חברת Lime תפרוס צי אופניים חשמליים שיתופיים בעיר

אנחנו נקבל את האופניים אבל לא את הרחוב היפה (צילום: ג'וש אדגוס)
אנחנו נקבל את האופניים אבל לא את הרחוב היפה (צילום: ג'וש אדגוס)

החברה שכולנו מכירים בתור אחת ממפעילות הקורקינטים השיתופיים הפופולריות בתל אביב מרחיבה את הצי שלה גם עם אופניי שיכולים להגיע למהירות מירבית של 25 קמ"ש (אבל ממש לא חייבים). בינתיים, פקחי העיר ממשיכים לעבוד קשה

15 באוגוסט 2022

חברת Lime משיקה בישראל צי אופניים חשמליים שיתופיים, שיצטרף לשירות הקורקינטים השיתופיים הפופולרי שלה והופכת בזאת לחברה הראשונה בישראל שמציעה את שני הכלים. החברה כבר ערכה פיילוט מצומצם להשכרת אופניים חשמליים בשנה שעברה ברחבי גוש דן, וכעת האופניים צפויים להיות מוצבים ברחבי תל אביב, גבעתיים ופתח תקווה כבר בימים הקרובים. המחירים יעמדו על שישה שקלים לפתיחת נעילה ו-80 אגורות לדקת רכיבה.

השקת צי האופניים החשמליים של ליים היא חלק ממהלך עולמי של החברה, במסגרתו השקיעה כ-50 מיליון דולר לפיתוח ומימון הפרויקט, ב-25 ערים ברחבי צפון אמריקה, אירופה, אוסטרליה, ניו זילנד וישראל. המפרט הטכני של האופניים שצפויים לפעול בישראל יכלול בין היתר: סוללה ניתנת להחלפה, הספק מנוע מוגבר, סטנד לטלפון, תצוגת מסך חדשנית ואינטראקטיבית, נעילה חשמלית, תיבת הילוכים אוטומטית, סל נשיאה ועוד, ובליים מעריכים שבכל כלי ייעשו מעל חמישה שימושים ביום, בשימוש ממוצע בין 2.5 ל-3.5 ק"מ, כאשר מרבית הרכיבות משמשות את הנוסעים בהגעה אל מקומות העבודה ובחזרה מהם, כי מה לעשות, אלו הם חיינו המודרניים והעמוסים. הסוללה של האופניים מספיקה ל-40 קילומטר נסיעה בהטענה מקסימלית והאופניים יגיעו למהירות מירבית של 25 קמ"ש, אבל בחייאת, לא חייבים ללחוץ על הגז עד הסוף, בסדר?

בינתיים, בשוק הקורקינטים תוסס מתמיד, ושתי חברות חדשות המציעות שירותי השכרת קורקינטים נכנסו לאחרונה לשוק הרווי ממילא פה בעיר. הראשונה הייתה חברת דוט האירופאית שפרסה בתל אביב כ-1,800 כלים בצבע כחול ואחריה נכנסה גם חברת Tier הגרמנית והגדילה גם היא משמעותית את כמות הכלים. מה שבטוח, עדיף על להכניס עוד רכב לרחובות העיר. רק אל תתנו לפקחים יותר מדי סיבות להתעצבן עליכם.