בנות כת הסייטן יושבות בבוטקה

דוכן הבוטקה החדש סיפק לבנות כת הסייטן חלום חדש: לחזור מחר לעסקית

גם יפות וגם טבעוניות, כת הסייטן. צילום: איליה מלניקוב
גם יפות וגם טבעוניות, כת הסייטן. צילום: איליה מלניקוב

לא עניינים שוליים כמו תינוקת שזה עתה נולדה או דירה שנראית כאילו ארגז זה הרהיט הטרנדי החדש יגרמו לטבעונית לדלג על ארוחה, אפילו אם חברתה הצמחונית, שמפתחת קריירת צד כשאשת הברזל, עסוקה כל כך שאי אפשר למצוא דקה כדי להשחיל איתה ארוחה טובה.

אבל הטבעונית היא לא אחת שתישאר לקלף מלפפונים לבד בחושך, אז היא לקחה את העגלה (ואת העגלה היונקת שבתוכה) לדוכן החביב שנקרא הבוטקה, שהתגלה כלונה פארק של אוכל טעים ומפתיע עם הרבה אופציות טבעוניות. ביד אחת היא אחזה בכוס מיץ תפוזים שנסחטו במקום ואת היד השנייה ניצלה כדי לפתוח את אפליקציית הבוטקה (שמעניקה קפה עשירי במתנה, או מרק/תבשיל מספר 15 במתנה).

תוך כדי כך היא גם צילמה את כל הטוב הזה ושלחה לחברתה הצמחונית את המנות שהגיעו לשולחן בזמן שזו נמצאת בין סטים של משהו כלשהו. הטבעונית, שחוגגת בכל ימות השבוע את יום ה״מיטלס״, הגיעה ביום שני, בדיוק היום שבו מרק טבעוני מפתיע וטעים (קטניות מועשרות, תרד וברוקולי, בטטה אסיאתי, מיקס עדשים) נמצא בתפריט.

המרק מגיע עם לחם וטחינה (20 ש״ח), וכשהיא גמרה איתו היא עברה לתבשיל היום שמוגש על אורז ומשתנה מדי יום (יש הודי, בורגול, ולה באותו יום יצא אסייאתי, היא לא השאירה פירור בצלחת, אגב. 29 ש"ח). על הכריך הטבעוני (טחינה, חציל קלוי, סלט אבוקדו, סלרי ופסטו, 16/27 ש"ח) ועל הקציצות הטבעוניות שעשויות תערובת אגוזים ועדשים היא גם כן לא פסחה (35 ש"ח).

על אף שכבר התקשתה לנשום, עשתה הפסקת הנקה. תוך כדי כך היא גילתה כי גם כאן יש שעה שמחה – 15:00־17:00 – דיל המעניק 30 אחוז הנחה בתפריט או מנה ב־30 ש"ח (יש המון אופציות מגרות: שווארמה טופו, סלט טאבולה, וקינואה למשל) עם שתייה (חליטת תה קר, לימונדה, אשכולית אדומה, סודה). מלאה בעצמה היא שלחה לעצמה תזכורת: לבוא עם הצמחונית שוב. אחר כך, בהשראת האימונים של זו שהבריזה, היא נעלה את נעלי הספורט, לקחה קרטיב טבעוני בעשרה ש"ח יצאה לטיול בשדרה, ופינטזה על העסקית של מחר.

מבחן החלב סויה: יותר משהעגל רוצה לינוק לא רוצים לקחת לנו תוספת

מה עושים הקרניבורים: גם אותם לא מקפחים. עם דילים ופינוקים, בדיוק כמו לטבעונים

חכמת הטופו: שונאת מתנות תחיה, אוהבת מתנות תחיה טוב

בוטקה, נחמני 16, 3400950־077, ראשון־חמישי 7:00־17:00; טשרניחובסקי 27, 5238749־03, ראשון־חמישי 6:00־21:30, שישי 6:30־15:00