כת הסייטן: ביקור בקונדיטוריה הטבעונית Seeds

עם בורקס על בסיס שמן קוקוס, קציצות יער עם טופו וקרמבו - הטבעונית שבה מסידס עם בטן שבעה ומרוצה. חבל שלכיס זה קצת כאב

Seeds. צילום: שרית גופן
Seeds. צילום: שרית גופן

השבוע הטבעונית טעמה מקרוב חתונה טבעונית. זרעי האהבה הטעימים האלה לצד הזרעים הירוקים שפוזרו בנדיבות על הרחבה עוררו את האופטימית שחבויה בין כל עודפי ה־B12 של הטבעונית. בבוקר שאחרי – מלווה בהנגאובר ובהבנה שבקיץ הזה ביקיני כבר לא יהיה פה – היא הלכה לסידס – הקונדיטוריה הטבעונית התל אביבית הראשונה והמקום שבו זוג נוסף, נטע וזיו, זורעים בכל יום שפע אופציות מתוקות ומלוחות לכל מי שאהבתו לחיות לא גורעת מאהבתו לאוכל טעים וכיפי שאפשר גם לקחת הביתה ולחסל הכל בלי חרטות בדרך.

הטבעונית, שידועה כאחת שיודעת לשרוף טוסט, מצליחה פעם אחר פעם לא להרוס קציצות מקמח אורז (ארבע קציצות עדשים כתומות ובטטה, ארבע קציצות מחומוס וירקות שורש, 41 ש״ח), רביולי (33 ש"ח) קציצות יער, טופו, תרד, פטריות (37 ש"ח) וקיש אישי עם ירקות (19 ש״ח) שעושה אהבה מתוקה־מלוחה גם עם אבי הפחמימות – בורקס על בסיס שמן קוקוס קשיו/תרד/פיצה (60 ש"ח לק"ג). עוד ברשימת הפלז'ר תמצאו קפה ברד (15 ש"ח).

עוגת תפוחים, קוקוס וטופי של סידס (צילום: שרית גופן)
עוגת תפוחים, קוקוס וטופי של סידס (צילום: שרית גופן)

הקרייבינג המתוק מגיע לסיפוק עם פרלין שוקולד (6 ש"ח), גלילית קוקוס ושוקולד (9 ש"ח) וקרמבו (7 ש"ח!). נוסף לחיקוי המושלם לעוגת גבינה (45 ש"ח! צקצקני טבעונות, זה הקיו שלכם לעצבן) ולשלל עוגות, לכבוד השנה החדשה אפשר למצוא עכשיו גם עוגות עם סילאן ופירות קיץ (35־55 ש"ח).

עם כל זרעי האופטימיות הזאת לא נותר אלא לקוות שבסוף כולם יבינו שפיתגורס צדק, לא רק במשפט המפורסם שלו אלא גם במשפט פחות מוכר אבל לא פחות חכם: "מי שזרע את זרע הרצח והכאב לא יוכל לקצור שמחה ואהבה".

מבחן הסויה: טבעוני לא בוחן טבעוני. סתם, הוא כן, אבל לא לוקח לו תוספת סויה.

חוכמת הטופו: ״Sowing the Seeds of love, seeds of love, seeds of love״.

מה עושים הקרניבורים: זורעים זרעים ויוצרים ילדים מעורבים

לקונדיטוריית Seeds