה בכנאפה יאפא (צילום: דוד מויאל)

יאפה כנאפה, שנהייתה אגדית לא רק בזכות הכנאפה הטורקי שלה אלא גם בזכות העובדה שלפעמים בשביל להגיע עד לאותו כנאפה נחשק היה צריך לפעמים לעמוד בתור שעה וחצי, פותחת סניף ראשון בדיזנגוף. עכשיו תוכלו לעמוד בתור בדיזנגוף (אבל זה שווה את זה)

7 במרץ 2023

התור שהשתרך מחוץ ליאפה כנאפה בעולי ציון בשנת 2021 היה משהו שלא ראינו קודם לכן בעיר. המונים נהרו לכנאפה הטורקית עם הגלידה וחיכו בתור אפילו שעה וחצי לעיתים. ואם תשאלו את אותם העומדים – זה בהחלט היה שווה את זה. מאז, אכלנו לא מעט שערות קדאיף מתוקות, יאפה כנאפה פתחו סניף יפואי נוסף, וכעת גם רחוב דיזנגוף מצטרף לחגיגה עם סניף חדש והפתעות חדשות.

לא לפספס. כדורי עוואמה ביאפה כנאפה (צילום: דוד מויאל)
לא לפספס. כדורי עוואמה ביאפה כנאפה (צילום: דוד מויאל)

את יאפה כנאפה פתחו צמד החברים פרח אבו ניג'ם ושחאדה אבו שחאדה שהכינו כנאפה על גחלים לפי מתכון טורקי מסורתי עתיק יומין. הם מקפידים להשתמש בחומרי הגלם המובחרים ביותר: את הגבינה מייצר עבורם במיוחד בית מלאכה קטן, את הגלידה מייצרים בעצמם, ואת השאר הם מייבאים בעצמם במיוחד מאיסטנבול. משם גם מביאים טכניקות מסורתיות וכן רעיונות חדשים לקהל הישראלי האוהד שמחכה לכל מה שמתוק וטוב. אני זוכרת את הפעם הראשונה שאכלתי את הכנאפה שלהם, שהוכנה על גחלים לוחשות מול עיניים הרואות, והוצמדה לה גלידת חלב עיזים במתיקות מאוזנת – ומיד הבנתי שיש כאן משהו אחר. הגחלים מעניקות לכנאפה טעם נהדר ומעושן קלות, גבינת הג'יבנה מותכת כהלכה ולא נותרת צמיגית אלא נימוחה ומרגשת וכן לא חוטאת במתיקות יתרה.

פרח אבו ניג'ם ושחאדה אבו שחאדה, אנשי יאפא כנאפה (צילום: דוד מויאל)
פרח אבו ניג'ם ושחאדה אבו שחאדה, אנשי יאפא כנאפה (צילום: דוד מויאל)

כעת מגישים החברים מיאפה כנאפה גם ממתקים נוספים מהמטבח הערבי כמו בקלאוות שעשויות במלאכת יד במקום ועטופות בקדאיף ובפיסטוק קלוי. יש אפשרות להכניס לתוך הבקלוואה כדור גלידה טורקית של חלב עיזים (האפשרות מומלצת בחום, 26 ש"ח). מלבד זאת, יש גם כדורי עוואמה מטוגנים וחמימים נוטפי סירופ דבש, עוגת טרס לצ'ס קרמלית וענוגה עם טופי מזוכך וגם והכי חשוב – הלהיט הבא שיעמיד אתכם יפה יפה בתור – כנאפה פיסטוק עם שלגון קראנץ' פיסטוק, שמוכן גם הוא במקום ונוזל לתוך קרביה של כנאפה חמה (30 ש"ח). יצא לנו אמנם ניסוח קצת אייל שני, אבל אין דרך אחרת לתאר את ההרמוניה שנוצרת בין השלגון הפיסטוקי העשיר לבין הכנאפה החמימה והמנחמת. שילוב מרקמים וטקסטורות מצטיין, מתיקות מדויקת וטעם עז וטוב. ועכשיו כל זה גם בדיזנגוף, כן?
יאפא כנאפה, דיזנגוף 175, שבת-רביעי 11:00-00:30, חמישי 11:00-01:00, שישי 10:00-12:30, 13:30-01:00