האירוע ששובר את השוק: אמנות ב-600 שקל? קנינו

אביב שמיר, לה קולטור
אביב שמיר, לה קולטור

בסוף השבוע ייפתח אירוע האמנות החצי-שנתי "לה קולטור" שהוא אחד המקומות הכי שווים לרכוש בהם אמנות של עשרות אמנים.ות ומעצבים.ות במחירים ברי השגה. גם אם אתם לא בקטע של לקנות - זו הזדמנות להנות מהרבה אמנות טובה תחת קורת גג אחת ועוד באמצע שוק הפשפשים

14 בנובמבר 2022

זוכרים את הימים היפים של מחאת 2011? כשעוד חשבנו שיש תקווה? ואת הימים שבאו בעקבות המחאה שכולם התחילו להתהדר בטייטל "בר השגה"? מה לא היה לנו – דיור בר השגה, ירקות ברי השגה, אופנה בת השגה (ולא ברת! זה כמו בת מצווה. ככה תזכרו) וכן הלאה. אחד המיזמים שצמח מתוך האווירה הזאת הוא "לה קולטור" לאמנות בת השגה, ובניגוד לרבים אחרים – הוא עדיין חי, בועט ונותן בראש. לה קולטור החל כיריד קטן שיזם איתי בלאיש, מעצב גרפי בעצמו (שמאז עבר לחיות ולעבוד בציריך, אם כבר דיברנו על יוקר המחיה) שהתארח בשנותיו הראשונות במזא"ה 9, בית הצעירים של עיריית ת"א-יפו. עם הזמן הוא גדל ועבר – קונספטואלית ופיזית, ובסיבובים האחרונים שלו הוא מתאכסן במרכז עמיעד בשוק הפשפשים.

חגי פרגו, מתוך תערוכת קפסולה בלה קולטור
חגי פרגו, מתוך תערוכת קפסולה בלה קולטור

השנה, לראשונה, הוא יפעל למשך שבוע שלם במקום לסופ"ש אחד בלבד – בתמיכת המישלמה ליפו של עיריית תל אביב יפו וקרן הגר ברקת. זה קורה, בין השאר, בגלל הביטול של שבוע האיור של עיריית ת"א-יפו שלה קולטור היה בשנים האחרונות חלק ממנו, וכדי לאפשר למאיירים, אמנים ומעצבים להציג את העבודות שלהם בפני כמות גדולה יותר של קהל. התמה של לה קולטור הפעם נשארה איור, אבל מניסיון של אירועים קודמים אנחנו יכולים להגיד חד-משמעית שיהיה בו גם איור, אבל ממש לא רק.

לנה גוברמן, מתוך תערוכת קפסולה בלה קולטור
לנה גוברמן, מתוך תערוכת קפסולה בלה קולטור

בתערוכה הנוכחית יציגו כ-200 מאיירות ומאיירים ישראלים, לצד שמונה תערוכות קפסולה של אמנים ואמניות בולטות בנוף האיור המקומי שנוצרו ונאצרו במיוחד בשביל האירוע. תוכלו למצוא ביניהם את סטודיו גול ודק, חגי פרגו, לנה גוברמן (שתציג מינאטורות מפוסלות מצוירות בעבודת יד – אמרנו לכם לא רק איור), תערוכה מיוחדת של ספרי אמן בעבודת יד ועוד הרבה. מה זה הרבה, המון. ממש המון.

התערוכה כולה תתמקד באופן קונספטואלי בגבול הדק שבין עולם האמנות לעולם האיור ותדון בשאלות כמו: מהו איור בשנת 2022? האם הוא יכול להתפרש כאמנות רגשית ומופשטת? האם הוא בכלל מגיע מעולם העיצוב, או שהוא עדיין נשאר בגבולות המסר והבריף הקלאסיים שלו? בקיצור, הרבה שאלות שתוכלו למצוא עליהם תשובות.

סטודיו גול ודק, לה קולטור
סטודיו גול ודק, לה קולטור

תהיה גם חנות פופ אפ של מותג האופנה החביב עלינו ג'לאדה; יימכרו פוסטרים מטעם קרן הגר ברקת שהוקמה לזכר המאיירת הצעירה והמוכשרת הדר ברקת שהלכה לעולמה לפני כשנתיים; יתקיים ערב של הקרנת סרטי אנימציה ועוד. ורגע, עוד דבר חשוב ומשמעותי – כל העבודות באירוע, כולל כולן, יימכרו במחיר של עד 600 שקלים. מי שקצת מתמצא בשוק האמנות יודע שמדובר בעניין מאוד אבל מאוד שווה – גם כשמדובר בפרינטים במהדורה מוגבלת ואחת כמה וכמה כשמדובר בעבודות מקור. בקיצור – אנחנו בוודאות נהיה שם, מקווים שגם אתם.

לה קולטור, 17-24.11, מרכז עמיעד, יפו. כל הפרטים, השעות והאירועים בעמוד הפייסבוק 

 

פוסטר שיצרה המאיירת הגר ברקת ז"ל ויימכר מטעם קרן הגר ברקת בלה קולטור
פוסטר שיצרה המאיירת הגר ברקת ז"ל ויימכר מטעם קרן הגר ברקת בלה קולטור