לא רק שרונה: נתגלו סימני חיים גם מעברו השני של רחוב קפלן

נראה שלאחרונה מתחם התרבות של שאול המלך נדחק הצידה לטובת הצעצוע החדש - מתחם שרונה. לרגל הקיץ אספנו עבורכם מספר הצעות בילוי לשעות הנעימות של אחה"צ, שמוכיחות שלא נס ליחו של המתחם הוותיק והטוב

הכול התחיל עם התחדשותו של המתחרה הגדול – מתחם הבימה. בניית הכיכר המזמינה של דני קרוון, שיפוץ המבנים התרבותיים שבסביבתו וההיצע הקולינרי המגוון שמסביב הפכו את המתחם שבין שדרות רוטשילד ושדרות חן לאבן שואבת לכל חובב תרבות וכלוקיישן מועדף לכל אם שלא רוצה לפספס טיול אחה"צ עם הילדים בבריכה האקולוגית שברחבה. זה המשיך במפץ הגדול עם פתיחתו הבומבסטית של מתחם שרונה, ממש לאחרונה וממש מעבר לפינה, על שלל בתי המזון, חנויות המותגים, השטחים הציבוריים המושקעים ומבני הטמפלרים.

ובכל אותו הזמן, מתחם שאול המלך על מוסדותיו ופעילותיו הרבות ישב לו בפינה באופן תרבותי כמו שרק הוא יודע, מבויש ושקט מתמיד (להוציא מקרים בודדים של הפגנות אמוציונליות ברחבת המוזיאון). אך כבודו של המתחם עוד במקומו, על מגוון מוסדות התרבות, הפנאי והקולינריה הפרוסים סביב שתי הכיכרות הענקיות של רחבת המוזיאון בחלקו הצפוני ורחבת גולדה בחלקו הדרומי.

כבר ידוע שתרבות ואומנות היא לא מילה גסה גם עבור מי שטרם התחיל לחשוב על הפנסיה וחברותיה ולפעמים סיור קליל במתחם הוותיק והאיכותי היא בדיוק מה שאתם צריכים אחרי שהייתם בלילה לבן אחד יותר מדי. לכן, אספנו מגוון אפשרויות לבילוי אורבאני סביב המתחם לשעות הקיץ היותר נעימות של ימי החול. במילים אחרות – הנה פתרון מושלם לאותם רגעי אמצע שבוע קסומים שבהם תרצו קצת פחות דחיסות של קהל צמא רעש:

החזית האומנותית

"ארט פיוז'ן", סדרת תרבות קוסמופוליטית במוזיאון ת"א:

לחובבי התרבות שביניכם, ולמי שמעוניין להתחיל ללמוד על העולם המופלא הזה, מומלץ להתחיל את הבילוי במוזיאון ת"א לאמנות. מידי יום שלישי בין השעות 21:00-19:30 במהלך יולי תתקיים במוזיאון סדרה קייצית של מפגשים עיוניים בניחוח קוסמופוליטי בשם "ארט פיוז'ן".

הסדרה תעסוק בהקשרים בין אמנות מערבית לאמנות שבפריפריה שלה, בארץ ובעולם. אפיילו רק לפי שמות המפגשים, ביניהם "סושי בניו יורק", פיקאסו באפריקה" והגדול מכולם – "טבע דומם מעוטר בתימנים" (ע"ע יאיר גרבוז), הסדרה מבטיחה רבות.

ניתן להירשם לכל המפגשים כסדרה, או בעלות מפגש בודד על בסיס מקום פנוי. המפגשים שבועיים החל מה- 1.7 עד ה- 22.7.

לפרטים נוספים והרשמה: 03-6077090, 03-6919155.

יאיר גרבוז
יאיר גרבוז

יותר מהאח

הרפרטואר החדש הקיץ בתיאטרון הקאמרי:

"האח הגדול" זה טוב ויפה והקולנוע אומנם ממשיך להצמיח עוד ועוד סרטים איכותיים, אך לעתים חזרה למקורות וצפייה ב"לייב" יכולה לספק חוויה אחרת ונוגעת יותר. תיאטרון הקאמרי כבר מזמן פונה רק לקהל גיל הזהב, אלא מצליח באמצעות קאדר שחקנים מרשים (וביניהם האחד והיחיד, זוכה כל פרס אפשרי בערך – איתי טיראן), הצגות נוגעות ובעלות משמעות לחיינו בישראל וכאזרחי העולם ובנוסף להכול, התיאטרון לגיטימי גם כאופציית יציאת חברים בערב.

רפרטואר הקיץ של התיאטרון כולל כרגע שתי הצגות מדוברות במיוחד כשהראשונה היא "אלקטרה", תרגום של המחזאי כפיר אזולאי למחזהו של סופלקלוס בכיכובה של אולה שור סלקטר. למי מכם שמחפש אפשרות קלילה מעט יותר, מומלץ לחנוך את מה שמסתמן כלהיט של הקיץ בתיאטרון – "תעלת בלאומילך", עיבוד לסרטו הקלאסי של אפרים קישון ז"ל, בבימוי של גורי אלפי ומוזיקה מבית היוצר של קרן פלס. הרגשה מרוממת מובטחת.

לפרטים נוספים: 03-6060960.

עלי הגפן

כשרוק, קלאסיקה ויהונתן גפן מתחברים במשכן לאומנויות הבמה

אירוע משמח במיוחד וחד פעמי ניתן לתפוס במשכן הצמוד לקאמרי- המשכן לאומנויות הבמה. ב29.7 מגיע יהונתן גפן להופעה חד פעמית בליווי תזמורת המהפכה עם אורחים כמו :אסף אמדורסקי, אפרת בן-צור, סיון טלמור, נעם רתם וורד פיקר. גפן יבצע את יצירותיו האהובות כגון "שיר לשירה" , "זה היה סיפור של חורף" ועוד. בנוסף, יבצע עם התזמורת שתי יצירות שנכתבו במיוחד עבור המופע.

לפרטים נוספים

יונתן גפן וחברים. צילום: אייל לנדסמן
יונתן גפן וחברים. צילום: אייל לנדסמן

ספרים רבותיי, ספרים, ומחול

ספריית בית אריאלה ותערוכת להקת בת שבע:

למי שהמושג "ספרייה" לא גורם לעיוותים בלתי רצוניים בגוף וטראומות עבודות סמינריון, מומלץ שלא לזנוח את בית אריאלה, מתחם שהוא הרבה מעבר לספריה. בבית אריאלה תוכלו לחפש את שורשי המשפחה שלכם או להשתתף בסדנאות כתיבה מגוונות שמעוברות על ידי מיטב הכותבים כמו דויד גרוסמן ויוכי ברנדס. כמו כן, במתחם ישנן תערוכות מתחלפות כאשר התערוכה הקייצית המכהנת היא זו של להקת בת שבע עטורת השבחים. לצד חומרי ארכיון רבים תוכלו למצוא קטעי אודיו של סרטי ריקוד שנוצרו בלהקה.

לפרטים נוספים

בית אריאלה. צילום: יח"צ
בית אריאלה. צילום: יח"צ

המזון שליד המוזיאון

מסעדת פאסטל עם תפריט קיץ קליל

אחרי שטעמתם מטעמה המענג של האמנות והתרבות, אפשר ליהנות מההנאות האמיתיות של החיים – אוכל ומונדיאל. במתחם החיצוני של מוזיאון ת"א ניצבת מסעדת פאסטל היפיפייה, שמשתלבת באגף החדש של המוזיאון וגולשת לגן הפסלים שלו. לרגל הקיץ ושידורי אליפות העולם בכדורגל מציעה המסעדה תפריט עונתי קליל מבחינה קולינרית וכספית. לפנות ערב יוקרנו המשחקים על גבי מסך ענק בחצר המעולה של המסעדה, וכיאה לפעילות מאחדת שכזו יוגשו מטעמים רבים שתואמים את האווירה כמו מיני המבורגרים, קלאב סנדוויץ ונקניקיות פיקנטיות שיוגשו יחד עם תפריט אלכוהולי מוזל שיכול להשתלב באופן מעולה עם הנשנושים בשעת בין הערביים בזמן שהבריזה מהמרפסת מנעימה. המסעדה כאמורת ממוקמת בלב המוזיאון, כך שגם כשתשתו את שליש הטובורג או תצרחו מעוד גול שנבחרת ברזיל הבקיעה, תוכלו להרגיש מאוד מתורבתים.

פאסטל. צילום: אנטולי מיכאלו
פאסטל. צילום: אנטולי מיכאלו

הריאה הירוקה

גינת דובנוב

לבסוף, מי אנחנו אם לא אנשים פשוטים שרק רוצים ביום עבודה קצת שקט ומנוחה? אתם מוזמנים לגלות (אולי מחדש) את גינת דובנוב המוריקה. כאן תוכלו להתרחק לרגע מהשגרה וליהנות מהטבע האורבאני שהעיר מציעה. למיטבי לכת אפשר להביא יין, סל פיקניק או ספר טוב. שקט מילדים צווחנים שרוצים את הפיצה שלהם כאן ועכשיו- מובטח.

גינת דובנוב. צילום: גיא שפירא
גינת דובנוב. צילום: גיא שפירא

אוהבים קפה? יש לנו כמה שאלות בשבילכם»

הטבות וחוויות בלעדיות מחכות לכם בניוזלטר Quality Time.