בנות כת הסייטן מבקרות בביסל'ה

מסעדת ביסל'ה אפשרה לבנות כת הסייטן לפנטז על כך שיש להן את היכולת לבשל בעצמן

גם יפות וגם טבעוניות, כת הסייטן. צילום: איליה מלניקוב
גם יפות וגם טבעוניות, כת הסייטן. צילום: איליה מלניקוב

"רק תפנו מקום במקרר", אמרו להן בביסל'ה, בית האוכל החדש של נעם דקרס. "למשימות כאלה נולדתי מוכנה", אמרה הטבעונית, שכבר מזמן חיפשה תירוץ לזרוק את המלפפונים והגזרים שקנתה אי שם בשנת 2012, כשעוד האמינה שהיא אישה עצמאית שיכולה לעמוד לבד במטבח. הצמחונית הזיזה הצידה קופסת טאפרוור עם שאריות מארוחת שישי אצל אימא וזהו – הן היו מוכנות לאכול אוכל ביתי בעודן מפנטזות שהן אלה שהכינו אותו. מתוך תפריט מגוון ובעל סימונים צבעוניים שעוזרים לרעבה המצויה להבין מה טוב בשבילה (צמחוני וטבעוני במקרה של השתיים), שיטת האן דן דינו שוב הוכיחה את עצמה.

המנות שנבחרו סיפקו לכל אחת בנפרד (ולאורחים שבאותו ערב הרעיפו מחמאות) חגיגה קולינרית פשוטה, ביתית וטעימה. סלט הכרובית עם גרגרי החומוס הוכיח לצמחונית שכרובית היא כמו צפרדע מטופו – אם נותנים לה צ'אנס היא מסוגלת להפתיע (16 ש"ח); סלט הבריאות עם עשבי התיבול והבוטנים הקלויים נתן לטבעונית רגעים ארוכים של תקווה בימים שבהם מירי רגב מסתובבת חופשי ברחובות (16 ש"ח); ואת תשומת הלב העיקרית תפסו בעיקר התוספות של פלחי תפוחי אדמה צלויים עם שמן זית ורוזמרין (10 ש"ח); וגראטן בטטה, טחינה וסויה (12 ש"ח), שיחד עם מטבלי טחינה, פלפלים קלויים, קרם אוורירי של חצילים שרופים וטחינה של נעם (20 ש"ח ל־250 גרם מטבל) היו ריפוד טוב לבטן לפני תבשיל קארי אדום (24 ש"ח).

"בפעם הבאה לא אסיים בערב אחד מה שהזמנתי לשבוע", שיקרה הטבעונית בעודה מוחה רוטב טחינה מכרסה, שהפכה להיות המגש החדש שלה. הצמחונית לא הצליחה לדבר כשגמרה. היא רק פתחה כפתור בסקיני וחלמה איך מחר תקום בשעה 6 בבוקר לריצה קלה מסביב לעולם. זה לא קרה, אבל היה גרעפס.

מבחן הסויה: אין קפה, יש אוכל.

מה עושים הקרניבורים: מפסיקים לתפוס לנו מקום במקרר.

חכמת הטופו: לדעת להכין אוכל זו ללא ספק מעלה, לדעת איפה לקנות זו כבר ממש הברקה.