בחרדה מתוצאות הבחירות? נזכרנו בדרך הכי טובה להירגע. בערך

הוא פחות מלחיץ כדמות אנימה. לו-פיי ביבי. צילום מסך מתוך עמוד היוטיוב FRANKENDO
הוא פחות מלחיץ כדמות אנימה. לו-פיי ביבי. צילום מסך מתוך עמוד היוטיוב FRANKENDO

מערכת הבחירות הקשה השאירה את כולנו מותשים, ובערך חצי ממדינת ישראל בחרדה מהעתיד. אבל אל דאגה, כי נזכרנו בדרך הכי טובה להרגיע חרדה מהממשלה הבאה - ואחרי חמש דקות מהסרטון הזה, ביבי כבר לא יראה לכם כל כך מפחיד

3 בנובמבר 2022

ככל שתוצאות האמת ממשיכות לטפטף, כך החרדה השמאלנית עולה. בראש כבר רצים תרחישי האימה הגרועים ביותר, הלב פועם במהירות מאז פרסום המדגמים, והאוויר לא מצליח לצאת מהריאות. קחו נשימה עמוקה. נכון, העתיד הליברלי בישראל מרגיש פסימי, אבל כבר עברנו דברים קשים (זוכרים את היום שבו לא עבד וולט?), אז נעבור גם את זה. אבל בנתיים, אין שום טעם להיכנס להתקף חרדה משתק. כן, ברור לנו שלהגיד את זה לתל אביבים זה כמו להגיד לשמש לא לזרוח, אבל יש לנו דווקא פיתרון. כי ניזכרנו ב-"לו פיי ביבי ביטס להרגיע לכם את החרדה".

הסרטון הנ"ל, עשרים דקות של ביטים רגועים לצד אנימציית לופ של ביבי כותב נאום, הוא יצירה של סטודיו הקריאייטיב המעולה frankendo, של אקים דולינסקי ותיאו דולב (שגם ביימו יחד עם יובל נובלמן את הקליפ ל-"אל דאגה" של כהן, גם דרך טובה להירגע). הוא נוצר לפני שנתיים, בין הסבב השלישי לרביעי, בהשראת סרטון הלייב-יוטיוב הפופולרי "lofi hip hop radio – beats to relax/study to" – והוא באמת מרגיע ברמות של זאנקס מחוזק.

הלו-פיי ביביביטים הם יציר ישראלי למהדרין – את שבעת הביטים שמרכיבים את הפרוייקט יצרו מפיקים ישראלים, כיאה לז'אנר הם מבוססים על סימפולי שירים מוכרים, למשל "חלומות" של רוחמה רז, "זה קורה" של אריק לביא ואיך לא – "ירושלים של זהב". על גבי הביטים תוכלו לשמוע חלקי נאומם של נתניהו (למשל את נאום ה"כל העולם כולו סגר צר מאוד" מימי הקורונה), שפתאום לא נשמעים כל כך מלחיצים על רקע הביטים הרגועים האלה.

אם זה לא מספק לכם הסחת דעת מספיק טובה, שווה להביט בעיון האנימה הנפלא שמלווה את הפרויקט, שמאויירת בהשראת הילדה הלומדת האייקונית מהסרטונים המקוריים. האיור של ביבי עמוס במגוון רחב של פרטים קטנים וחשובים, קריצות, עקיצות ואיסטר-אגז שונים. כך, למשל, תוכלו למצוא על שולחנו של נתניהו המאויר דגם קטן של צוללת עם הכיתוב "מהבן דוד האהוב עליך", צנצנת חמוצים, גלידת פיסטוק וכמובן, סיגר. שימו פליי, האזינו ברגיעה לנתניהו ותיזכרו שהעולם לא נגמר. לפחות עד שהוא יוריד את זה מיוטיוב כשיעביר את חוק "איסור לעג על המנהיג העליון".