דמעות של גינס: נפרדים מהבר האירי הוותיק שנסגר אחרי 20 שנה

גוד אולד טיימס. ליאו בלומס (צילום ארכיון)
גוד אולד טיימס. ליאו בלומס (צילום ארכיון)

נראה שבקרוב תאלצו לחפש מקור אחר לשפרד'ס פאי, כי "ליאו בלומס", המוסד שהחזיק את רמות האלכוהול של רמת החייל, סוגר את שעריו רשמית בסוף החודש אחרי שני עשורי פעילות. "כנראה שהמוצר הזה שנקרא פאב אירי כבר אינו מספיק טוב בשנת 2023"

15 באוגוסט 2023

ביי ביי גיניס, שלום אחרון שפרד'ס פאי: הליאו בלומס נסגר. הפאב האירי השני הכי וותיק בארץ (הראשון הוא המולי בלומס) ייסגר רשמית בסוף החודש. את מכלול הסיבות אפשר להכניס תחת הכותרת "תחושת מיצוי", כפי שמספר גדי חן, מבעלי המקום יחד עם אורי פרוינד, איתי רז ושגיא גפני. "זו תערובת של המון שיקולים. אחרי הקורונה דברים לא חזרו לעצמם, ההתפתחות שחלה בשנים האחרונות בתחום הבירה בשעה שאנחנו מתרכזים בעיקר בגיניס, וכנראה שהמוצר הזה שנקרא פאב אירי כבר אינו מספיק טוב בשנת 2023. קשה להודות בכך אך אני רואה את הדברים כמות שהם".

מוסד הבר האירי פועל בכל העולם על פי אותם כללי אצבע, ועל כן הוא נחשב להימור בטוח. ביפן, באוסטרליה וגם בישראל תוכלו תמיד למצוא בו ריהוט עץ כבד, מסכי טלוויזיה שמשדרים אירועי ספורט, המבורגר סביר לכל הפחות ופיינט גיניס צוננת. ליאו בלומס, על שם גיבור הספר "יוליסס" מאת הסופר האירי ג'יימס ג'ויס, הביא את כל אלה לרמת החייל – אותנטיות ואווירה סולידית (למעט בסנט פטריק'ס דיי, אז כל המקום עומד על הרגליים), מזיגה מדויקת של גיניס מחבית, מבחר בקבוקי וויסקי מרשים ואוכל שהציב סטנדרט בתחום. "עד אז הייתה פלטת טוגנים. פתאום הבאנו שפרד'ס פאי, נקניקיות של אלן טלמור, המבורגר שנטחן במקום מבשר טרי וצ'יפס מיובא מבלגיה. שמנו אוכל טוב בפאב על המפה".

פאב אירי כהלכתו (צילום באדיבות ליאו בלומס)
פאב אירי כהלכתו (צילום באדיבות ליאו בלומס)

משחקים שהוקרנו בטלוויזיות גדולות, שהתחלפו במסכים דקים, משכו קהל חובב ספורט, ואורחים שלמדו להעריך את היציבות, האווירה והשירות חזרו שוב ושוב. אלא שהזמנים השתנו ואיתם טעם הקהל. בכובעו השני כיועץ ארגוני לקבוצות בתחום המסעדנות זיהה חן את "התעייפות" המוצר ששמו ליאו בלומס. לעומתו, מולי בלומס הוותיק ממנו (23 שנים), עדיין בועט. "מולי ממוקם ברחוב הירקון ושטחו קטן יותר משמעותית. חלק ניכר מהלקוחות הם תיירים ואנשים מגיעים בשביל רוברט (סגל, אחד המייסדים – ש.ב.ד), שמצליח לשמור את המקום אולד פשן ואותנטי. הוא חי את העסק וממנו למדנו הכול".

ליאו בלומס ייסגר רשמית בסוף החודש, אך בפועל הוא ימשיך לפעול עד ראש השנה עם תפריט ומלאי שיצטמצמו עד לסגירה הסופית. בחלל שמתפנה ייפתח עסק אוכל שחן אינו מוכן לשחרר עדיין פרטים על אודותיו, פרט לכך שמדובר בקפיצת מדרגה קולינרית. "הקולינריה הטובה ברמת החייל עובדת מצוין. הדסון היא אחת המסעדות הטובות בארץ, והמקום החדש יהיה דומה לו ברמתו ובחוויה".

ביי ביי, גינס. ליאו בלומס (צילום לירן מימון)
ביי ביי, גינס. ליאו בלומס (צילום לירן מימון)

את הסגירה יציינו בליאו בלומס בשני אירועים – יום הולדת 20 שיתקיים ביום חמישי (17.8) עם מבצעים ומרצ'נדייז שיחולקו לאורחים, ואירוע פרידה (24.8) עם מבצעי אלכוהול לחיסול המלאי. לחובבי ויסקי כבדים זוהי הזדמנות חד פעמית לפשוט על מלאי של יותר מ-100 בקבוקים ולהתפרע בטעימות. "ליאו בלומס לא גווע אלא מסתיים בטעם טוב. 20 שנה הן מעבר לכל תחזית שהייתה לנו", מסכם חן עוד פרק שמסתיים בתולדות תרבות הבילוי בעיר. גיניס אחרון ברמת החייל ודי.
ליאו בלומס, מגדלי זיו, ראול ולנברג 24, א'-ש' 17:00-01:000