התכניות שלכם לסופ"ש: תערוכת טיפוגרפיה ושלל אירועים מגניבים בכולי עלמא

לא התלהבנו ככה מאותיות מאז כיתה א': לה קולטור מציגים בכולי עלמא תערוכה בסימן טיפוגרפיה. המחירים נוחים, הבירה תזרום, ויהיו גם תקלוטים והופעה של פלד

עבודה מתוך התערוכה של לה קולטור
עבודה מתוך התערוכה של לה קולטור
27 ביולי 2016

למקרה שלא הקשבתם בשיעורי אמנות (או לא הסתובבתם בטאמבלר בשנים האחרונות), טיפוגרפיה היא אמנות סידור טקסט שהחלה את דרכה עם המצאת הדפוס, בעוד קליגרפיה היא מלאכת הכתיבה הקישוטית הידנית. כ־60 אמנים ומעצבים ישראלים יציגו בתערוכה עבודות בטכניקות שונות הנוגעות לנושא, שמחירן לא יעלה על 500 ש"ח. במשתתפים אפשר למצוא את בועז סידס, איילה טל, אלינור בנגיאט, בן נתן, שיר אלבין, טדי כהן ועוד רבים ומצוינים.

עבודה של טל סולומון ורדי, מכונת כתיבה
עבודה של טל סולומון ורדי, מכונת כתיבה
עבודה של איילה טל, טכניקה ידנית עם עיבוד מחשב
עבודה של איילה טל, טכניקה ידנית עם עיבוד מחשב

איתי בלאיש, מייסד לה קולטור שאצר והפיק את התערוכה לצד דויד פרל, מסביר: "מאז שהעיצוב הגרפי עלה והתעלה, הטיפוגרפיה הפכה למעין מושג של שחור ולבן, חלל נגטיבי וחלל חיובי והאיזון ביניהם. כלומר, הטיפוגרפיה היום יכולה להתפרש גם לסדרה של צורות גיאומטריות שנראות כמו טקסט אבל בעצם לא אומרות כלום. זה נושא שמאוד חזק עכשיו, הרבה מעצבים מתעניינים בו ומנסים לתת הגדרה מחודשת לאותיות בצורה שתשאיר אותן קריאות. אחרי שב־15 השנים האחרונות האנגלית הייתה הרבה יותר אופנתית מבחינת חברות ומפרסמים, ועכשיו יש הבנה שגם העברית יכולה להיות אסתטית ומגניבה".

החגיגה משותפת למיזם לה קולטור, לכולי עלמא ולקבוצת המעצבים אאא, שכאמני טיפוגרפיה נלהבים כמעט מובן מאליו שישתתפו בה. הכולי עלמא, כראוי, יהיו אחראים על המסיבה, החל מערב הפתיחה עם מיקה אבני, אדם מופו, שוחט ומג'ימן, דרך מסיבת צהרי שישי עם הופעה של פלד ותקלוטים של שימי סוניק ואייל רוב ועד ערב הסיום עם די.ג'ייז Mesh ו־Little Or.

La Culture X Kuli Alma
כולי עלמא, מקווה ישראל 10
תל אביב, חמישי־שבת (28.7־30.7)

לאירוע בפייסבוק

עבודה של ארז רזניקוב, דפוס דיגיטלי
עבודה של ארז רזניקוב, דפוס דיגיטלי
הזרקת דיו של גל ליטבק
הזרקת דיו של גל ליטבק