כרמלית סלון תרבות: המקום החדש ששוכן בבית הקפה יום טוב בשוק הכרמל

הכרמלית, סלון התרבות שהתמקם בחדר האחורי של קפה יום טוב בשוק הכרמל, יציע אירועי תרבות אלטרנטיבית ומטבח צמחוני עם מעט דגים

צילום של מנת סאלוף באינסטוש הביא אותנו לגלות את החדר האחרוי של קפה יום טוב. בצילום מככבת מנה של סאלוף, שעל גביה נחה ערמה יפהפייה של ירקות מתפקעים מטריות וביצה חתוכה ונזילות הרמוניות של טחינה. מתברר שמי שהכינה את המנה היא הילה הרצוג, השותפה של בן שלוין (המוכר כדיג'יי בוגי בן) – בוגרת מסלול אמנות בשנקר. ברור שהבחורה מבינה באסתטיקה, אבל היא גם חולשת על אסטרטגיה קולינרית מנצחת. "אין לי מקרר. השוק מאחורינו ואנחנו כל הזמן מביאים משם חומרי גלם טריים", מסבירה הרצוג את התנהלות המטבח.

שווה לערוך סיור קצר בתוך הסלון. בשעות היום נכנסים אליו דרך בית הקפה שברחוב יום טוב, ובלילה דרך כניסה סודית מרחוב רבי מאיר 38. למרות החיבור הגיאוגרפי וההתבססות של הקפה והסלון על אותו מטבח, שלוין מגדיר את המקומות כנפרדים: "כמו שהפשפש היה אוטונומי לקפה תם, אף שהכניסה הייתה דרך בית הקפה".

כניסות סודיות. כרמלית בקפה יום טוב (צילום: זיו ממון)
כניסות סודיות. כרמלית בקפה יום טוב (צילום: זיו ממון)

אלא שהכרמלית איננה הפשפש, כי אם חלל עצום, גדול בהרבה מקפה יום טוב, מקום שבעבר התקיימו בו סופרמרקט רוסי ובית מטבחיים. כיום המטבח צמחוני עם מעט דגים. מצאנו שם השבוע פוקאצ'ה של גרעינים עם אבוקדו, קולורבי, צנונית, טחינה, שמן זית חריף, מלח ולימון (17 ש"ח), וכן כריך סלמון עם נבטים, צנוניות, טחינה, וכריך של גבינת עזים על אורוגולה ופרוסות משמש (17-24 ש"ח לכריך), כמו גם מנות המתבססות על סאלוף שמכינה המאפייה התימנית השכנה – פיתה אוורירית מתובלת בטיפת חילבה וירקות צבעוניים (32 ש"ח). כאמור, כשתגיעו הכל יכול להשתמנות בהתאם להיצע היומי בשוק, ובכל מקרה הרצוג זוממת להכין קולקציה של מזטים לקיץ.

ביום הכרמלית היא חלק מבית הקפה ומתאימה למי שרוצה לעבוד על הלפטופ, אך בשעות הערב תועלו לשתות שם בירה גולסטאר מהחבית (14 ש"ח לרבע ליטר) ולהשתתף באירועי תרבות אלטרנטיביים.

כרמלית סלון תרבות

יום טוב 30 (בלילה הכניסה מרבי מאיר 38)

ראשון־חמישי 8:00־1:00, שישי 8:00־כניסת השבת, מוצ"ש־1:00