נימוחות מנחמת בנחמני: אימפריית הכנאפה החיפאית באה לעיר

כנאפה עם קטע (וג'לטו ערבי). כנאפה תלפיות נחמני (צילום: נועם רון)
כנאפה עם קטע (וג'לטו ערבי). כנאפה תלפיות נחמני (צילום: נועם רון)

כנאפה תלפיות משוק תלפיות החיפאי נוחתת בתל אביב עם כנאפה שמכילה גבינה בייצור ביתי, גלידה בייצור ביתי ("אנחנו קוראים לזה ג'לטו ערבי") ואפילו גבינת קאשיו בייצור ביתי. התוצאה קריספית, כיפית, ייחודית ונמתחת בצורה סקסית להפליא

17 באוגוסט 2022

בשנים האחרונות הציפה הכנאפה את רחובות תל אביב בשלל כנאפיות וחידושים, אבל במהלך שנה האחרונה נרגע הטרנד, רק הטובים שרדו, ומזמן לא היו לנו חדשות כנאפה שאפשר להתרגש מהן. עד השבוע. בפינת נחמני-יהודה הלוי נפתחה "כנאפה תלפיות" שמציעה שילוב מסקרן בין שוק תלפיות החיפאי ללב המאפליה התל אביבית של רחוב נחמני.

זידאן ואימפריית הכנאפה שלו הגיעו משוק תלפיות בחיפה, כאמור, שם הוא פתח את "כנאפה תלפיות" ב-2019. המקום היה להצלחה מסחררת, ואחרי שלוש שנים עמוסות בהן חידד ודייק הוא מגיע עם המוצר הנכון לעיר הגדולה (דרך אגב, הוא מחפש דירה וכדאי לנו שהוא ימצא כי כדאי לנו שהוא ישאר). זידאן, במקור מעוספייה, מקבל את פני הבאים בחיוך גדול עם הרבה קסם, ומארח אותם כאילו הם אצלו בסלון. תוך כדי שהוא עוד מסדר את הדלפק החדש וממהר למזוג לנו כוס תה קר חלומי על חשבון הבית, הוא מתחיל לספר לנו מה הוא בכלל עושה פה – בן למשפחה שמייצרת גבינה מקומית שאותה תמצאו בביס המדהים שתכף נרחיב עליו. אחרי שנים של עבודה בעולמות הבטחון, החליט לחזור למקורות ולחבור לעסק המשפחתי מכיוון עצמאי וחדשני.

מנימוחות מנחמת לקריספיות כייפית. כנאפה תלפיות נחמני (צילום: נועם רון)
מנימוחות מנחמת לקריספיות כייפית. כנאפה תלפיות נחמני (צילום: נועם רון)

התחלנו, מן הסתם, עם מנת הכנאפה "הרגילה" שלו (38 ₪) שאכן נראה מסורתי, אך ברור שיש כאן משהו אחר לגמרי. בבסיס הכנאפה נמצאת גבינת בקר בייצור משפחתי, מלוחה בקטע טוב, נמתחת בצורה סקסית להפליא, לא שמנה מדי ולא צמיגית מדי, והיא מקבלת נהדר את שערות הקדאיף שמגיעות מעליה. והן, רק כשנוגסים בהן מבינים כמה הן טובות, שחומות ושזופות, משמיעות את הקראנץ' הממכר. יש כאן פרופורציה מדויקת בין הגבינה לקדאיף, שמכילה בתוכה את ההדרגתיות הייחודית של הכנאפה – מנימוחות מנחמת לקריספיות כיפית.

את שערות הקדאיף עוטף הסירופ שבאופן מרענן ונחמד בכלל לא היה מתוק מדי (כמובן שאם אתם חובבי מתוק, תוכלו לקבל עוד). מעל כל היופי הזה מגיעה הגלידה, בייצור ביתי גם היא, שזידאן קורא לה ג'לטו ערבי. היא עשויה חלב בקר שאליו מוסיפים הל וכל מיני הפתעות טובות שמייצרות גלידה עם ארומה ייחודית. הביס המלא מכיל בתוכו ניגודים קטנים בין מתוק למלוח, בין חם לקר, בין נימוח לקריספי, ואלה הופכים אותו לחוויה מענגת במיוחד.

גם לטבעונים מגיע. כנאפה תלפיות נחמני (צילום: נועם רון)
גם לטבעונים מגיע. כנאפה תלפיות נחמני (צילום: נועם רון)

לא התאפקנו וטעמנו גם את הכנאפה הטבעונית (35 ₪). מדובר בשלושה משולשי קדאיף ממולאים בגבינת קשיו טבעונית, שאותה, תופתעו לגלות, גם כן זידאן מכין בייצור ביתי. הגבינה מתובלת בהל וגרידת לימון שמוציאים אותה מהמחוזות העייפים והתפלים של הגבינות הטבעוניות והופכים אותה לתחליף ראוי ומעניין. קשה לקרוא לכנאפה הטבעונית כנאפה, יותר כמו חטיף קריספי נהדר ששווה לכם לנסות, עם ובלי קשר להיותו טבעוני.

זידאן יצא למלא לנו את כוס התה הקר שהתרוקנה במהרה, וסיפר על הבייגלים מדליית אל-כרמל שהוא מגיש בבוקר מלווים בגבינות ביתיות, על הפיתה הדרוזית שאולי יביא, על הריהוט החדש שהזמין, על צבע הקירות שעוד יחליף, ועל כל הפנטזיות המעניינות שעוד יש לו למקום שהוא מקים כרגע לבדו, על חורבותיו של זה שקדם לו, כנהוג בתל אביב. בואו לבקר אותו, הוא ישמח, וגם אתם.

נחמני 39/יהודה הלוי 93, תל אביב, פתוחים שני-שבת בין 12:00-23:00.