ירושלים, את כזאת טכנו: סופ"ש היסטורי של קרחנה בבירה

כאן תהיה מסיבה שטרם נראתה כמותה. מגדל דוד בירושלים (צילום: יחסי ציבור)
כאן תהיה מסיבה שטרם נראתה כמותה. מגדל דוד בירושלים (צילום: יחסי ציבור)

ירושלים תחגוג בסופ"ש את פסטיבל המוזיקה האלקטרונית הבינלאומי הראשון שלה, והוא יכלול גם אפטר פארטי היסטורי במגדל דוד; על הליינאפ מעורר הקנאה: די.ג'יי הארדוול, מיס מוניק ומיינד אגיינסט. תל אביב, תאכלי את הלב

קצת כואב לנו להגיד את זה, אבל עם כל סלידתנו הידועה מירושלים כעיר וכקונספט, מסתמן שבסופ"ש הקרוב עיר הבירה שלנו תהיה המקום הנכון להיות בו. ובכן, מתברר שחגיגות יום ירושלים השנה יתפרשו על פני שבוע שלם ויכללו הפעם לא רק מצעד שכל תפקידו הוא לתקוע אצבע ודגל בעיניי התושבים הערבים של מזרח העיר, כי אם שלל אירועי תרבות, ומבחינתנו הדברים אמורים בעיקר במוזיקה אלקטרונית מהשורה הראשונה ושתי מסיבות שלא תוכלו להתעלם מהן גם אם תרצו. ולמה שתרצו.

כמה יפה – ככה המוזיקה שלה יפה. מיס מוניק (צילום: יחסי ציבור)
כמה יפה – ככה המוזיקה שלה יפה. מיס מוניק (צילום: יחסי ציבור)

בלילה שבין חמישי לשישי ילבש גן סאקר חג – גן סאקר זה כמו פארק הירקון של הירושלמים רק בלי נחל מטונף באמצע – ותחת הכותרת "לילה לבן ירושלים" יערך בו פסטיבל טכנו בינלאומי קטן, מבית היוצר של פסטיבל Lifetime, לראשונה בתולדות עיר הקודש. בראש הליינאפ ניצב די.ג'יי הארדוול ההולנדי, מהדי.ג'ייאים האהובים והמצליחים ביותר בעולם, שעומד לשחרר אלבום האוס חדש והסינגל מתוכו, "דופאמין", כבר מחולל מהומות ברחבות ריקודים מסביב לגלובוס. אליו יצטרף גם הצמד האיטלקי המשובח Mind Against, האוקראינית הלוהטת מיס מוניקה והחיזוק הישראלי-בינלאומי של מגית קקון, חיים ורד אקסס. זה הזמן להתקמבן על חברים ירושלמים שיכולים לרכוש כרטיס ב-99 שקלים במקום 235.

למחרת מחכה לירושלמים ולעולים לרגל אירוע דרמטי והיסטורי אף יותר: אנשי Lifetime ישתלטו על המתחם ההיסטורי היפהפה של מגדל דוד ויערכו בו מסיבת אפטר פארטי שתתחיל בעשר בבוקר ותסתיים בשש בערב, בניצוחם של מיס מוניק, מיינד אגיינסט, מגית קקון ויוסי שרף, באווירה חד פעמית ונוף פנורמי עוצר נשימה בין המגדל המונומנטלי של הורדוס לחומה העותמנית של העיר העתיקה, אירוע שהמילים "הזייה רב חושית" כנראה יהיו קטנות עליו. בקיצור, ירושלים, יתכן שלא הכל אבוד לך. אפילו הייטרים כמונו מתרגשים.

>> פרטים וכרטיסים לפסטיבל לילה לבן בגן סאקר
>> פרטים וכרטיסים למסיבה ההיסטורית במגדל דוד