לקהילת הלהט"ב נמאס מההומופוביה במשטרה – והם יוצאים להפגין

אחרי הפשיטה על מועדון הסאונה וזימון מפיק הליין ביף לחקירה, ללהט"בים נמאס מהתנהלות ההומופובית של המשטרה. הערב (18.6) הם יפגינו בתחנת סבידור

מצעד הגאווה 2019 (צילום: דין אהרוני רולנד)
מצעד הגאווה 2019 (צילום: דין אהרוני רולנד)
18 ביוני 2019

ביום ראשון השבוע, באמתלה קפקאית לחלוטין, זומן תומאס שמש מליין הביף (Beef) לחקירה במשטרה. על פי החוקרים, במסיבה שהתרחשה בסופ"ש הגאווה בהאנגר 11 הליין אפשר התערטלות בציבור ובכך עבר על החוק. מדובר בטענה אבסורדית מן היסוד, שכן שוטר שהועסק באבטחת האירוע הוא זה שלכאורה צילם והפיץ סרטונים של מבלים ללא ידיעתם מתחומי המועדון. כלומר, ההתערטלות לא הייתה פומבית, אלמלא שוטר היה הופך אותה לכזו.

"האירוע היה כפוף לרישוי ובתיאום מלא של המשטרה מתחילת תכנונו", מספר שון קרייז, תקליטן הבית של הליין. "נאלצנו להעסיק 16 שוטרים בשכר על חשבון ההפקה נוסף לחברת שמירה שכללה 66 שומרים שנועדו לאבטח את שלומם של אלפי המבלים. כל המתחם היה מגודר על מנת למנוע מהציבור לראות את המתרחש בתוך המתחם הסגור, למעט הכניסה ששם היו הרשימות, שמירת החפצים, חנות, גדרות ושוטרים. קרה ששוטר, שהוא אגב בעלה של אחת ממפיקות מצעד הגאווה, שמוכר למשטרה בשל אמירות גזעניות, צילם מבלים ללא רשותם ועבר על שורה ארוכה של חוקים שקשורה להטרדה מינית וצנעת הפרט, והפצה של התכנים האלה לפעילים קיצוניים כמו הצל".

"זה ברור שאם היה מדובר בזוג הטרוסקסואלי או לסבי שמתחרמן, לא היינו מדברים על זה עכשיו"

"הביף קרה במקום סגור, השוטרים עברו תדריך מפורט על מה הולך להיות באירוע ועל אופיו. אם יש שוטרים שהם לא טולרנטיים אז משטרת ישראל צריכה לשלוח שוטרים שהם כן כאלו, או לא לאבטח אותנו. במקום לאבטח את האירוע השומר היה עסוק בלתעד ובאותו זמן יכול היה לקרות כל דבר, זאת הפקרות. המשטרה חיפשה מתחילת האירוע לסגור אותו, ועובדה שהמסיבה המשיכה כרגיל". כך יצא שבמקום לזמן לחקירה את השוטר שמעל בעבודתו, אנשי הליין הם אלה שנקראו לשאת בתוצאות.

 

 

פעילים להט"בים משוכנעים שיש קשר הדוק בין האירוע הזה לבין הפשיטה על מועדון הסאונה, המזוהה גם הוא עם הקהילה הגאה, שהתרחשה לפני כשבועיים. תומו חן, פעיל חברתי למען זכויות להט"ב, ממייסדי הארגון "הפנתרות הוורודות", ארגן הפגנה שתתקיים הערב (18.6) בשעה 20:00 מול תחנת המשטרה בתחנת סבידור תחת הכותרת "די להומופוביה במשטרת ישראל". "אנחנו מתכננים הגשת תלונה כנגד השוטר שהפר את החוק על ידי שליחת הסרטונים", אומר חן. "אנחנו רוצים שמח"ש ימצו את הדין מולו, וגם מתוכננת הגשת תביעה אזרחית. יש תחושה שמשטרת ישראל קצת נגדנו, כולל ההודעה שיצאה לתקשורת על כך מדובר במועדון של להט"בים. אם היו כותבים שמדובר במועדון של אתיופים או רוסים כולם היו צועקים 'גזענות'. זה ברור שאם היה מדובר בזוג הטרוסקסואלי או לסבי שמתחרמן, לא היינו מדברים על זה עכשיו".

"המסיבה היא אחת הפופולריות כבר עשר שנים, והשנה יש בבירור שינוי ביחס של המשטרה", מוסיף קרייז. "גם במצעד היו שוטרים שעיכבו אנשים בלבוש חושפני. זאת הומופוביה והתנכלות. חשוב לקחת חלק במחאה מהסיבה הפשוטה שהיום זה אנחנו ומחר זה הם. ההיסטוריה חוזרת על עצמה אבל צריך שהיא תחזור בצורה טובה יותר אז אנחנו חייבים להפגין".