לא רוצים לישון: 7 אירועים מומלצים ללילה הלבן עם הילדים

הופעה במתחם התחנה, אירועי הלילה הלבן 2022 (צילום: חנוך גריזיצקי)
הופעה במתחם התחנה, אירועי הלילה הלבן 2022 (צילום: חנוך גריזיצקי)

אם חשבתם שאירועי הלילה הלבן מיועדים רק לצעירים שמחפשים אקשן או מבוגרים שמחפשים תרבות גבוהה, טעיתם מאוד: כמדי שנה יכילו חגיגות התרבות הגדולות של השנה גם מגוון אירועים לכל המשפחה לאורך הלילה. אפשר לבוא בפיג'מות

הלילה הלבן אולי ממוסגר כאירוע לשוחרי תרבות בוגרים, אבל כל מי שבילו בו בשנים האחרונות יודעים ויודעות שהוא מכיל גם אפשרויות לבילוי משפחתי, כך שגם הורים וילדים יכולים למצוא חוויות חדשות ליהנות מהן. גם במהדורת 2023 לא מקפחת עיריית תל אביב-יפו את הקהל ההולך וגדל של משפחות צעירות, כולל מגוון אירועים לקטנטנים ממש שחלקם מוגדרים אפילו כ"כמעט לילה לבן". הכינו את הרגליים, את העגלות ואת הסבלנות – כי הלילה הלבן הזה מיועד גם לכם, הורים וילדים שלא רוצים לישון ורוצים להשתגע.

1. לילה לבן בגן מאיר

הפארק האהוב של לב העיר יארח לעת ערב את האירוע לכל המשפחה "כמעט לילה לבן", החל מהשעה 17:00 בערב. מה מחכה לכם שם?

אגדה חכמה על אמא אדמה – "האוצר שאינו נגמר": הסיפור גולל את חייהם של אח אחות, המקבלים מאהיבם במתנה שטח אדמה. האדמה היא צחיחה ומוזמנת, אבל האב מבטיח לילדים כי "באדמה הזאת חבוי אוצר". שני האחים יוצאים לתור ולחפש אחר האוצר שהאב דיבר עליו, ובדרך מוצאים כי התמדה, מסירות, עבודה קשה, ואהבה היא זו שתביא בסוף לאוצר – שהיא הייבול באדמה עצמה. הצגת הילדים מיועדת לגילי 8 עד 5, מבית אורנה פורת. 

"האוצר שאינו נגמר" בתיאטרון אורנה פורת מחכה לכם גם בלילה הלבן (צילום: כפיר בולטין)
"האוצר שאינו נגמר" בתיאטרון אורנה פורת מחכה לכם גם בלילה הלבן (צילום: כפיר בולטין)

סטנד-אפ לילדים והורים – עופר ומאור: עופר ומאור הם כוכבי הילדים הכי מצחיקים ברשת. הם מגלמים שלל דמויות מטורפות ומצחיקות שיגרמו לכם לדמוע. את כל זה הם עושים במערכונים ובשירים קומיים שהילדים אוהבים. בונוס: גם ההורים יכולים להזדהות עם הנאמר ולצחוק כהלכה. 

הקרנת בכורה של פרקי העונה החדשה של "לבד בבית": חברת ההפקה ענני סטודיו גאים להציג את הסיטקום המצחיק והפרוע שלהם עבור ילדים. מה בעלילה? ארבעה אחים מפונקים ביותר, שונים אחד מהשני, שנשארים לבד בבית ונאלצים להסתדר לגמרי לבד. יחד, בכוחות מאוחדים, הם מצליחים להתגבר על קשיים ולומדים כי רק בעבודת צוות הם יוכלו לגבור על הכל. 

גן מאיר. נתכנס לאירועי כמעט לילה לבן (צילום: שלומי יוסף)
גן מאיר. נתכנס לאירועי כמעט לילה לבן (צילום: שלומי יוסף)

>> מדרום לצפון: כל אירועי הלילה הלבן בתל אביב. המדריך המלא
>> כל הלילה דיסקו: 8 אירועים מומלצים להשתולל בהם בלילה הלבן

2. לילה לבן בשוק הפשפשים

אם אין לילדים שלכם את הטוסיק לשבת עליו במשך הופעה שלמה, למה שלא תצאו לערב של שוטטות בין מופעי רחוב מוזיקליים בשוק הפשפשים? הלילה הלבן בשוק הפשפשים הוא תמיד אירוע שמח במיוחד והחוק הוא שאיפה ששמח – גם הילדים שמחים. רק שישנו צהריים או משהו.

יובל והב: מופע טריו אקוסטי מרגש, עם חומרים מקוריים משני עשורים של יצירה
ארי גורלי: בקולו העמוק ועם הגשה שרמנטית יבצע גורלי שירים מאלבומיו "נשיקות קטנות", "משקל דירה", "בעדינות", ומהמופע "הללויה" (אוריאל סורדין – תופים, הקשה ויעוץ מוזיקלי ׀ דוד סבן – בס ׀ יאיר רובין – גיטרות ׀ טלאור – קולות והקשה)
עמיר לב: מופע אקוסטי הכולל שירים מהאלבום החדש "רומה" ומכל האלבומים שיצר, עמיר לב נכנס ללב וממלא את החלל כמו להקה שלמה 
בוזוקי לייב: הלהיטים הגדולים של המוזיקה היוונית מכל הזמנים
ישנן בנות: הלהיטים הגדולים של מוזיקת הפופ העברי והלועזי מכל הזמנים
סולמייטס: טריו מוזיקלי במחווה ללהיטים הגדולים של שנות ה-70 וה-80
Ba-Note: הרכב תזמורת נשי – 5 מוזיקאיות צבעוניות ומוכשרות שעושות הרבה שמח ומרקידות את הלב
שוק הפשפשים יפו, מ- 21:30

לילה לבן ביפו. צילום: אורן זיו
לילה לבן ביפו. צילום: אורן זיו

3. לילה לבן בספריות העירוניות

בחלק מהספריות העירוניות בעיר יתקיימו אירועי לילה לבן מיוחדים לילדים בתשלום סמלי, ומניסיון השנים הקודמות זאת דרך נהדרת לילדים להתחיל את הערב ולהנות ממה שיש לעיר להציע:

לילה מצמרר בספריה: הספרייה נפרצה בעקבות בחסות קצר חשמלי והחשיכה שבעקבותיו. ספרים רבים הושלכו על הרצפה ובתוכם נשתלו מסרים מאיימים, מה קרה שם? חפצים מפרי שלווה פוזרו בכל מקום וצללים ועדויות נוספות לכינוסים של דמויות אפלות נמצאו בשטח.

האירוע רחוק מפיצוח והועבר לחברת חקירות מיוחדת המבקשת לגייס אתכם בדחיפות – הילדים!
משחק בלשי לילדות ולילדים חכמים, אמיצים ורציניים בלבד! מתאים לילדים בכיתות ד עד ו'. 

עלות 15 ש"ח, כרטיסים כאן, ספריית בית השחמט, טאגור 26, 19:30

לילה לבן לילדים בספריות בתל אביב. צילום: בני גמזו
לילה לבן לילדים בספריות בתל אביב. צילום: בני גמזו

מבצע צלילה לילית: אירוע מיסתורין מתרחש כשהספרייה "מוצפת" והופכת לאוקיינוס מלא בתעלומות. חוויית מציאות פעילה מחכה לילדים ולילדות בספרייה חשוכה לחלוטין לאור פנסים בלבד. לכיתות ד'-ו', ללא הורים. הרשמה מראש בספרייה 03-7247950.

מרכז קהילתי בת ציון, בת ציון 10, 19:00

את הירח כבר ראיתם? הרצאה אינטראקטיבית ותצפית טלסקופית על הירח ועל כוכבי השמיים, בהנחיית עולם האסטרונומיה. וכן, הילדים עומדים להתרגש כי מדובר בפעילות שכוללת הרצאה ותצפית טלסקופית על הירח. מתאים לגיל 10-7.

ילדים וטלסקופ זה תמיד מרגש. צילום: שאטרסטוק
ילדים וטלסקופ זה תמיד מרגש. צילום: שאטרסטוק

העלות היא 15 ש"ח למשתתף.
מרכז קהילתי נווה עופר, שז"ר זלמן 12,  20:00-19:00

 כרטיסים למרכז קהילתי נווה עופר 

 מרכז תרבות מנדל, התקומה , 20:15-19:00

כרטיסים למרכז תרבות מנדל 

4. לילה לבן בפארק התחנה

זירת הופעות נוספת של הלילה הלבן שילדים ירגישו בה בנוח, עם מרחב להתרוצץ בו וגלידות לנג'ס עליהן וכל מה צריך, תתרחש בפארק התחנה שעל קו התפר שבין יפו, הפעם עם צמד הופעות אינדי מבטיחות במיוחד שירימו באוויר צעירים, מבוגרים וכל מי שיעבור בסביבה. חינוך לאינדי טוב מתחיל כאן.

עוזי רמירז  – LIVE: עוזי רמירז, מהנציגים הבולטים של הרוק המקומי, יחד עם הטופ של סצינת האינדי התל אביבית, תפרו מופע חשמלי עם אנרגיות גבוהות ומלא בונגוס, שפורץ את גבולות הז׳אנר (עוזי רמירז – גיטרה ובונגוס | תומר צוק – קלידים ובונגוס | גלעד לוין – בס ובונגוס | מתן כספי – פרקשן ובונגוס | איתמר וינשטין – תופים ובונגוס)
קותימן – מופע להקה מלא: קותימן, מהמוזיקאים הישראלים המוערכים והמצליחים בעולם, ממשיך לחקור ולהתחקות אחרי צלילים חדשים ולהחיות ישנים בו זמנית. מופע גרוב מרקיד, ניגר ונשכני הכולל קטעים אינסטרומנטליים מהפנטים מהרפרטואר המפואר שלו לצד שירים מאלבומו האחרון Open. המופע בליווי הרכב מוזיקאים משוגע וסולן נוטף כריזמה וFאנק
דיג'יי סט: נטע זאבי תרים את הפארק, בואו להשתולל
"התחנה", מ-21:00

אירועי הלילה הלבן במתחם התחנה, 2019 (צילום: דורון סהר)
אירועי הלילה הלבן במתחם התחנה, 2019 (צילום: דורון סהר)

5. לילה לבן בשדרות בן ציון

פסטיבל אנימיקס לענייני אנימציה, קומיקס וקריקטורה יוצא לאור הלילה בין הבימה לצומת קינג ג'ורג'. כיף כיף כיף. החל מהשעה 20:00 תוכלו לצפות בממקבצי אנימציה, ציורים בלייב ועוד. 

מקבצי אנימציה: מגוון סרטים קצרים של יוצרי אנימציה ישראלים יוקרנו על קיר תאטרון הבימה

מציירים בלייב: אמני קריקטורה בולטים יאיירו את העוברים ושבים, יציירו התייחסויות לאקטואליה וימחישו את שפת האיור ההומוריסטי לאורך שדרות בן ציון

שדרות בן ציון, 20:00 | מנהל אמנותי: ניסים חזקיהו | מפיקת תוכן: גלית ברסקי

6. לילה לבן בכיכר התרבות

כיכר התרבות, מהנקודות המועדפות על ילדי העיר המתרוצצים, מציגה לילה לבן מופלא: קברט קרקס לילי משתלט על רחבת הבימה. אירוע צבעוני וססגוני, עשיר בדמויות מעולם הלילה של הקרקס והקברט: מתופפות, אקרובטיות, ליצנים, מיצגים חיים, קרקס ותיאטרון רחוב, חוויות אינטראקטיביות מפתיעות ועוד הפתעות (כמו למשל הקרנת סרטוני אנימציה על קיר הבימה. סליחה אם הרסנו). כיכר התרבות החל מ-21:30

מקום שילדים אוהבים. כיכר הבימה (צילום: Shutterstock)
מקום שילדים אוהבים. כיכר הבימה (צילום: Shutterstock)

7. לילה לבן ברחבת הסינמטק

אם הילדים שלכם כבר קצת גדולים (נגיד, 12 ככה?), אזה הנה האירוע שיקסים לכם את הלילה: הקרנת חוצות של "פוטלוס", הסרט האייקוני מהאייטיז, סרטו המוזיקלי הקלאסי של הרברט רוס, שיוקרן על מסך גדול ויאפשר ישיבה על פופים תחת כיפת השמיים, אבל נראה אתכם לא רוקדים. פס קול הסרט היה מועמד לפרסי האוסקר, הגראמי וגלובוס הזהב. רחבת סינמטק תל אביב, שפרינצק 2 בשעה 20:00