לא מציצים יותר: העירייה מחקה את ציור הקיר בחוף מציצים

ניצחון במאבק נגד תרבות האונס: לאחר שהושחת מספר פעמים בידי פעילות פמיניסטיות, החליטה עיריית תל אביב-יפו למחוק את ציור הקיר הפוגעני בחוף מציצים שמנציח את סרטו השנוי במחלוקת של אורי זוהר

טוסו לנו מהחיים. מסירים את הציור בחוף מציצים (צילום: גיא יחיאלי)
טוסו לנו מהחיים. מסירים את הציור בחוף מציצים (צילום: גיא יחיאלי)
23 באוגוסט 2020

לאחר מאבק ממושך ודרישות חוזרות ונשנות של ארגוני נשים, הנחה הבוקר ראש עיריית תל אביב-יפו רון חולדאי למחוק את ציור הקיר של האמן רמי מאירי בחוף מציצים, בו נראים שני נערים מציצים למלתחות בחוף הים כמחווה לסרטו של אורי זוהר שהעניק לחוף את שמו.

בתחילת החודש השחיתו את הציור פעילות ארגון לוט"ם (היחידה למלחמה בטרור מגדרי) בפעם הרביעית בתוך שנים ספורות, והסבירו "שיהיה ברור: המדינה, מוסדות המדינה, סמליה וה'תרבות' שהם מתעקשים שהיא התרבות הישראלית, היא זאת שמבזה נשים, מבזה את בטחון הגוף שלנו ומבזה את עצמם, ולא הפוך. נתנו לכם שנה של חסד והיא נגמרה. לא השארתם ברירה אחרת".

הרבה נשים שלחו מכתבי תלונה לעיריית תל-אביב יפו לגבי הציור המבחיל הזה, פעלו בנימוס בצינורות המקובלים וזכו להתעלמות גורפת….

פורסם על ידי ‏לוטם היחידה ללוחמה בטרור המגדרי وحدة مكافحة الإرهاب الجندري‏ ב- יום ראשון, 2 באוגוסט 2020

ראש העיר רון חולדאי אמר הבוקר ש"הקשבנו, הפנמנו, פעלנו. ב-21 שנותיי כראש עירייה, היו מקרים בודדים בלבד בהן התערבתי בתכנים אמנותיים במרחב הציבורי. חופש הביטוי וחופש האמנות הוא ערך עליון בעירנו. ולמרות זאת, החלטנו שציור הקיר הוותיק אינו יכול להישאר על כנו שכן הוא נתפס על ידי רבים כעידוד או קבלה של מעשה פסול ופלילי. מחיקת הציור אינה מוחקת את העבר או את היצירה הקולנועית שתיארה אותו, אלא מבטאת אמירה לגבי סוג המסר שאנחנו מעניקים לדורות הבאים".

ציפי ברנד, סגנית ראש העיר ויו"ר הועדה לשוויון מגדרי הוסיפה ש"היום יוצא מסר חד וברור מתל אביב-יפו: לא ניתן מקום לשיח פוגעני נגד נשים במרחב הציבורי. האירועים האחרונים לצערי מדגישים את הצורך בשינוי משמעותי של השפה שלנו ושל סמלים בעייתיים חודרי תודעה. אני מברכת על ההחלטה להסיר את האיור הפוגעני והמחפיץ הזה".