תסתכלו על המגש הזה, עם הנקניקים שתלויים כמו כביסה. הוא בחינם

יבוא ישיר מנאפולי. אפריטיבו בלה טיגרה (צילום דפנה רומנובסקי)
יבוא ישיר מנאפולי. אפריטיבו בלה טיגרה (צילום דפנה רומנובסקי)

בפיצה לה טיגרה תקבלו מגש אפריטיבו איטלקי (עגבניות שרי, ארטישוק, נקניקים, גבינות, צ'יפס פפרוני) אם רק תזמינו שני דרינקים. הקאץ'? למען האמת, אין שום קאץ'. זה פשוט מגש דליקטסים וכל מה שתצטרכו לעשות בתמורה זה להזמין ולשתות שני משקאות

6 בנובמבר 2022

שבוע חדש התחיל, ואנחנו כבר לא יכולים לחכות לרגע שבו נדחיק אותו עם קצת אסקפיזם. הפעם בשורות טובות מכיוון פלורנטין: אפריטיבו איטלקי אמיתי (כמעט) כמו בנאפולי. מאז פתיחתה לפני קצת יותר משנה פילסה לעצמה לה טיגרה דרך ללב ולבטן שלנו. תפריט עשיר (אם טרם טעמתם פיצת פיסטוק ומורטדלה יפה שעה אחת קודם), מחירים סבירים, קוקטיילים ואווירה פלורנטינאית שנעימה גם למשפחות הפכו את המסעדה הקטנה למוקד עלייה לרגל, שגם קיבלה מאיתנו לא מזמן את תואר הסלייס הכי טוב בעיר.

בעקבות ההצלחה החליטו הבעלים דודי אפריאט וירון סגל להרחיב את המנעד האיטלקי ולהוסיף אפריטיבו: מגש דליקטסים חינמי בהזמנת זוג דרינקים (יין, בירה, אפרול או קוקטייל). המגש המדובר מורכב מצלוחיות קטנות ובהן "עגבניות סוכריה" – עגבניות שרי קונפי אדומות ועסיסיות, חציל אנטיפסטי מהטאבון, זיתים איטלקיים, ארטישוק א לה רומנה, גבינה איטלקית וצ'יפס פפרוני, פרוסות דקיקות של סלמי מצופה פלפל גרוס שכיף לנשנש ליד האלכוהול. בחלקו העליון של המגש מתוח מעין חבל כביסה ועליו נתחים דקים של ברזאולה, נקניק מיובש ומחווה לצורת הגשה מקובלת בנאפולי.

"מתחילת הדרך החלטנו לעבוד רק עם חומרי גלם מאיטליה ובשיטות איטלקיות, וגם להביא לכאן משהו מהתרבות המקומית – מסיימים לעבוד ויורדים לנשנש ולשתות משהו. בארץ נתקלנו בעיקר בהאפי האוור, שבו נותנים הנחה קטנה על האלכוהול. הישראלים לא רגילים לקבל משהו בחינם, בטח לא באיכות כזאת, עד עכשיו". ההחלטה על אופן האפריטיבו התקבלה למרות ששניהם מכירים את נטיות התחמנות של הסועד הישראלי הנפוץ, והם לוקחים בחשבון פיצול הזמנות ופיתרונות יצירתיים אחרים, ובכל זאת שמים את מבטחם בלקוחות. "בסופו של דבר זו פלטה מוגבלת, לא כמו באיטליה שפורסים צלוחיות על הבר וממלאים מחדש. לא לזה התכוונו, ועדיין המגש הוא חינמי ללא מבצעים וטריקים שיווקיים".

האפריטיבו הוא צעד נוסף שאפריאט וסגל עושים לצורך ביסוס המסעדה והתאמתה לקהל המקומי, מבלי לוותר על האופי האיטלקי. כך למשל הוצבה בכניסה עמדה ממוחשבת להזמנת טייק אוויי, ולתפריט נוספה פיצה חדשה עם נתחי בשר חדש מתוצרת רידיפיין. במקביל הם שוקלים פתיחת סניף נוסף בצפון העיר. "פלורנטין היא אחלה ומגיעים אליה הרבה תיירי פנים וחוץ. הפכנו להיות יעד ומגיעים אלינו לקוחות גם מאזורים אחרים, כולל צפון תל אביב. אנחנו מרגישים שנכון לתת את השירות שלנו גם שם". יש למה לחכות, ובינתיים אפשר לקפוץ לאפריטיבו.
לה טיגרה, ידידיה פרנקל 9, תל אביב, שני-חמישי, 17:00-19:00