באוסקר מסבירים: זו הסיבה שהתעלמנו מלוק פרי המנוח

היעדרותו של פרי מווידאו ההנצחה המסורתי בטקס האוסקר עורר את זעמם של רבים, אבל התשובה שקיבלו הייתה מרגיזה אף יותר

לוק פרי במסיבת עיתונאים של "ריברדייל", בשנה שעברה (צילום: פרדריק מ. בראון/Getty Images)
לוק פרי במסיבת עיתונאים של "ריברדייל", בשנה שעברה (צילום: פרדריק מ. בראון/Getty Images)
12 בפברואר 2020

מארגני טקס האוסקר מקפידים מדי שנה על טקס זיכרון קצר, בו הם מוקירים את זכרם של אנשי התעשייה שמתו בשנה החולפת. מדובר בקטע מרגש, הכולל סרטון וידאו ומחבר את הוליווד לצד האנושי שלה. אלא שהשנה שם אחד היה בולט בהיעדרו: לוק פרי, השחקן האהוב שמת בגיל 52 משבץ מוחי חמור. זו הייתה אחת המיתות הטרגיות של שנה שעברה, שסחפה אחריה גל גדול של הספדים מחברים ומעריצים.

את סגמנט הזיכרון בטקס שהתקיים השבוע ליוותה בילי אייליש עם ביצוע לשיר " Yesterday" של הביטלס. על המסך הופיעו פניהם של קובי בראינט, ריפ טורן, ברברה האמר, דיאן קרול, אנייס ורדה, דיוויד פוסטר, דוריס דיי, קירק דאגלס ועוד שחקנים ושחקניות, במאים, תסריטאים ושאר אנשי תעשייה.

כמות האנשים שמחו נגד היעדרותו של פרי אילצה את האקדמיה האמריקאית לקולנוע לשחרר אתמול (שלישי) הצהרה בנושא שבה נכתב: "האקדמיה מקבלת מאות בקשות לכלול יקירים וקולגות לתעשייה בסגמנט הזיכרון באוסקר. ועדה מיוחדת המייצגת כל ענף בוחנת את הרשימה ובוררת את השמות בהתבסס על הזמן המוגבל (שמוקצב לסגמנט)".

בהצהרה חידדו אנשי האקדמיה כי כל השמות שהוגשו, גם אם לא נכנסו לסרטון, מופיעים במתחם הזיכרון באתר הרשמי של האוסקר ויישארו שם במשך שנה. ספק אם ההסבר הזה הניח את דעתם של המוחים, שמאמינים כי פרי בהחלט הרוויח את מקומו וראוי היה להיכלל בווידאו ההנצחה.