יותר מ-20,000 אנשים הגיעו אתמול להפגין על זכותם ״לרקוד בשקט״

לדברי המארגנים, ההפגנה אתמול הייתה רק יריית פתיחה לקראת העשייה שנכונה להם בזירת המאבק האמיתית: הכנסת

מחאת חופש התרבות בכיכר רבין. צילום: דין אהרוני רולנד
מחאת חופש התרבות בכיכר רבין. צילום: דין אהרוני רולנד
19 ביולי 2019

כיכר רבין התמלאה אתמול בכ-20,000 מפגינים ומפגינות, שהתאחדו תחת הסלוגן "תנו לרקוד בשקט". ההפגנה נערכה בעקבות שלל ביטולי מסיבות שהתרחשו בעת האחרונה: פסטיבל מידברן, פסטיבל הדוף למוזיקה אלקטרונית ועוד. נואמים רבים מתחום המוזיקה האלקטרונית עלו לדבר מול קהל משולהב לצד תוכן מוזיקלי אקלקטי מידיהם של האמנים רד אקסס, אסטריקס, ויני ויצ'י ועוד.

לדברי המארגנים מדובר רק ביריית הפתיחה לעשייה מרובה בנושא: "רצינו לדרום להד ציבורי והשגנו את זה מעבר לציפיות", מעיד עופר דיקובסקי, אמן טראנס וממארגני המחאה. "עכשיו העמותה שלנו (שקיבלה בשבוע האחרון את השם הרשמי עמותת תדרים – נ"ב) תפעל בכל הכוח ובלי פשרות כדי לקדם שינוי חקיקה בנושא רישוי אירועים תחת כיפת השמיים. הרבה פעילויות עוד לפנינו החל משבוע הבא".

בואם של אלפי האנשים להפגנה, שיש הטוענים כי הגיעו למעלה מ-40,000 – לא הפתיעה את אנשי המחאה, מתוך הידיעה שהצעקה שלהם מתקשרת בעיה גדולה יותר. "הגיע הזמן לשינוי", פוסק אריק אייוואסקה מעמותת תדרים. "מדובר בריסוק מקצועי להמון אנשים. אלו אנשים מן השורה, מלח הארץ שרוצים להתפרנס בכבוד. למשל, למה שחר זירקין, ממפיקי הדוף וד"ר לביולוגיה, צריך במשך שנים לסכן את כספו האישי על הפקות בידיעה ששום דבר לא בטוח?".

למרות האופוריה הגדולה וההצלחה בארגון ההפגנה באופן חלק – אחרי שהעשן ממכונות העשן התפזר, ופירקו את ההגברה בכיכר – עמותת תדרים עוברת לשלב הבא: הכנסת. לטענתם הדרך היחידה לגרום לשינוי אמיתי הוא להשתלב במפלגות השונות, לעבוד עם לוביסטים ולהתחיל להביא את הנושא לקדמת הבמה בעולם התרבות הישראלי.