סיום חודש הגאווה: הפגנות להט"ב נגד ניצן הורוביץ וחן אריאלי

כל המאבקים הם בעצם מאבק אחד. הפגנת הלהט"ב ב-2018
כל המאבקים הם בעצם מאבק אחד. הפגנת הלהט"ב ב-2018

פעילים ופעילות מקהילת הלהטב"ק יפגינו הערב ומחר בערב מול בתיהם של נציגי הקהילה הבכירים בפוליטיקה הארצית והמקומית, בדרישה לעצור את מדיניות הפינויים בדרום העיר וביפו ובדרישה לחשוף את הדו"ח הממשלתי על היעלמות ילדי תימן. חושבים שאלה לא נושאים להט"ביים? תחשבו שוב

הערב (29.6) ומחר (30.6), עם סיום חודש הגאווה ועם כניסתה של ממשלת המעבר לחיינו, צפויים פעילים להט"בים רבים להפגין מול בתיהם של שר הבריאות ניצן הורובית וסגנית ראש העיר חן אריאלי, תחת הכותרת "להט"בים באים.ות לנציגי הקהילה". מטרתן של שתי ההפגנות היא לדרוש מנציגי הקהילה הבכירים ביותר בפוליטיקה הארצית והמקומית לפעול ביתר תוקף נגד אפליה, הדרה וגזענות, דווקא בסוגיות שאינן בהכרח להט"ביות כמו מדיניות הפינויים בדרום תל אביב וביפו.  ופרסום הדו"ח הממשלתי על היעלמותם של ילדי תימן.

להט"ב נגד להט"ב. ההזמנה להפגנות הצפויות
להט"ב נגד להט"ב. ההזמנה להפגנות הצפויות

הערב (רביעי 29.6) ברחוב קדם 70 ביפו, החל מהשעה 19:30, יתייצבו הפעילים הלהט"בים מחוץ לביתה של סגנית ראש עיריית תל אביב-יפו בדרישה לעצור את מדיניות הפינויים האלימה נגד אוכלוסיות מוחלשות בדרום-מזרח העיר וביפו ואת הג'נטריפיקציה המשתוללת. פעילות המאבק מסבירות כי "לא ייתכן שמי שמתיימרת להיות נציגה של אוכלוסייה מוחלשת אחת, תתמוך בפגיעה כה אנושה באוכלוסיות מוחלשות אחרות, שבעצם אינן כה אחרות. אנחנו רואות בעצירת הפינויים, בהתנגדות לחילופי אוכלוסיות על רקע כלכלי-חברתי ובכינון מדיניות דיור אינטרסים להט"בים: ראשית כי שוויון אמיתי ובר קיימא הוא רק כזה שמבוסס על שינוי חברתי עקרוני ואילו זכויות שמושגות על גבן של אחרות הן חלקיות וזמניות, ושנית כי גם הקהילה שלנו נפגעת מהפיכתה של תל אביב לעיר לעשירים בלבד".

אינטרס להט"בי מובהק. פינוי אלים בגבעת עמל (צילום: אורן זיו)
אינטרס להט"בי מובהק. פינוי אלים בגבעת עמל (צילום: אורן זיו)

מחר (חמישי, 30.6), צפויות הפעילימות להגיע לביתו של שר הבריאות ניצן הורוביץ (רחוב הפרדס פינת גן העיר) ולהפגין החל מ-19:30 בדרישה לקבל את מסקנות הדו"ח על היעלמותם של ילדי תימן, מזרח והבלקן, אותו גנז הורוביץ. "איזה מסר מעביר הורוביץ לצוותי הרפואה היום ולחברה הישראלית בכלל בדחיית עבודת הצוות?", שואלות מארגנות ההפגנה בפוסט בפייסבוק, "לחלקנו קרובי משפחה שנפגעו בגלל הגזענות של הממסד הרפואי בעשורים הראשונים לאחר הקמת מדינת ישראל. כלהט"ב כולנו נכללות בקבוצה פגיעה במיוחד לאפליה, הדרה וגזענות מוסדית".

גנז את הדו"ח והתעלם מדיוני הוועדה. ניצן הורוביץ (צילום: יחסי ציבור)
גנז את הדו"ח והתעלם מדיוני הוועדה. ניצן הורוביץ (צילום: יחסי ציבור)

בין הארגונים העומדים מאחורי שתי ההפגנות נמצאות ההתארגנות "קוויריות עם גבעת עמל" ופעילות נגד פינקווש, שהחליטו לייחד את שתי ההפגנות בסיום חודש הגאווה דווקא לנושאים שאינם קשורים במישרין לקהילת הלהט"ב, מול נציגי הקהילה הבכירים שאחראים להם, דווקא מתוך ההבנה שהמאבקים כן קשורים זה לזה ולא רק מתוך סולידריות. עוד פרטים על ההפגנה מול ביתה של אריאלי תמצאו כאן, ופרטים נוספים על ההפגנה מול ביתו של הורוביץ תוכלו למצוא כאן. זמן מצוין לצאת אל הרחוב.