רוצים לנסוע: כל הפרטים על המקום החדש של אסף גרניט

אסף גרניט מעכשיו בטבריה (צילום: גיל אליהו)
אסף גרניט מעכשיו בטבריה (צילום: גיל אליהו)

לוטה החדשה נפתחה במלון גלי כנרת ההיסטורי בטבריה שאכלס בעברו אצולה מקומית ומחו"ל (ע"ע סוויטת בן גוריון). גרניט כהרגלו מביא אתו למקום את הרוח הירושלמית כך שצפו להרבה מאוד שמח

7 בנובמבר 2021

מיכה שטרית שר בזמנו על זו שנסעה לטבריה בלעדיו, למי שתהה מה יש לעשות שם? להלן תשובה עדכנית: מסעדה חדשה של אסף גרניט. המגה-שף שמוביל את קבוצת מחניודה פותח במלון גלי כנרת מסעדה כשרה ששווה להגיע אליה במיוחד.

Lötte היא היהלום שבכתר במלון גלי כנרת, מוסד שהוקם בשנת 1946 ונחשב לאחד ממלונות היוקרה בארץ. כל מי שנחשב למישהו הגיע לכאן: דוד בן גוריון (שאחת מהסוויטות נקראת על שמו), יצחק רבין, שמעון פרס, אנשי צבא בכירים וכן מלכים ונשיאים מחו"ל.

לפני כשנתיים לקחה על עצמה רשת ישראל קנדה מלונות את תפעול המלון וניהולו. בהשקעה של כ-70 מיליון ש"ח הושבו למבנה הפאר והזוהר בלבוש עדכני – חוף פרטי, ספא, בריכת שחייה וכאמור מסעדת לוטה, על שם לוטה אייזנברג, מנכ"לית המלון הראשונה.

לוטה במלון גלי כנרת (צילום יח"צ)
לוטה במלון גלי כנרת (צילום יח"צ)

לקראת ההקמה ערכו גרניט וצוותו מחקר על המטבח הטברייני, שמסתכם ב-12 דפים מודפסים בצפיפות. התוצאה היא סינרגיה בין טבריה לבין ערכי קבוצת מחניודה. "לוטה היא גשר בין ירושלים לטבריה. אנחנו מגישים לא רק אוכל אלא סיפור של אנשים. טבריה נמצאת באזור הכי פורה בארץ, ולאחר שאיתרנו ספקים מהגליל והבנו את ההיסטוריה, התחלנו להמציא מנות", מסביר גרניט.

הרמב"ם, אפיו שורש סלרי. לוטה (צילום יח"צ)
הרמב"ם, אפיו שורש סלרי. לוטה (צילום יח"צ)

לשון הרבים שגרניט נוקט בה אינה מקרית. אחד העקרונות של קבוצת מחניודה הוא קידום שפים צעירים לתפקידי ניהול ולשותפות במסעדות אותן הם מנהלים. כך נעשה עם שף דן יושע ("שבור" הפריזאית, זוכת כוכב מישלן)  וכעת עם אליעד דנון, שניהם בוגרי משחקי השף. "לפני כשנה אסף קרא לי לפגישה במלון, כשהכל עוד היה בשיפוצים. עמדנו היכן שהיום המטבח, הסתכלנו על הכינרת וידעתי שאני רוצה את זה", מספר דנון. "החלטנו שאנחנו רוצים להביא משהו שונה מהשישברק שיש כיום בכל מקום".

אליעד דנון, לוטה (צילום יח"צ)
אליעד דנון, לוטה (צילום יח"צ)

בתום המחקר על המטבח הטברייני החלו דנון וצוותו באיתור חומרי גלם, שמגיעים רובם ככולם מהצפון, בעיקר מהגליל:  בורי וסרדין מים מתוקים ממנחם הדייג בעין גב, לחם ממאפיית "אנשי הלחם" מקיבוץ מורן, בשר ממשק בכפר סאלד, גבינות ממחלבת ברקנית וירקות מחקלאים מקומיים. "אנחנו מגיעים עד קיבוץ שעל בגולן כדי לקנות תותים ופירות יער לקינוח פבלובה", הוא צוחק.

לוטה מרשימה את מבקריה עוד לפני הביס הראשון. יש בה עיצוב מודרני חם ומזמין, פריטים שהיינו רוצים לקחת הביתה (היוש קיר צלחות חרסינה נוסטלגיות), חלונות גדולים שמשקיפים לכינרת ואווירת מסעדה, להבדיל מחדרי אוכל במלונות. תשומת הלב מגיעה עד לפרטים הקטנים ביותר, למשל כלי אוכל בעבודת יד מפורטוגל. "עד שלא שחררו אותם מהמכס לא פתחנו. הכלים הם חלק מסיפור שאנחנו רוצים לספר", מוסיף גרניט (ואנחנו שואלים – אם כבר לתמוך בתוצרת מקומית, למה לא בקרמיקאים?).

סטייק טומהוק, לוטה (צילום יח"צ)
סטייק טומהוק, לוטה (צילום יח"צ)

התפריט דובר ירושלמית וטבריינית. לדוגמה: קובלה שמוגשת בצורות שונות גם בארוחת הבוקר ובבר שליד הבריכה; "חמוצים של מרים כפרה עליה"; חציל coal office על שם מסעדת הקבוצה בלונדון; בסטרומה בורי – בורי מיושן ופרוס עם תערובת תבלינים, זרעי עגבניה ושמן זית ראשון המסיק; וקיגל כרוב – ריבוע שחום ומפתה של שכבות עלי כרוב משוחות בשומן אווז עם פלפל שחור, ציר עוף כהה וקרם קשיו מלוח, מנה שלהערכתנו צפויה להגיע למעמד מנת דגל ולהשתכפל לפחות כמו פולנטה בצנצנת. המחירים נעים בין 18-56 ש"ח לפתיחים, 56-72 ש"ח לראשונות, 82-134 ש"ח לעיקריות.

לוטה (צילום יח"צ)
לוטה (צילום יח"צ)

הכשרות, הפיל בחדר שחייבים לדבר עליו, אינה גורעת מהאיכות. סטייק טומהוק שהוגש לנו במידת עשייה מדויקת הוא אחד הטעימים שאכלנו בתקופה האחרונה ובכלל. לכן אפשר בלב שקט להמליץ על לוטה גם לפודיז שאינם שומרי כשרות. האווירה במסעדה נאמנה לדי.אן.איי של קבוצת מחניודה, גאג שסוחף קהל מירושלים ועד פריז: מוזיקה שמחה, צ'ייסרים קולניים של הצוות, התלהבות שקשה לעמוד מולה ומטבח פתוח שהוא נכון לעכשיו ההצגה הכי טובה בטבריה.
לוטה, מלון גלי כנרת, שדרות אליעזר קפלן 1, טבריה, 04-6707070. לפרטים נוספים